رفتن به مطلب

طرز تهیه انواع بستنی میوه ای


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

بستنی طالبی

مواد لازم 

طالبی پوست کنده و تخمه گرفته ۱.۵ کیلوگرم

شکر ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم (به نسبت شیرینی طالبی)

آبلیمو ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری

خامه برای تزئین ۲۰۰ گرم

پودر قند ۴ قاشق سوپخوری(۱۰۰ گرم)


طرز تهیه

طالبی را به شکل پوره له می کنیم .شکر و آبلیمو را با آن مخلوط نموده،خوب هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود. بعد آن را در ظرف فلزی یا ظرف مخصوص تهیه بستنی می ریزیم و در فریزر یا جایخی قرار می دهیم،کمی که بسته شد،آن را هم می زنیم و ۲ تا ۳ بار این عمل را تکرار می کنیم که بستنی یخ نزند،بعد می گذاریم بستنی کاملا ببندد.

خامه را با پودر قند و نصف قاشق چایخوری وانیل هم می زنیم تا سفت شده ، فرم بگیرد. بعد آن را در قیف می ریزیم. بستنی را در ظرف های پایه دار ریخته ، روی آن را با خامه در قیف تزئین می کنیم.

این بستنی را با گرمک هم می توان درست کرد

طرز تهیه انواع بستنی میوه ای


بستنی میوه

مواد لازم 

میوه دلخواه خردشده ۲۰۰ گرم
شکر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد ۵۵ الی ۶۰ گرم
نمک ۴/۱ قاشق مرباخوری
وانیل شکری ۴/۱ قاشق مربا خوری
ماءالشعیر (بدون طعم)، ۱ پیمانه ۱۶۰ میلی لیتر
خامه شیرین، ۲ پیمانه ۴۰۰ گرم


طرز تهيه

میوه را با نیمی از شکر در مخلوط کن بریزید تا کاملاً پوره شود، سپس در ظرف لعابی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا حدی که غلیظ شود.

از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملاً سرد شود. تخم مرغ را با همزن برقی از یک جهت بزنید تا کف کند. بقیة شکر، نمک و وانیل را اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا کرم رنگ و کشدار و حجم آن دو برابر شود. درجه همزن را کم کنید و ماءالشعیر را به تدریج اضافه کرده و زدن را ادامه دهید تا یکدست شود. خامه را نیز در ظرف جداگانه با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد.

سپس به مواد بالا افزوده و با درجه کم همزن برقی بزنید و مخلوط کنید تا یکدست شود. بعد مخلوط میوه کاملاً سرد شده را به مواد بالا بیافزایید و با درجه کم همزن بزنید تا یکدست شود. مواد آماده را در ظرف مناسبی ریخته در آن را ببندید و درون فریزر قرار دهید. پس از دو تا سه ساعت بیرون آورده و با همزن برقی بزنید تا نرم شود، مجدداً درون فریزر قرار دهید. این عمل را سه بار (هر دو تا سه ساعت یک بار) انجام دهید. پس از آن به مدت ۲۴ ساعت درون فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود.

نکته

در صورتی که میوه مورد استفاده تان شیرین است، دو قاشق سوپخوری از مقدار شکر کم کنید. چون اگر مقدار شکر زیاد باشد، عمل انجماد بستنی به خوبی انجام نمی شود.
دقت کنید زمانی که بستنی در فریزر است یخ نزند، بلکه فقط سفت شود و مجدداً آن را زده، به این صورت هر چقدر در فریزر بماند دیگر یخ نخواهد زد.
می توانید برای درست کردن بستنی از دستگـاه بستنی سـاز استفـاده کنید. در این صورت نیازی به هر دو تا سه ساعت یک بار زدن نیست.

طرز تهیه انواع بستنی میوه ای


بستنی سوربه

مواد لازم

توت فرنگی رسیده – ۲ کیلوگرم

شکر – ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم

آب لیمو ترش – ۲ قاشق سوپخوری

خامه فرم گرفته یا بستنی وانیلی برای تزئین سوربه


طرز تهیه

سوربه نوعی بستنی توت فرنگی می باشد که برای درست کردن آن ابتدا دم توت فرنگی ها را گرفته آن ها را می شو ئیم و در صافی می ریزیم . بعد توت ها را با ماشین یا هر وسیله دیگر به شکل پوره له می کنیم. شکر را با پوره توت فرنگی مخلوط نموده ، آب لیمو را به آن اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود . سپس آن را در ظرف مخصوص تهیه بستنی یا در یک ظرف فلزی می ریزیم و ظرف را در فریزر قرار می دهیم . بعد از کمی بسته شدن آن را هم زده دوباره در فریزر می گذاریم . دو سه بار آن را هم می زنیم تا بستنی بسته شده ، ولی یخ نزند .

بستنی را با قاشق مخصوص بستنی یا قاشق سوپخوری در بستنی خوری می ریزیم و مطابق شکل روی آن را با خامه فرم گرفته یا بستنی وانیلی تزئین می کنیم. می توان ۲ تا ۳ عدد توت رنگی در کنار ظرف بستنی قرار داده ، آن را زیباتر و مطلوب تر ساخت.

