رفتن به مطلب

طرز تهیه چند نوع رولت غذایی گیاهی


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

da7f2fe4-baaa-467e-954d-320cecdcb91b.jpg

رول پنيرى :

مواد لازم

آرد ٤ پيمانه يا ٥٠٠ گرم
مخمر ١قاشق غذاخوری يا ١٠ گرم
شكر ٥ قاشق غذاخوری يا ٦٠گرم
شير ١ و ١/٢ پيمانه يا ٣٠٠ ميلى ليتر
نمك ١قاشق چایخوری
روغن زيتون ١/٤ پيمانه

براى فيلينگ وسط خمير:

كره ٣ قاشق غذاخوری يا ٣٠ گرم
پنير خامه اى ٢٥٠ گرم
شكر ٦-٧ قاشق غذاخوری يا ٧٠ گرم
وانيل ١ قاشق چایخوری
كمى كشمش
١ زرده تخم مرغ و ١ قاشق غذاخوری شير براى روى رول ها


طرز تهیه 

برای درست کردن رول پنيرى ابتدا آرد را در كاسه بزرگى ريخته خمير مايه و شكر را روى آن مى ريزيم و مخلوط مى نماییم . سس شير ولرم را روى اين مواد ريخته و با قاشق هم مى زنيم و مخلوط مى كنيم. بعد نمك و روغن زيتون را اصافه مى نمایيم و با دست ورز مى دهيم.
این خمير كمى چسبنده هست آن را به سطح كار انتقال می دهیم و هر از گاهى كمى آرد روى آن مى پاشيم و مرتبا تا مى نمایم و ورز مى دهيم. بعد خمير را در كاسه با پلاستيك مى پوشانيم و براى ١ ساعت در جاى گرمى می گذاریم تا سايز آن دو برابر گردد.
بعد خمير را روى سطح آرد پاشى شده منتقل و آن را با وردنه به شكل مستطيل باز مىنماییم. سپس با برس كره را روى خمير مى ماليم.
حالا پنير خامه اى را با ٦-٧ ق شكر و وانيل كاملا مخلوط نموده و روى سطح خمير مى كشيم. بعد كشمش ها را روى آن ريخته خمير را رول مى نماییم و برش می دهیم. بعد رول ها را در سينى فر قرار داده روى آن را براى ١٥ دقيقه با پلاستيك مى پوشانيم. سپس زرده تخم مرغ و شير را مخلوط کرده و با برس روى رول ها مى كشيم. و روى آنها بادام پرك شده (به دلخواه) مى ريزيم و در فر ١٨٠ درجه كه از قبل گرم شده به مدت ٣٠ دقيقه می پزیم .در ٣- ٥دقیقه آخر رویش را کمی گریل می کنیم تا طلایی شود


unnamed-1.jpg

رولت سبزیجات 

مواد لازم :

لوبیا سبز : ۲۵۰ گرم
هویج : دو عدد
سیب زمینی متوسط : دو عدد
آرد گندم : یک قاشق غذاخوری
تخم مرغ : ۲ عدد
نمک و فلفل : به مقدار لازم
دارچین : یک چهارم قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنی : به مقدار لازم


طرز تهیه :

لوبیا را پس از شستن، پاک کرده و به شکل خیلی نازک خرد کنید.هویج و سیب زمینی را به صورت کاملاً ریز خرد کنید. ( ریز و یکدست خرد شدن سبزیجات به شکل گرفتن و راحت رول شدن کوکو خیلی کمک میکند )کمی روغن در تابه بریزید ( ۲ قاشق غذاخوری )

و لوبیا و هویج را با هم داخل تابه بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت کم تفت دهید. ( ۲ دقیقه اول حرارت را زیاد کنید و در این مرحله به هیچ عنوان نمک اضافه نکنید تا سبزیجات آب نیاندازد )پس از ۱۵ دقیقه تفت دادن، سیب زمینی را نیز اضافه کنید و به مدت ۵

دقیقه با بقیه مواد تفت دهید و تابه را کنار بگذارید تا کمی سرد شود.سپس تخم مرغها را به همراه یک قاشق غذاخوری آرد هم بزنید تا کاملاً یکدست شود و سپس سبزیجات تفت داده شده را به آن اضافه کنید. نمک و فلفل را به اندازه اضافه کنید و به اندازه

یک چهارم قاشق چایخوری دارچین بیافزایید و مخلوط را با چنگال هم بزنید.داخل تابه مستطیب شکلی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا روغن گرم شود و بعد مایه کوکو را به سرعت داخل تابه بریزید و پخش کنید.وقتی یک طرف آن سرخ شد، طرف دیگر را برگردانید.

( برای راحتی کار برگرداندن، می توانید از تابه های رژیمی دو طرفه استفاده کنید و کوکو را برگردانید )وقتی روی دیگر کوکو نیز سرخ شد، درب آن را ببندید و به مدت نیم ساعت بگذارید بماند تا نرم شده و آماده رول کردن شود.مهم ترین نکات خوب رول شدن این کوکو،

اول ضخامت بسیار کم آن و دوم توجه به مدت زمان استراحت نیم ساعته با درب بسته، بعد از پخت کامل است. ضخامت کوکوی شما همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید، باید به اندازه نیم سانتی متر و یا کمتر باشد.بعد از نرم شدن می توانید از

یک جهت به آرامی کوکو را رول کنید و سپس به عرض یک و نیم تا دو سانتی متر برش بزنید.من قبل از رول کردن، یک لایه پنیر ورقه ای چدار ( تُست چیز ) برای خوشمزه تر و زیباتر شدن آن روی سطح کوکو چیده و بعد رول کردم. شما می توانید پنیر را حذف کنید.


