رفتن به مطلب

طرز برخورد هوشمندانه با فرد سادیسمی


Maryam

ارسال های توصیه شده

افراد مبتلا به سادیسم علاقه مند به آزار و آسیب رساندن به دیگران هستند اگر با فرد سادیسمی در ارتباط هستید حتما باید طرز برخورد با آن ها را بدانید.

برخورد با فرد سادیسمی چگونه باید باشد؟

انواع مختلفی از مشکلات شخصیتی هستند که می توانند به فرد آسیب وارد کنند. سادیسم یکی از همین مشکلات است که بسیاری از افراد بی گناه به دلایل مختلف به آن گرفتار می شوند و سختی های زیادی را تحمل می کنند.

 

شخصیت های سادیسمی نمی توانند خودشان را راضی کنند و معمولاً به خشونت متوسل می شوند، عموماً به دنبال هیجان هستند و از نظر جنسی میل زیادی دارند.

علائم و نشانه های رفتاری یک فرد سادیسمی

بیشتر ما با افراد سادیسمی در طول روز مواجه می شویم. بعضی از آن ها به شدت از این درد عاطفی و احساسی رنج می برند اما این که با این افراد چگونه برخورد کنیم، بسیار حائز اهمیت می باشد. نمونه هایی از رفتارهای سادیسمی رایج شامل مواردی که در ادامه ی این بخش از میهن فروم می خوانید می باشد:

  1. بازگو کردن راز های دیگران در صورتی که خود فرد می داند باید آن ها را پیش خودش محفوظ نگه دارد.
  2. سعی و تلاش برای این که نشان دهند افراد دیگر کار غلط انجام می دهند.
  3. تلاش برای آسیب زدن به دیگران
  4. تلاش برای به هم زدن رابطه دیگران
  5. دزدی کردن چه از لحاظ جسمی ، مالی و یا ذهنی
  6. دو به هم زنی در کار همکار ، همکلاسی، اعضای خانواده یا همکلاسی ها

شخصیت سادیسمی

برخورد با فرد سادیسمی ؛ در مواجهه با هر فرد سادیسمی باید چه رفتاری از خودمان نشان دهیم؟

احساسات خود را کنترل کنید:

افراد سادیسمی به شدت به خودشان شک و تردید دارند، معمولاً خجالت زده و یا عصبانی هستند و احساس می کنند که دیگران به آن ها خیانت کردند. از طرفی به دلیل چنین احساساتی حس گناه هم دارند اما شما نباید چنین احساساتی نسبت به این افراد داشته باشید. باید درونا این موضوع را قبول کنید که این افراد بی گناه هستند و فقط به یک بیماری مبتلا شدند. پس احساسات خودتان را کنترل کنید.

امید به تغییر را به آن ها نشان دهید:

امید به تغییر را به آن ها نشان دهید و یادآوری کنید که می توانند بخش های تیره و تار شخصیت خود را بهبود ببخشند یعنی به این افراد نشان دهید که می توانند خودشان را تغییر دهند و جای امید برای بهبودی بسیار زیاد است و این بیماری به دلیل رفتارهای غلط محیطی به وجود آمده است. پس از اول در وجود آن ها نبوده است.

خودتان را امتحان کنید:

افراد مبتلا به سادیسم نمی توانند این را تشخیص دهند که فرد طرف مقابل دقیقا چه نیت یا احساسی دارند. مثلا این که آیا فرد در حال تحمل کردن، نادیده گرفتن، انکار کردن، دور زدن و یا کدام یک از این کارها می باشد.

اگر قصد دارید که با یک فرد سادیسمی رابطه کاری و یا اجتماعی برقرار کنید، حتما از خودتان بپرسید که آیا می توانید این مشکلات را درک کنید یا نه. فواید و معایب ارتباط با این فرد را روی کاغذ بیاورید و بسنجید که آیا این رابطه ارزش شروع کردن را دارد یا نه.