طرز تهیه انواع بستنی میوه ای

 


بستنی پارفه قهوه

مواد لازم 

قهوه -۲ قاشق سوپخوری

شکر-۲۰۰ گرم (۱ لیوان)

زرده تخم مرغ -۸ عدد

خامه – ۵۰۰ گرم

شیر- نصف لیوان

بادام ورقه شده یا خلال بادام بوداده – ۵۰ گرم


طرز تهیه

قهوه را در شیر حل کرده،می گذاریم بجوشد.زرده تخم مرغ را با شکر مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا کاملا سفت و کشدار شود. قهوه جوشیده را کم کم داخل زرده می ریزیم و هم می زنیم.

ظرف خامه را روی یخ گذاشته،می زنیم تا سفت شده،فرم بگیرد. وقتی قهوه و زرده تخم مرغ کاملا سرد شد،کم کم آنها را داخل خامه ریخته و هم می زنیم. با یک ورقه کاغذ روغنی کف قالب را که گرد و گود باشد می پوشانیم،مایه خامه و زرده را در قالب می ریزیم و در فریزیر یا جایخی یخچال قرار می دهیم که ۵ تا ۶ ساعت بماند. بهتر است قبلا این بستنی را آماده کنیم. بستنی باید کاملا سفت شود. بعد قالب را بیرون آورده،با کارد اطراف مایه را از قالب جدا می کنیم.

ظرف قشنگی را روی دهانه قالب می گذاریم و بستنی را در ظرف برمی گردانیم. کاغذ را از روی بستنی برمی داریم.در صورتی که کاغذ روغنی در اختیار نداشته باشیم،می توانیم یک لحظه قالب را در آب نیم گرم گذاشته،بعد در ظرف برگردانیم. بادام بوداده در در سطح و اطراف بستنی می پاشیم.

طرز تهیه انواع بستنی میوه ای


بستنی بادام

مواد لازم 

تخم مرغ : ۲ عدد
آرد سفید : ۲ قاشق سوپخوری
نمک : ۲ قاشق سوپخوری
بادام : ۱ فنجان
شکر : ۲ فنجان
شیر هموژنیزه : ۳ فنجان
خامه : ۳ فنجان
پوست پرتقال : ۱ قاشق سوپخوری


طرز تهیه

شکر و آرد و نمک و تخم مرغ را خوب هم زده شیر را در آن ریخته باز هم آن را هم بزنید.مخلوط فوق را در ظرفی ریخته روی آب داغ مدت ۳۰ دقیقه بگذارید و در طی این مدت مرتب آن را هم بزنید.وقتی‌که سرد شد، سه فنجان خامه و بادام کوبیده و اسانس پرتقال را بآن مخلوط کرده، مایه را در ظرف بستنی سازی ریخته و بچرخانید تا بسته شود.

طرز تهیه انواع بستنی میوه ای


 بستنی سنتی

مواد لازم

برای یک و نیم کیلو بستنی:
شیر /یک لیتر
شکر/۳۰۰ گرم
ثعلب /۲ قاشق چایخوری
محلول زعفران/۲ قاشق سوپخوری
گلاب مرغوب/ ۴ قاشق سوپخوری
پودر هل سفید/ یک قاشق چایخوری
خامه ی صبحانه/۱۰۰ گرم
پسته/ ۱۰۰ گرم، خرد شده


طرز تهیه :

شیر را بجوشانید. ثعلب را با شکر مخلوط کرده، آن را آرام آرام به شیر در حال جوش اضافه کنید. شیر را با مفتول دستی هم بزنید تا شکر در شیر حل شود. سپس آن را روی حرارت برداشته، وقتی شیر داغی خود را از دست داد، از صافی رد کنید تا یک دست شود. بگذارید شیر کمی خنک شود سپس محلول زعفران ، گلاب و هل را به شیر افزوده و هم بزنید. سپس در فریزر قرار دهید.

هر یک ساعت یک بار خارج کرده، هم بزنید و مجدداً در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد ولی یخ نزند، این عمل را ۴ بار تکرار کنید. روش دیگر این است که مایه ی بستی را در دستگاه بستی ساز بریزید و در آخر پسته ی خرد شده را به بستنی بیفزایید.
خامه را در سینی فر لبه کوتاه به ضخامت ۱تا۲ میلی متر پهن کنید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند، سپس خامه را خرد کرده و داخل بستی آماده بریزید. بستی را با قاشق چوبی هم زده و مجدداً در فریزر قرار دهید.

نکته :
۱- این دستور دارای ۲۵۳۱ کیلوکالری انرژی، ۳۵۷گرم کربوهیدرات، ۵۵ گرم پروتئین و ۹۷ گرم چربی می باشد.
۲- اگر خامه چرب باشد منجمد نمی شود پس اگر خامه ی شما چرب بود کمی شیر به آن اضافه کرده و بعد در سینی فر آن را پخش کنید.(خامه ی خشک مناسب این کار است)
۳- ثعلب باید مرغوب باشد تا بستنی دچار یخ زدگی نشده و کشدار شود.
۴- اگر شکر بستنی بیشتر از میزان داده شده باشد، بستنی نمی بندد.
۵- هر چه مقدار ثعلب زیاد باشد بستنی کشدارتر می شود.(البته نه بیشتر از حد مجاز)
۶- بهتر است برای زود بسته شدن بستنی به روش سنتی آن را در سینی های لبه دار فلزی بریزید و هر بار با کاردک آن را هم بزنید تا بستنی زود بسته شود.
۷- اگر از دستگاه بستنی ساز استفاده شد اجازه دهید بستنی در فریزر کمی ببندد و بعد در دستگاه بستنی ساز بریزید تا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه هم خورده و بستنی ببندد، بستنی را از دستگاه خارج کرده و در فریزر قرار دهید تا کاملاً بسته شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...