رفتن به مطلب

طرز تهیه چند نوع غذاهای رژیمی


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

طرز تهیه چند نوع غذاهای رژیمی

غذاهای رژیمی

مرغ گریل با سبزیجات بخارپز

مرغ گریل با سبزیجات بخارپز یکی از غذاهای رژیمی خوشمزه‌ای است که می‌توانید آن را به راحتی تهیه کرده و نوش جان کنید. برای تهیه این غذای رژیمی خوشمزه کافی است سینه مرغ را به طور افقی دهید. سپس نمک، فلفل، پودر سیر و آبلیمو به آن اضافه کنید. (بهتر است برای مزه دار شدن بهتر مرغ آن را مدتی در یخچال قرار دهید). سپس سینه‌های مرغ را در یک تابه داغ گریل کنید تا طلایی و برشته شوند.

در گام آخر سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج و کدو را به همراه قارچ و سیب زمینی که از قبل بخارپز شده‌اند را به مرغ گریل اضافه کنید و آن را به دلخواه تزئین کنید. تبریک می گوییم غذای رژیمی خوشمزه شما آماده است.

خوراک کباب تابه‌ای با سبزیجات بخارپز

. خوراک کباب تابه‌ای با سبزیجات بخارپز یکی دیگر از غذاهای رژیمی خوشمزه‌ای است

برای تهیه خوراک کباب تابه‌ای با سبزیجات بخارپز کافی است ابتدا سبزیجات را خرد کرده و بعد بخارپز کنید. در گام بعد کباب تابه‌ای که شامل گوشت و پیاز و ادویه‌های مورد نیاز مانند نمک، فلفل و زردچوبه است را کمی سرخ می‌کنیم و سپس همراه با گوجه فرنگی و سبزیجات کمی تفت می‌دهیم.

خوراک ماهی با سبزیجات بخارپز

ماهی یک ماده غذایی با ارزش غذایی بالاست. ماهی دارای خواص زیادی است که برای سلامتی انسان مفید است؛ از جمله این خواص می‌توان به یک منبع خوب ویتامین D، حفاظت از آلزایمر و مشکلات بینایی در سالمندی و مؤثر در کاهش بیماری‌های خود ایمنی، اشاره کرد. به همین جهت اگر این ماده غذایی مفید با سبزیجات سرو گردد یکی از غذاهای رژیمی خوب محسوب می‌گردد که برای تمامی سنین، از کودکان تا سالمندان مفید و البته خوشمزه خواهد بود.

برای تهیه خوراک ماهی با سبزیجات بخارپز ابتدا فیله‌های ماهی را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. زمانی که فیله‌ها درحال طعم‌دار شدن هستند، کدو، هویج و سیب زمینی را آماده کنید. در مرحله بعد، در کف یک تابه نچسب سیب‌زمینی‌ها را قرار دهید. بعد ماهی را روی سیب زمینی‌ها بچنید.

در نهایت هویج و کدو را هم روی سیب زمینی بچینید. در تابه را به مدت ۲۰ تا۳۰ دقیقه بگذارید و حرارت را طوری تنظیم کنید، تا سیب‌زمینی‌ها کمی نرم شوند. حالا در تابه را باز کنید و ماهی‌ را روی سایر مواد قرار دهید. دوباره در تابه را ببندید، حرارت را کمی افزایش دهید و حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا ماهی بپزد. برای تزئین این خوراک رژیمی خوشمزه و طعم دار کردن آن می‌توانید از جعفری خرد شده و لیموی تازه استفاده کنید.

خوراک مرغ و سبزیجات

خوراک مرغ و سبزیجات نیز یکی از غذاهای رژیمی خوشمزه و کم کالری است که می‌توانید آن را سرو کنید. برای تهیه این خوراک خوشمزه مرغ را با پیاز و زردچوبه کمی تفت دهید. سپس در ظرف دیگری هویج و پیاز را به صورت حلقه‌ای بچینید. بعد مرغ را روی آن‌ها بگذارید و در ظرف را ببندید تا کمی بخار بگیرد. بعد از مدتی یک لیوان آب و کمی زعفران به غذا اضافه کنید.