136646423-56a143365f9b58b7d0bd9744.jpg

 نان رولتی فلفل و پنیر

مواد لازم

فلفل دلمه ای ۱ عدد

. جعفری خرد شده ۴ قاشق غذاخوری .

پنیر پارمزان رنده شده ۱/۲ لیوان

پنیر خامه ای ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۱ عدد .

خمیر پفکی مقدار لازم .

نمک و فلفل مقدار لازم


طرز تهیه

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و با چنگال بزنید تا یکدست شود.

روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر پفکی را با وردنه پهن کنید و به شکل مربع برش بزنید ، مقداری تخم مرغ روی سطح خمیر بزنید و روی ان پنیر خامه ای بریزید و پخش کنید.

فلفل دلمه ای خرد شده ، جعفری خرد شده ، پنیر پارمزان رنده شده و کمی نمک و فلفل را روی خمیر بریزید.

خمیر را با دقت رول کنید سپس خمیر رول شده را داخل کیسه نایلونی بگذارید و ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خوب سرد شود.

خمیر را با چاقو به شکل رولت برش بزنید ( به اندازه ۱ بند انگشت ) ، روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و رولت ها را با فاصله روی کاغذ بچینید ، باقی مانده تخم مرغ را با برس روی رولت ها بزنید.

سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۵ – ۲۰ دقیقه قرار دهید تا نان ها بپزند و طلایی شوند ، نان ها را پس از پخت از فر خارج و سرو کنید ، این نان را میتوانید به تنهایی یا همراه با خامه ترش ، سوپ و … سرو کنید


8fdc241039bf3aa9_800x800ar.jpg
رولت اسفناج با پنیر 

مواد لازم 

كره ۶۰ گرم

آرد ۵۰ گرم

شیر ۲۵۰ میلی‌لیتر

پنیر پارمسان یك‌سوم پیمانه

اسفناج پخته و خردكرده ۲ پیمانه

تخم‌مرغ ۴ عدد

نمك و فلفل به میزان لازم

مواد لازم میانی:

پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرم

خامه ۶۰ گرم

ژامبون خردكرده ۲ ورق

قارچ خردكرده ۱۰۰ گرم

مواد لازم برای سس لیمو:

زرده‌ی تخم‌مرغ ۲ عدد

كره ۳۰ گرم

پوست لیموی رنده كرده ۱ قاشق چایخوری

نمك به میزان لازم

زعفران حل كرده ۱ قاشق سوپخوری

خامه ۱۲۵ گرم

آبلیموی تازه ۲ قاشق سوپخوری


طرز تهیه 

كره را در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید. آرد را اضافه كنید و یك دقیقه تفت دهید. سپس شیر را بیفزائید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. حالا پنیر، زرده‌های تخم‌مرغ، اسفناج، نمك و فلفل را افزوده و مخلوط كنید.

اكنون تابه را از روی اجاق بردارید و مواد درون آن را به كاسه‌ی بزرگ‌تری منتقل كنید. سفیده‌های تخم‌مرغ را نیز در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. بعد آن را به آرامی به مخلوط قبلی بیفزائید. حالا مایه‌ی رولت را روی سینی‌ای كه قبلاً با كاغذ روغنی پوشانده‌اید، به اندازه‌ی ۲۵×۳۰ سانتیمتر بریزید و آن را با پالت صاف كنید. اینك مایه را در فر(تاون) گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه‌ی سانتیگراد، به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه بپزید تا سطح آن طلائی رنگ شود. پس از آن، رولت را از فر خارج سازید و روی هوله‌ی آشپزخانه برگردانید؛ كاغذ را از آن جدا كنید و آن را رول نمائید. همین كه رولت خنك شد، مواد میانی را روی آن صاف كنید و دوباره آن را بپیچید و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید.

سپس، در ظرف مناسبی سس لیمو بریزید و رولت را روی آن قرار دهید.

روش تهیه‌ی مواد میانی:

پنیر خامه‌ای و خامه را با همزن بزنید. آن‌گاه قارچ را در كره تفت دهید و ژامبون را بیفزائید. حالا قارچ و ژامبون را به پنیر و خامه بیفزائید و مخلوط كنید.

روش تهیه‌ی سس لیمو: در ظرف مناسبی، زرده‌های تخم‌مرغ، كره‌ی نرم شده، زعفران و نمك را بریزید و روی حرارت بخار آب جوش قرار دهید و با همزن دستی مرتب هم بزنید. سپس خامه را كم‌كم بیفزائید تا سس غلیظ شود. حالا آبلیمو را اضافه كنید. بعد آن را از روی حرارت بردارید. اكنون، سس آماده‌ی مصرف می‌باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...