رفتن به مطلب

طرز تهیه چند شیرینی خشک


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

شیرینی_سکه_خورشیدی

مواد لازم

آرد سه و نیم لیوان.
نمک یک چهارم ق چ.
بیکینگ پودر یک ق چ.
کره یک لیوان ( دویست و بیست و هفت گرم.) .
شکر نصف ۱ لیوان ( تا سیصد گرم ) تخم مرغ دو عدد.
وانیل دو ق چ .
مارمالاد یا ژله بریلو مقداری

اسمارتیز رنگی .پودر قند .پودرپسته.


طرز تهیه

کره و شکر و وانیل را خوب هم بزنید .سپس تخم مرغ را اضافه کرده و بعد آرد و نمک و بیکینگ پودرسه بارالک کرده رو، به مواد اضافه کنید تا خمیری شود. ( اگه خیلی خشک شد یک تا دو ق چ شیر اضافه کنید. زیاد خمیر رو ورز ندید. اگه خمیر به دست میچسبه اصلا مهم نیست. باید کمی نرم باشه)خمیر را در کیسه گذاشته و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید .
.
فر را روی درجه صد و هشتاد قرار دهید. و خمیر را با دست شکل دهید. ( هر بار فقط به میزانی که نیاز دارید از یخچال خمیر خارج کنید و مابقی را مجددا در یخچال قرار دهید) و روی کاغذ روغنی توی سینی قرار دهید ( نیازی نیست کاغذ را چرب کنید) و به مدت ده تا پانزده دقیقه درون یخچال بگذارید ( اینکار باعث میشه شیرینی ها توی فر وا نرن) . با مقطع گرد قاشق یا ملاقه وسطش دایره ایجاد کنید .
در فر صد و هشتاد درجه به مدت ده تا پانزده دقیقه قرار دهید و یا تا زمانی که دور شیرینی طلایی شود .نباید رنگشون زیاد تغییر کند . .
.
پس از خنک شدن روشون مامالاد غلیظ یا ژله دلخواه بریزید . به جای مارمالاد میتونید یک اسمارتیز رنگی بذارید .اگر دوست داشتید روش پودر قندوپسته هم بپاشید .

شیرینی رو به انداز فندق و گردو یا…در دستان خود گردوبافاصله در سینی بچینید

طرز تهیه چند شیرینی خشک


شیرینی_ووپی_پای

مواد لازم

½ فنجان پودر کاکائو
۱ و ¼ قاشق چایخوری جوش شیرین
۱ قاشق چایخوری نمک
۱ فنجان باتر میلک (یک لیوان شیر+یک ق سرکه سفید یک ربع بماند)
۱ قاشق چایخوری وانیل
½ فنجان کره نرم شده
۱ پیمانه شکر قهوه ای
۱ عدد تخم مرغ بزرگ

مواد لازم برای خامه وسط ووپی پای شکلاتی:

½ پیمانه کره نرم شده
۱ و ¼ فنجان شکر قنادی یا شکر آسیاب شده
۲ فنجان کرم مارشملو
۱ قاشق چایخوری وانیل


طرز تهیه

چطوری ووپی پای شکلاتی رو.درست کنیم: فر را از قبل با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتی گراد) گرم کنید. آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

در یک کاسه کوچک جداگانه، باتر میلک و وانیل را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه بزرگ، با همزن برقی و با سرعت متوسط، به مدت ۵ دقیقه کره و شکر قهوه ای را هم بزنید تا یکدست شوند. سپس تخم مرغ را اضافه کنید و آنقدر بزنید تا خوب مخلوط شوند. سرعت همزن را کم کنید و به تناوب و کم کم، مواد خشک و مخلوط باتر میلک را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا خمیر صاف و یکدستی داشته باشید

. سینی بزرگ فر را از قبل چرب کنید و با قاشق، هر بار به اندازه ¼ فنجان از خمیر را برداشته و به فاصله ۵ سانتی متری از هم، به صورت دایره ای روی سینی بریزید. کیک ها را به مدت ۱۱ تا ۱۳ دقیقه بپزید تا پف کنند و وقتی آنها را فشار می دهید، مثل فنر برگردند. توجه داشته باشید که سینی را باید هم در طبقه بالا و هم در طبقه پایین فر قرار دهید؛ به این صورت که در میانه پخت، جای سینی را عوض کنید. بعد از پخت، آنها را با یک کاردک از سینی خارج کنید و بگذارید تا خنک شوند.

برای درست کردن خامه وسط ووپی پای، کره، شکر قنادی، مارشمالو و وانیل را در یک کاسه بریزید و با همزن برقی، با سرعت متوسط و به مدت ۳ دقیقه هم بزنید تا خامه صاف و یکدستی داشته باشید.
با استفاده از یک قاشق غذاخوری، خامه را روی سطح صاف یک کیک بمالید و یک کیک دیگر را روی آن قرار دهید

طرز تهیه چند شیرینی خشک


شیرینی بهشتی_چرخی

مواد لازم

آرد الک شده ۲۰۰ گرم
پودر قند الک شده شده ۹۰ گرم
وانیل نصف قاشق چای
پودرهل نصف قاشق چای
روغن مایع بیست گرم
روغن صاف قنادی ۱۰۰ گرم.


طرز تهیه
.
از قبل روغن جامد رو بن ماری کرده خنک که شد بگذارید یخچال تا جامدبشه.
روغن و پودر شکر رو باهمزن برقی خوب میزنیم تا حالت کشداروخامه ایی بشه.«تقریبا ده دقیقه زمان بردودوبار همزنمو خاموش کردم تا آسیب نبینه» این مرحله مهمه بادقت انجام بدین.
. پودرهل ،وانیل رو اضافه کرده و تا مخلوط شدن کامل هم میزنیم.حالاآرد رو درچندمرحله اضافه میکنیم« درابتدا بالیسک وبعدبا انگشتان».وروغن مایع رو نیز اضافه میکنیم با نوک انگشت کمی ورز میدهیم تا حالت خرده نان بگیره مواد رو دو تاسه بار از چرخ گوشت رد میکنیم.
وقتی خمیر یکدستی بدست امد کمی بزرگترازفندق در دست گردکنید روش تخم خرفه ریخته تو سینی فر که کاغذ روغنی پهن کردیم با فاصله میچینیم.

در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه.بیست تا ۲۵ دقیقه میگذاریم. اما حواستون باشه
چون دمای فرها با هم یکسان نیست هر وقت دیدید شیرینی ها به کاغذ نمیچسبه شیرینیتون پخته. اگه میخواید شیرینی رو از ماسوره رد کنید دفعات چرخ کردنتون رو بیشتر کنید میتونید خمیرمایه دوقسمت تقسیم وچندقطره زعفران غلیظ بزدنید
پنج دقیقه بعدازخاموش کردن فر،سینی شیرینی رو خارج کنیدوتاسردشدن کامل شیرینی دست نزنیدوگرنه پودرمیشه.
این شیرینی حالت کرکی و کمی چسبندگی داره
وبسیارخوشمزه میشه داخلش تردوبیرونش حالت پودری داره.

طرز تهیه چند شیرینی خشک

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...