افراد سادیسمی

محدودیت های خود را در نظر بگیرید:

باید یاد بگیرید که چگونه رفتار خود را با یک فرد سادیسمی مرز بندی کنید و چگونه با آن ها مواجه شوید. پس همیشه یک محدودیت های سالم را در نظر بگیرید و تعامل مثبت را ایجاد کنید. مثلاً زمان هایی که رفتار بد و غلط به فرد سادیسمی غلبه کرده و بیش ازحد دچار خشونت شده، باید یاد بگیرید که نزدیک او نشوید و جر و بحث نکنید.

صبوری نمایید:

اگر یکی از اطرافیان و یا همسر شما سادیسمی است ، راه های درمان را برای او پیش بگیرید و کنایه ها و نیش زبان های او را جدی نگیرید زیرا اینگونه فرد سادیسمی با دیدن اذیت نشدن شما دیگر روی شما برای ازار دادن زمان نمیگذارد و متوجه میشود که کارش بی فایده است.

شما خودتان باید بدانید که این فرد بیمار است و تمسخر ها و کنایه ها و آزار های او را جدی نگیرید و به وجود والا و بی نقص خود اطمینان داشته باشید و هیچگاه ناراحت نشوید.

اجر خود را از خدا بخواهید:

در رفتار با فردی که شما را آزار میدهد استقامت داشته باشید وهیچگاه در صدد جبران و آزار دادنش نباشید و اجر خود را از خدا بخواهید . این افراد با دیدن شما که آزار میبینید اما آزار نمیدهید خود را پیدا می کنند و میل به درمان می یابند.

او را به چشم بیمار ببینید:

 فرد سادیسمی با آزار دادن ، مخالفت کردن، لجبازی کردن، خودمحوری و خودخواهی خود زندگی را برای خود و همه ی اطرافیانش دردناک میکند.

افراد سادیسمی بیمار هستند و مقصود آنها از شکنجه ها ، کنایه ها و تمسخر ها لزوما آسیب رساندن به شما نیست بلکه ازار رساندن به دیگران را مایه ی رضایت و خوشنودی خود میدانند و برای ارضا شدن خود دیگران را آزار می دهند.

برخورد با سادیسم

با طبیعی عمل کردن خود فرد ازار دهنده را منصرف کنید:

با طبیعی عمل کردن خود فرد ازار دهنده را از انجام دوباره ی کارش منصرف کنید تا دلیلی برای ادامه ی ازار های خود نداشته باشد.

سعی نکنید این افراد را متوجه رفتار خود نمایید:

افراد سادیسمی لجباز هستند ، این امر را قبول کنید و سعی در فهماندن این فرد برای اینکه بیمار است نداشته باشید.

اگر شک دارید از یک متخصص کمک بگیرید:

بسیاری از افراد نمی توانند خودشان به تنهایی با این افراد سادیسمی برخورد کنند زیرا این افراد رفتارهای ناشناخته ای را از خودشان نشان می دهند. پس اگر نسبت به این موضوع شک دارید، حتماً از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید که می تواند شما را محفوظ نگه دارد.

در جلسات مشاوره شرکت و کمک به بالا بردن آگاهی همسر خود کنید:

اگر همسری سادیسمی دارید، برای کمک به درمان همسر خود در جلسات مشاوره شرکت کرده و به بالا بردن آگاهی همسر خود کمک کنید. با کمک یک مشاوره به صورت مدیریت شده با رفتار خود کمک به درمان بیمار کنید زیرا در صورت درمان نشدن بیماری سادیسم در افراد و پیشرفت آن فرد دست به هر شکنجه، دزدی، قتل و … نیز می زند.

*** همه ما انسان ها آسیب و صدمه عاطفی را در جنبه های مختلفی از زندگی تجربه کردیم و این صدمات می تواند به دلیل نادیده گرفته شدن، جر و بحث و دعوا و مشکلات کودکی باشد:در نتیجه ممکن است گاهی همین رفتارهای سادیسمی در همه ما بروز پیدا کند. پس نباید این افراد را جدا از خودمان بدانیم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...