برای تهیه سس خوراک نیز، مقداری پیاز را تفت دهید تا طلایی شود. سپس ادویه مورد نیاز مانند، نمک، فلفل و زردچوبه را به پیازها اضافه کنید. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را هم اضافه کرده و وقتی کمی تفت دادید، روی آن مقداری آب بریزید و مدتی اجازه دهید تا قوام بیاید. از این سس برای روی مرغ به صورت جداگانه استفاده کنید.

در گام پایانی تهیه این غذای رژیمی مرغ را به همراه هویج و کلم بروکلی بخارپز کنید و در ظرف مناسب سرو کنید. سس مرغ را روی آن بریزید و مقداری پوره سیب زمینی هم در کنار غذا قرار دهید در نهایت خوراک رژیمی مرغ و سبزیجات شما آماده خوردن می‌شود. نوش جان!

خوراک مرغ و کدو

خوراک مرغ و کدو یکی دیگر از غذاهای رژیمی است که در این مقاله قصد آموزش طرز تهیه آن را داریم. برای تهیه این خوراک رژیمی خوشمزه ابتدا سینه مرغ را شسته و خرد کنید. سپس درون قابلمه بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش بیاد. در این حین کفی که روی ظرف جمع شده را گرفته و دور بریزید.

در مرحله بعد، با پیاز سرخ شده، نمک، فلفل، زردچوبه کمی رب گوجه به مدت چهل دقیقه اجازه دهید تا مرغ کاملاً بپزد و نرم شود. در این مدت کدوی خورشتی را شسته و به صورت طولی برش بزنید و در مقدار کمی روغن سرخ کنید. بعد از پخته شدن، سینه مرغ و کدو را به ظرف مرغ در حال پخت اضافه کنید تا حدود ده دقیقه دیگر با هم بپزند و مزه یکدیگر را بگیرند.

در پایان هم مقدار کمی لیموی تازه یا نارنج روی خوراک اضافه کنید؛ چرا که کدوی سرخ شده طعم شیرینی دارد و با لیمو یا نارنج خوش طعم تر خواهد شد.

نودل تایلندی

یکی از غذاهای رژیم دیگر، نودل تایلندی است. برای تهیه این غذا ابتدا جوانه ماش را در کمی روغن زیتون تفت دهید. سپس فلفل دلمه‌های زرد و قرمز را به آن اضافه کنید و باز تفت دهید. سپس مقداری سس سویا و سیر داغ به مخلوط اضافه کنید..

در ادامه تهیه نودل تایلندی، نصف سینه مرغ را که از قبل پخته‌اید را روی حرارت قرار دهید تا گریل شود. نودل را جداگانه در آب بیندازید تا باز و کمی نرم شود. سپس آن را آبکش کنید. تابه را روی حرارت زیاد گذاشته و نودل ها را درون تابه بیندازید. سپس مخلوط جوانه را اضافه کنید و مجدداً تفت دهید تا جایی که نودل‌ها برشته شوند.

در نهایت برای سرو این غذای رژیمی در یک ظرف مناسب نودل را بریزید و روی آن را با مرغ‌های گریل شده بپوشانید. روی غذا نیز می‌توانید مقدار کمی گشنیز تازه بریزید.

رول کوکو سبزی

رول کوکو سبزی یکی از انواع کوکوهای سنتی است که مواد مختلفی در آن به کار برده می‌شود. این غذا ظاهر بسیار خوبی دارد و برای استفاده در سفره‌های مهمانی و مجالس یک انتخاب مناسب خواهد بود.

