رفتن به مطلب

طرزتهیه اگردَک، نان سنتی همدانی


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

مواد اولیه: تخم مرغ ۲ عددشیر ..۱ پیمانه شکر ..نصف پیمانه آرد ..به میزان لازم کره ..۳ قاشق غذاخوری خمیر ترش ۱ قاشق غذاخوری دارچین ..۱ قاشق مرباخوری نمک ..نصف قاشق چایخوری زردچوبه ..


 

طرزتهیه اگردَک، نان سنتی :
۱٫برای تهیه این نان ابتدا شیر را میجوشانیم.سپس یکی از تخم‌ مرغ‌ ها را با چنگال زده و با کمی شیر ولرم مخلوط می‌کنیم، دو تا سه قاشق کره را نیز اضافه می‌کنیم.

۲٫شکر را در باقی‌مانده شیر ولرم افزوده سپس تخم‌مرغ دیگر را به آن می‌افزاییم.نمک، دارچین و کمی زردچوبه را در یک لیوان آرد ریخته، الک کرده و کم کم به مواد اضافه می‌کنیم.

۳٫یک قاشق خمیر ترش را در این مرحله به مایه مخلوط کرده، هم می‌زنیم، مابقی آرد را کم‌‌کم اضافه کرده، مخلوط می‌کنیم تا آنجایی که خمیر به دست نچسبد و لطیف هم باشد.

۴٫دو ساعت خمیر را در نایلون قرار میدهیم تا استراحت کرده و خمیر ور بیاید سپس روی تخته آرد پاشیده و به ضخامت دو لواش از خمیر باز کرده و گرد میکنیم و در روغن داغ سرخ می‌کنیم.در صورت تمایل یک قاشق شکر روی خمیر می‌پاشیم.

طرزتهیه اگردَک، نان سنتی همدانی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...