رفتن به مطلب

سه نوع غذا گیاهی با بادمجان


ŦŁФШ  ΞTłHШ
 اشتراک گذاری

ارسال های توصیه شده

ته چین قارچ و بادمجان

مواد لازم:

برنج: ۳ پیمانه

پیاز سرخ کرده: یه دونه بزرگ

قارچ: ۱۵۰ گرم (حدودا ۱۲ تا متوسط)

تخم مرغ: یک دونه

ماست: یک پیمانه

روغن مایع: نصف پیمانه

بادمجان: سه تا متوسط

زعفران آب کرده

نمک و فلفل

زرشک برای تزئین


طرز تهیه:

بادمجان ها رو بعد از اینکه پوست کندید، حلقه کنید و توی آب نمک خیس کنید تا هم تلخیش گرفته بشه و هم نمکی. توی این مدت پیاز رو خرد کنید و سرخ کنید. قارچ رو هم خرد کنید و با آبلیمو تفت بدید تا رنگش سفید بمونه. نمک یادتون نره.

بعد هم بادمجان رو سرخ کنید و کنار بذارید (ترجیحا روغنش رو بگیرید.)

برنج آبکش کردن رو هم که همه بلدن. حالا یه بار دیگه میگم. اول برنج رو با آب نیم گرم حدود ۲ ساعت خیس کنید. بعد یه مقدار آب توی قابلمه بریزید و بگذارید که جوش بیاد. بعد، برنج رو توش بریزید و نمک هم اضافه کنید (به ازای هم پیمانه برنج، یک قاشق غذا خوری نمک). مدت زمانی که توی آب باید باشه، متفاوته. اما زمانی که دور دونه برنج نرم بود و وسطش سفت بود، زمان مناسب برای آبکش کردنه.

حالا تخم مرغ رو با ماست و روغن مایع و زعفران مخلوط کنید و یک سوم از برنج رو درون این مخلوط بریزید و هم بزنید. اگه روغن مخلوط شده کافی باشه، دیگه احتیاجی نیست که کف قابلمه روغن اضافه بریزید.

حالا این مایع رو کف قابلمه بریزید و روش بادمجان های حلقه شده رو قرار بدید.

برنج سفید بریزید و روش قارچ و پیاز سرخ شده بریزید و بقیه برنج رو روی این موارد بریزید و بگذارید روی حرارت زیاد.

زمانی که صدای روغن رو شنیدید، حرارت رو کم کنید و در آخر هم یه دمکنی روی در قابلمه بذارید تا آب داخل برنج نریزه. بعد از حدود نیم ساعت ته چین آماده هست. ۵ دقیقه آخر، حرارت رو زیاد کنید تا ته چینتون خوش رنگ بشه.

در آخر هم با زرشک و پیاز سرخ شده تزئینش کنید

سه نوع غذا گیاهی با بادمجان

 


پیتزا بادمجان

مواد لازم:

بادمجان قلمی: ۲ عدد

قارچ: ۵. ۶ تا

پیاز کوچک: ۱ عدد

ذرت: ۱ قاشق غذاخوری

پنیر موتزارلا: به مقدار لازم

خمیر پیتزا: یک عدد


طرز تهیه:

بادمجان ها رو با پوست حلقه حلقه برش بزنید. دقت کنید که برش هاتون خیلی باریک باشه و از قسمت های بدون دانه بادمجان استفاده کنید. بعد کمی نمک بزنید و بعد بشورید وتوي يكم روغن بگذارید که به آرامی کمی طلایی بشن.

پیاز ها رو خیلی ریز برش بزنید و کمی تفت بدید تا سبک بشن.

خمیر پیتزا رو که از قبل آماده کردیم با يكم پنير میپوشونیم.

بعد روش بادمجان ها رو ميچينيم و پياز ها رو هم پخش ميكنيم.

حالا قارچ ها رو پخش ميكنيم و ذرت رو هم اضافه میکنیم و روش رو با پنير مي پوشونيم.

داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۵ دقیقه قرار میدیم تا پنير آب بشه.

سه نوع غذا گیاهی با بادمجان


املت بادمجان

مواد لازم برای ۲ نفر 

تره فرنگی: ۲ ساقه (قسمت سفیدش رو استفاده میکنیم.)

ساقه جوان کرفس: ۲ عدد

بادمجان: ۱ عدد متوسط

گوجه فرنگی: ۳ عدد

تخم مرغ: ۴ عدد

نمک و فلفل و زردچوبه


طرز تهیه:

اول از همه بادمجون رو خرد کنید و تو تابه بریزید تا وقتی که بقیه مواد رو دارید آماده میکنید، بادمجون ها سرخ بشن.

– تره فرنگی رو حلقه کنید. کرفس رو هم خرد کنید. گوجه فرنگی ها رو هم به صورت مکعبی برش بزنید.

وقتی بادمجون ها آماده شدن، گوجه فرنگی و کرفس رو اضافه کنید و یکم تفت بدید تا وقتی که آب گوجه کشیده بشه.

تره فرنگی رو هم اضافه کنید و با یکم زردچوبه یه کوچولو هم بزنید تا رنگ زردچوبه هم باز بشه.

تخم مرغ ها رو توی یه کاسه مخلوط کنید و نمک و فلفل بهش اضافه کنید و بعد به مخلوط سبزیجات اضافه کنید.

یکم هم بزنید تا از حالت یه تیکه بودن در بیاد و بعد ۳ دقیقه درش رو ببنیدید و بعد از اون آماده است.

سه نوع غذا گیاهی با بادمجان

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...