برای تهیه رول کوکو سبزی، آرد، تخم مرغ و سبزی کوکو را با هم مخلوط کرده و در قالب مخصوص بریزید. سپس قالب را در فر قرار دهید و اجازه دهید کوکو بپزد. سپس آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شود. سپس مواد میانی را روی کوکو اضافه کنید. بعد آن‌ها را رول کنید و به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید. پس از گذشت مدت زمان لازم، می‌توانید کوکوها را برش دهید.

سالاد میگو

میگو یک غذای کم کالری و در عین حال سرشار از پروتئین است. برای تهیه سالاد میگو که یکی از غذاهای رژیمی خوشمزه است، کافی است میگو مزه دار شده را تفت داده و به همراه کدو، هویج، کاهو، پرک نان و حلقه‌های زیتون مخلوط کنید و در نهایت با سس مخصوص سرو کنید.

کوکو سبزی

کوکو سبزی همانطور که از نامش پیداست یکی از غذاهای رژیمی خوش طعم و البته خوش رنگ است. برای تهیه این خوراک، ابتدا سبزی را ریز خرد کرده، بعد تخم مرغ‌ها را شکسته و با نمک و فلفل هم بزنید و سبزی خرد شده را به آن اضافه کنید. در مرحله بعد یک قاشق آرد گندم، کمی زرشک و مقداری گردو خرد شده به آن اضافه کرده و مجدداً هم بزنید. سپس روغن را در تابه ریخته و مخلوط کوکو را درون آن سرخ کنید. در نهایت با قاب مخصوص و یا به صورت ساده کوکو را برش بزنید.

سوپ دال عدس

دال عدس نوعی عدس نارنجی رنگ است که ریزتر از عدس معمولی است. جنوبی‌ها با این عدس نوعی غذا یا خورش درست می‌کنند که بسیار خوشمزه است. این غذا برای افرادی که دچار کم خونی هستند بسیار مفید خواهد بود؛ چرا که عدس سرشار از آهن است.

برای تهیه این غذای رژیمی خوشمزه ابتدا مقداری پیاز را با ادویه تفت دهید. سپس دال عدس جنوبی پخته شده را همراه با رب انار و تمرهندی به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا بپزد و به اصطلاح جا بیفتد. در صورت تمایل می‌توانید به این غذا سیب زمینی پخته شده هم اضافه کنید.

سالاد لوبیا چیتی

سالاد لوبیا چیتی، همانطور که از نامش پیداست یک غذای رژیمی و در عین حال مقوی است. طرز تهیه این سالاد نیز آسان است. کافی است. حدود صد گرم لوبیا چیتی پخته را با یک عدد تخم مرغ، یک عدد متوسط سیب زمینی پخته و مقداری خیار که همه آن‌ها نگینی ریز شده‌اند، مخلوط کنید. در نهایت آن را با سس مایونز، آبلیمو و با کاهو خرد شده سرو کنید.

چیکن سالاد تک نفره

چیکین سالاد تک نفره هم از جمله غذاهای رژیمی است. برای تهیه این خوراک ابتدا مرغ مزه دار شده را تفت دهید. سپس کاهو خردشده را با هویج رنده شده و کنجد مخلوط کنید. در مرحله بعد مرغی که از قبل آماده کرده‌اید و سرد شده را روی آن بریزید. در نهایت با سس مخصوص سرو کنید.

کاناپ لوبیا سبز

برای تهیه کاناپ لوبیا سبز کافی است لوبیا سبز، هویج، سیب زمینی و سینه مرغ را نگینی و بخارپز کنید. سپس با پیاز داغ، ادویه و تخم مرغ مخلوط کرده و آن‌ها را سرخ کنید. بعد از سرخ کردن می‌توانید غذا را میل کنید.

سالاد جوانه‌ها

یکی از انواع سالادها که جزء غذاهای رژیمی محسوب می‌شود، سالاد جوانه‌ها است. سبزی جات و صیفی جات استفاده شده در این سالاد مقوی بوده و برای سلامت بدن مفیدند. برای تهیه این سالاد رژیمی خوشمزه کافی است، کلم سفید ریز خرد شد،ه جوانه گندم، هویج ریز رنده شده، فلفل دلمه‌ای خرد شده و زیتون ذرت پخته شده را با مقداری سرکه و روغن زیتون مخلوط مکنید. سپس در ظرف مناسبی یک تا دو برگ بزرگ کلم را در ته ظرف قرار دهید و مواد را داخل آن بریزید. بعد دور تا دور ظرف را با جوانه گندم پر کنید.

