رفتن به مطلب

طرز تهیه چند نوع پیراشکی کرم دار


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

پیراشکی کرم دار با طعم گلاب

مواد لازم خمیر پیراشکی :

تخم مرغ :۲عدد
کره :۷۰گرم
شیر :یک لیوان
خمیر مایه فوری:یک قاشق غذاخوری
شکر:۴قاشق غذاخوری(یک قاشق واسه ی عمل اومدن خمیر مایه استفاده کردم)
آرد :تا وقتی که خمیر بدست نچسبه

مواد لازم واسه ی کرم پیراشکی:

شیر :دو لیوان
آرد :دو قاشق غذاخوری
نشاسته ی ذرت :دو قاشق غذا خوری
وانیل :مقداری
گلاب در صورت دلخواه یک قاشق غذاخوری
کره :۲۵گرم
شکر :طبق ذائقه اندازه ی شیرین بودنش


طرز تهیه ی خمیر :

مواد و به دمای محیط می رسونیم شیر و گرم کرده تا حدی که انگشت می زنیم گرمیش حس بشه ولی نسوزه بهش یک قاشق شکر و می ریزیم و خمیر مایه ی فوری رو اضافه می کنیم و ۱۰دقیقه می زاریم تا عمل بیاد ،

دو عدد تخم مرغ و با بقیه ی شکر و کره مخلوط کرده وخمیر مایه ی عمل اومده رو به مواد اضافه می کنیم بعد قاشق قاشق آرد و می ریزیم و ورز می دیم وقتی دیدیم دیگه خمیر بدستون نچسبید آرد کافیه باید خمیر لطیفی بدست بیاد (آردزیاد باعث سفتی خمیرتون میشه )
بعد روشو سلفون می کشیم و می زاریم ی جای گرم تا عمل بیادحدود یک تا دو ساعت

در این فاصله کرم رو درست می کنیم :

آرد و نشاسته و شکر و با شیر مخلوط می کنیم و می زاریم روی حرارت تا موادمو سفت بشه مدام هم بزنید حدود یک ربع تا پخته هم بشه و خامی آرد احساس نشه بعد از خاموش کردن وانیل و گلاب و کره رو می ریزیم و می زاریم تا سرد بشه

وقتی حجم خمیر دو برابر شد ورز بدین کمی تا باد خمیر گرفته بشه بعد اگه قالب گرد دارین قالب بزنین یا اگه نداریم

چونه های ۸۰گرمی جدا کنین با دست گرد کنین و کمی پهن کنین و بزارین روی کاغذ روغنی که چرب کردین وقتی همشون تموم شد استراحت دوم رو ۲۰دقیقه به خمیرهاتون بدین بعد توی روغن داغ که زیر شعلتون کم بود داغ شده بندازین و ی دونه ی دونه سرخشون کنین (حرارت زیاد نباشه تا هم پیراشکیا سرخ بشه هم مغز پخت)

وقتی همه رو سرخ کردین و تموم شد از وسط پیراشکی ها با چاقو نصف کنین و از کرم وسطشون بزارین

نکته :

واسه ی کرم هم می تونین فقط از آرد یا فقط از نشاسته ی ذرت استفاده کنین 


 پیراشکی کرم دارساده

مواد لازم 

خمیر مایه ۱.۵ قاشق سوپخوری
شکر ۱ قاشق مرباخوری
آب ولرم ۱/۲ پیمانه
آرد ۵۰۰ گرم
نمک ۱/۲ قاشق مرباخوری
روغن مایع ۱/۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم کرم پیراشکی :

شیر یا آب جوش ۱.۵ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
آرد ١پيمانه
وانیل‏ ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه پیراشکی کرم دار :

یک دوم پیمانه آب ولرم را داخل یک کاسه بریزید، یک دوم قاشق مرباخوری شکر را به آن اضافه کنید.

در این مرحله خمیر مایه را روی آن بپاشید و درب ظرف را بگذارید و اجازه بدهید تا خمیر مایه به اصطلاح عمل بیاید. (ولرمی آب باید در حدی باشد که با دست کاملا حس شود زمان لازم برای عمل آمدن خمیر مایه بین ٥ دقیقه است!)

بعد این مخلوط را، آب و شکر و نمک مخلوط کنید و کم کم آرد را اضافه کنید تا خمیر یکدستی به دست بیاید روغن را وقتی خمير كمی شل اضافه می كنيم.

روی یک سطحی کمی آرد بپاشید و خمیر را ورز بدهید تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود!

خمیر را داخل یک ظرف بگذارید و روی آن را بپوشانید و بگذارید در یک جای گرم ۲ ساعت بمانه تا حجم آن ۲ برابر شود.

بعد از این مدت دوباره روی سطحی را آردپاشی کنید و خمیر را با وردنه به قطر نیم سانت پهن کنید و با قالب گرد یا لیوان دایره هایی از خمیر در بیاورید و بگذارید حدود ۱ ساعت بماند تا دوباره حجم آن ۲ برابر شود!

حالا در یک ظرف گود روغن بریزید و وقتی داغ شد، پیراشکی ها را سرخ کنید. بعد هم آن ها را کمی برش بدهید و از کرم وسط آن ها بگذارید.

طرز تهیه کرم پیراشکی:

تمام مواد را به غیر از وانیل با هم مخلوط کنید و روی شعله کم بگذارید و مدام هم بزنید تا غلیظ شود. در آخر هم وانیل را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.


