رفتن به مطلب

سیب زمینی پنیری ( یک صبحانه ی عالی برای بچه ها و کودکان )


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

سیب زمینی پنیری

سیب زمینی پنیری یک غذای پرطرفدار در فست فودهاست. یک روز صبح پسرم از من صبحانه ی مفصلی درخواست کرد. من مواد زیادی در خانه نداشتم. برای همین تصمیم گرفتم سیب زمینی پنیری درست کنم. بنابراین، فقط یک سیب زمینی را پختم و داخل آن را برش زدم و سایر موادی که داشتم را به داخل سیب زمینی پخته شده اضافه کردم . پسرم از این صبحانه ی خوشمزه، خیلی خوشش آمد و آن را دوست داشت و طوری که اکنون خودش به تنهایی این غذا را برای خود درست می کند! حالا می خواهم رسپی این صبحانه ی خوشمزه ی خارجی و دوست داشتنی را با شما عزیزان در میهن فروم به اشتراک بگذارم.

سیب زمینی پنیری

مواد لازم برای تهیه ی سیب زمینی پنیری پخته ویژه ی صبحانه

1 عدد سیب زمینی بزرگ روسی (از سیب زمینی معمولی نیز می توانید استفاده کنید)
1 قاشق غذاخوری روغن نباتی یا 4 قاشق غذاخوری روغن مایع
1 قاشق چای خوری نمک
سوسیس حلقه شده یا خرد شده به مقدار لازم (میزان آن سلیقه ای است)
2 تکه گوشت پخته شده ترجیحاً فیله یا خرد شده به صورت نواری
4 قاشق غذاخوری کره نرم شده
مقداری نمک و فلفل سیاه برای چاشنی غذا
2 عدد تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری شیر
1/4 فنجان پنیر چدار خرد شده

پخت این غذا حدود 1 ساعت و 15 دقیقه زمان می برد.

طرز تهیه ی سیب زمینی پنیری پخته ویژه ی صبحانه

فر را تا دمای 425 درجه ی فارنهایت یا (220 درجه ی سانتی گراد) گرم کنید.

سیب زمینی را به روغن نباتی و نمک آغشته کنید. چندین بار با چنگال مواد را هم بزنید و در فویل آلومینیومی بپیچید و روی یک ورقه پخت یا کاغذ روغنی قرار دهید. سیب زمینی را به مدت 50 دقیقه در فر بگذارید تا خوب پخته شود.

سیب زمینی پنیری

در حالی که سیب زمینی در حال پخت است، یک ماهیتابه ی بزرگ را روی حرارت متوسط بگذارید. به مدت 5 الی 7 دقیقه، کمی روغن را داخل ماهی تابه اضافه کنید و سوسیس را داخل ماهی تابه بریزید و برگردانید تا دو طرف آن قهوه ای رنگ و طلایی شود. گوشت های خرد شده را داخل ماهی تابه ی بزرگ قرار دهید و روی حرارت متوسط بر روی اجاق گاز بپزید، 15 دقیقه صبر کنید تا  گوشت ها خوب سرخ شود،بعد از آن گوشت های سرخ شده را روی حوله های کاغذی قرار دهید. تا روغن اضافی را جذب کند و هم چنین کمی خنک شود.

سیب زمینی پنیری پخته
سیب زمینی را از فر خارج کنید. برای پر کردن مواد، مرکز سیب زمینی را یک برش متوسط بزنید. 2 قاشق غذاخوری کره، نمک و فلفل را به سیب زمینی اضافه کنید. سیب زمینی پخته شده را با سوسیس های حلقه ای سرخ شده و تکه های گوشت پر کنید.

تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و شیر، نمک و فلفل را نیز به تخم مرغ داخل کاسه اضافه کنید.

2 قاشق غذاخوری کره، و باقی مانده ی روغن را داخل ماهی تابه بریزید. و روی حرارت با شعله ی متوسط گرم کنید. مخلوط تخم مرغ را درون ماهیتابه بریزید و حدود 5 دقیقه بگذارید تا داخل ماهی تابه بپزد. می توانید همانند تخم مرغ اسکرامبل آن را هم بزنید.

تخم مرغ های سرخ شده را بر روی گوشت، داخل سیب زمینی قرار دهید. سپس روی آن پنیر چدار بپاشید.سیب زمینی پنیری را داخل یک بشقاب بگذارید. حالا غذای شما آماده سرو است. می تونید این غذا رو با هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید. من از مقداری پیازچه ی خرد شده استفاده کردم.

تزیین سیب زمینی پنیری با پیازچه

نکته هایی برای پخت

دستور پخت های زیادی برای پخت این نوع سیب زمینی وجود دارد. تقریباً می توانید از هر گوشتی بنا به ذائقه ی خودتان در پخت این غذا استفاده کنید. حتی می توانید تخم مرغ نیمرو را بر روی سیب زمینی پخته شده بریزید. و سس های دلخواه مثل سس پستو را نیز می توانید اضافه کنید .

همچنین می توانید پنیر های مختلفی، به غیر از پنیر چدار را امتحان کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده سیب زمینی پنیری پخته شده مقدار: 663 کالری، 50.1 گرم چربی، 33.5 گرم کربوهیدرات، 21.2 گرم پروتئین، 270 میلی گرم کلسترول، 1039 میلی گرم سدیم وجود دارد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...