می‌توانید موقع سرو این سالاد مقداری نمک و فلفل و سرکه و روغن زیتون را روی سالاد اضافه کنید. البته می‌توانید در صورت تمایل سس مایونز نیز به این سالاد اضافه کنید.

سالاد کینوا

سالاد کینوا را می‌توان یکی از غذاهای رژیمی و کم کالری برشمرد. این سالاد غذای مناسبی برای افرادی که رژیم غذایی دارند محسوب می‌شود.

کینوا گیاهی است که در شیلی و چند کشور دیگر می‌روید. دانه‌های گیاه کینوا، سرشار از پروتئین، ویتامین، آهن، فسفر و امگا ۳ است. برای تهیه سالاد کینوا، کافی است کینوا را به همراه کاهو و سفیده تخم مرغ، جوانه و پره‌های پرتقال مخلوط کنید و در نهایت با سس مخصوص و یا مقداری لیموی تازه و روغن زیتون سرو نمایید.

کوکو دورنگ

کوکو دورنگ هم یکی دیگر از غذاهای رژیمی است. برای تهیه این کوکو، یک عدد تخم مرغ را با نمک، فلفل و دارچین مخلوط کرده سپس سبزی کوکو را اضافه نمایید. در مرحله بعد سیب زمینی را رنده کنید و با یک عدد تخم مرغ، نمک، فلفل و کمی زعفران مخلوط نمایید.

برای پخت، قالب را چرب کرده و مایه کوکوی سیب زمینی را بریزید و سپس به مدت ۲۰ دقیقه در فر بپزید. سپس مایه کوکوی سبزی را روی آن بریزید و اجازه دهید که آن هم پخته شود.

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی نیز یکی دیگر از انواع سالادها است که هم به دلیل سادگی تهیه، هم به دلیل طعم خوبی که دارد طرفداران بسیاری، خصوصاً در بین جوانان و کودکان دارد.

برای تهیه این غذای رژیمی خوشمزه ابتدا ماکارونی فرمی را در آب جوش بریزید و بعد از چند دقیقه که پخته شد، آبکش کنید. در ظرف جداگانه‌ای کلم را به صورت ریز خرد کنید و به آن سینه مرغ ریش ریش شده را که از قبل کاملاً پخته‌اید، اضافه کنید.

خیارشور نگینی، ذرت و قارچ کنسرو شده ودر صورت تمایل نخود فرنگی وکالباس را هم به سالاد اضافه کنید. در نهایت مقداری سس مایونز، نمک و فلفل و در صورت تمایل آویشن به سالاد اضافه کنید. سپس سالاد را در یخچال قرار دهید تا مزه مواد یکدیگر را بگیرند و سالاد به خوبی جا بیفتد. پس از مدتی سالاد آماده سرو کردن می‌شود. نوش جان!

پاستا با سس آلفردو

پاستا با سس آلفردو آخرین غذای رژیمی است که در این مقاله به معرفی و نحوه تهیه آن می‌پردازیم. برای تهیه این غذا ابتدا مرغ را مزه دار کرده و سپس با کره یا روغن تفت دهید. سپس قارچ را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. در گام بعد، پودر موسیر، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و در نهایت خامه و پنیر پارمسان را هم به مخلوط اضافه نمایید.

پاستا را به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده و پس از آبکش کردن، به مواد اولیه و سس اضافه کنید و کمی زمان دهید تا سس به خورد پاستا برود. در نهایت پاستا در ظرف مناسبی بکشید و روی آن را در صورت تمایل با پودر موسیر و جعفری تزئین کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...