 پيراشكي كرم دار وانیلی

مواد لازم براي خمیر پيراشكي:

شکر .۸قاشق سوپخوری
شیر۱/۲ پیمانه
آب ولرم۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۲قاشق غدا خوری
خمیر مایع.۲قاشق غذاخوری
کره ۱/۳پیمانه
نمک خیلی کم
تخم مرغ ۲عدد
آرد درحدی که بدست نچسبه

مواد لازم کرم:

شکر ۱پیمانه سرخالی
شیر.۱و۱/۲پیمانه
وانیل شکری.۱قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۱/۴پیمانه
کره ۲قاشق غذاخوری


طرز تهيه خمیر

ابتدا شیرداغ رو با شکر و نمک و و روغن مایع و کره و آب خوب مخلوط میکنیم بعد از اینکه کمی خنک شد تخم مرغها و خمیر مایع رو اضافه میکنیم و بعد آرد الک شده رو اضافه کرده در حدی که به دست نچسبد و خوب ورز میدیم و به مدت ۲ساعت روش رو میپوشونیم و استراحت میدیم تا دو برابر بشه بعد از استراحت به اندازه نیم سانت خمیر رو پهن میکنیم و قالب میزنیم و بعد دوباره خمیرهای قالب زده رو به مدت ۲۰دقیقه استراحت میدیم و بعد در روغن سرخ کردنی فراوان سرخ میکنیم و می‌گذاریم تا سرد بشن بعد از سرد شدن یه برش از پهلو میدیم و کرم رو توش میزاریم .بعد با فرچه یکم روغن مایع رو پیراشکیها میکشیم و پودر نارگیل میریزیم.

طرز تهيه کرم:

شکر و نشاسته رو باهم مخلوط میکنیم سپس شیر رو اضافه میکنیم بعد روی حرارت ملایم میزاریم تا غلیظ بشه بعد وانیل و کره رو اضافه میکنیم و هم میزنیم و بعد از روی حرارت برداشته و بعد از سرد شدن داخل پیراشکیها میزاریم .


کرم پاتیسیِر (کرم پیراشکی و تارت)

ما در تهیه بسیاری از شیرینی ها و دسر ها از کرم های مختلفی استفاده می کنیم. کرم های مختلف با طعم و مزه های متفاوت. یکی از معروفترین این کرم ها کرم پاتیسیر هست که در واقع عنصر اصلیش زرده تخم مرغ هست و در موارد بسیار زیادی ازش می تونیم استفاده کنیم به عنوان مثال برای کرم میانی کیک ها و پیراشکی ها، فیلینگ تارت و پای، کرم میانی نان اکلر یا شیرینی های که با خمیر هزارلا درست میشن قابل استفاده هست و در بسیاری از دسر های دیگه میتونیم استفاده کنیم. حتی از این کرم در کنار میوه ها مختلف هم طعم بسیار عالی داره. در ادامه با طرز تهیه کرم پاتیسیر در خدمت شما خواهم بود.

مواد لازم 

شیر ولرم ۱ و۱/۲ پیمانه
زرده تخم مرغ ۳ عدد
وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۱/۳ پیمانه
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه

برای شروع ابتدا زرده ها داخل یک کاسه می ریزیم، سپس شکر رو به زردها ها اضافه می کنیم.

همزن رو روشن می کنیم و با دور متوسط همزن شروه به همزدن زرده ها همراه با شکر می کنیم تا مخلوطمون کم کم رنگش روشن بشه و حجم بگیره. بعد از اینکه مخلوط شکر وزرده ها کرم رنگ و کشدار شد،وانیل رو اضافه می کنیم.

سپس شیر رو به تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم.

شیر رو کم کم اضافه می کنیم و با همزن دستی مواد رو خوب با هم مخلوط می کنیم. حالا آرد سفید رو به نشاسته ذرت اضافه و مخلوط و با هم الک می کنیم و به بقیه مواد اضافه می کنیم.

حالا همه مخلوط رو داخل یک ماهیتابه دیواره بلند یا شیر جوش نچسب می ریزیم و روی شعله ملایم قرار می دیم و مرتب هم می زنیم.

به سرعت مخلوطمون شروع به قوام گرفتن می کنه و غلیظ تر میشه.اصلاً از پای گاز کنار نرین و مرتب مواد رو با لیسک یا قاشق چوبی هم می زنیم.

تو این مرحله کرم پاتیسیر آماده هست و ما می تونیم بعد از خنک شدن در تمام مواردی که در ابتدای مطلب ذکر کردم ازش استفاده کنیم. در این مرحله می تونیم با انواع اسانس ها کرم رو طعم دار کنیم. من با استفاده از ۵۰ گرم شکلات سفید، طعم کرم رو شکلاتی کردم.

شکلات رو بعد از اینکه شعله رو خاموش کردیم در حالیکه کرم هنوز حرارت داره اضافه می کنیم و خیلی سریع به هم میزنیم و تا کرم کاملاً یکدست بشه. برای استفاده از کرم پاتیسر اجازه می دیم تا کاملاً خنک بشه، بعد استفاده می کنیم. برای اینکه حالت فرم گرفته تری داشته باشیم اون رو داخل یخچال قرار می دیم و بعد از گذشت یکی دو ساعت استفاده می کنیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...