رفتن به مطلب

سالاد آووکادو یک سالاد گیاهی خانگی و مناسب برای گیاهخواران


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

سالاد آووکادو یک سالاد گیاهی خانگی و مناسب برای گیاهخواران

سالاد آووکادو یکی از محبوب ترین سالاد ها برای گیاهخواران است. اگر به میوه ی آووکادو علاقه دارید حتما این سالاد خوشمزه رو درست کنید. این دفعه می خواهیم سراغ رسپی مدیترانه ای برویم. تصمیم گرفتم سالاد آووکادو را خدمتتان معرفی کنم.

آووکادو شاید یکی از میوه های بسیار خوشمزه و مغذی باشد که ممکن است  آن را تست کرده باشید. معمولاً از میوه ی آووکادو برای تهیه ی اسموتی های خوشمزه و انواع شیرینی ها و دسرها و سالادهای میوه استفاده می شود، اما گاهی اوقات فقط  کافیست که برش های آووکادوی خرد شده ی مکعبی شکل را در این سالاد گیاهی بریزید، با این میوه می توانید یک وعده ی غذایی دلپذیر و سالم را برای خود و خانواده تهیه کنید. تکه های خامه ای آووکادو های رسیده با انواع سبزیجات خرد شده و خیارهای سبز رنگ، ترکیب بسیار خوشمزه ای را برایتان رقم می زند، و این نوع سالاد را می توانید به عنوان یک ناهار سالم و آسان نوش جان کنید.

چگونه سالاد آووکادو درست کنیم؟

در این دستور خاص از سالادی که می خواهیم به شما آموزش بدیم، آووکادو، تخم مرغ آب پز، سبزیجات دارای برگ سبز (مانند کلم، اسفناج یا کاهو) و خیار ها را در یک کاسه با روغن زیتون، آب لیمو، نمک و فلفل به عنوان چاشنی، با هم دیگر خوب مخلوط می کنیم. همچنین می توانید چاشنی های دیگری مانند فلفل پاپریکا یا فلفل قرمز، پونه ی کوهی، ریحان یا سس مورد نظر خود را به سالاد آووکادو اضافه کنید.

سالاد آووکادو با گوجه فرنگی

مواد لازم برای تهیه ی سالاد آووکادو

2 عدد آووکادو ی رسیده (مکعبی خرد شود)
1 عدد خیار کوچک (خرد شود)
1 فنجان کلم بروکلی (آن را با چاقو ریز کنید)
2 فنجان سبزیجاتی با برگ سبز ، مثل کلم یا کاهو (می توانید از سبزیجات دیگری استفاده کنید)
آب 1 عدد لیموی ترش
1/2 قاشق غذاخوری نمک
1/2 قاشق غذاخوری فلفل
1/2 فنجان پنیر فتا یا موزارلا ( به دلخواه خرد شود یا رنده شود)
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 عدد تخم مرغ آب پز (حلقه ای یا مکعبی خرد کنید)
1/2 قاشق چایخوری فلفل قرمز یا پاپریکا

طرز تهیه ی سالاد آووکادو

برای تهیه سالاد آووکادو ، آووکادو های خرد شده به شکل مکعبی، کلم، تخم مرغ های آب پز خرد شده یا حلقوی شده را با هم دیگر مخلوط کنید و خیار را در یک کاسه ی بزرگ خرد کنید.
در داخل کاسه ی سالاد، آب لیمو، فلفل دلمه ای، روغن زیتون و یک قاشق چایخوری نمک و فلفل را اضافه کنید. مقدار نمک و فلفل را مطابق با سلیقه ی خود اضافه کنید. حالا سالاد را به آرامی با قاشق هم بزنید تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند. پنیر موزارلا یا پنیر فتا را روی سالاد بپاشید و با همدیگر به خوبی مخلوط کنید.
پس از اتمام کار، سالاد شما آماده است. می توانید بلافاصله آن را داخل یک بشقاب بریزید و سرو کنید یا کاسه را با یک سلیفون یا نایلون پلاستیکی بپوشانید و به مدت دو روز در یخچال نگهداری کنید. هم چنین می توانید سالاد را داخل یک ظرف در دار بریزید و بعدا سرو کنید.

نحوه ی سرو

می توانید سالاد آووکادو را به همان شکلی که درست کردید میل کنید، یا می توانید آن را داخل یک نان باگت یا نان ساندویچی بریزید و به عنوان یک ساندویچ گیاهی میل کنید. می توانید نان های باگت را چند تکه کنید و داخل آن را از سالاد آووکادو پر کنید، و به عنوان فینگرفود، برای پذیرایی به عنوان پیش غذا، برای مهمانانتان سرو کنید.

سالاد آووکادو

تصویری از سالاد آووکادو با کلم بروکلی، خیار و تخم مرغ آب پز و چاشنی ها در یک کاسه ی سفید

نکته

این  دستوری که خدمتتان آموزش دادیم، فقط یکی از دستور های سالادهای آووکادو است. دستور های سالاد آووکادو بسیار متنوع است. شما می توانید با اضافه کردن سبزیجات و چاشنی ها و ادویه هایی مطابق با سلیقه ی خود سالادی مشابه با دستوری که ذکر کردم، تهیه کنید. یکی دیگر از سبزیجاتی که ترکیب آن با آووکادو  بسیار خوب می شود، گوجه فرنگی است. می توانید یک عدد گوجه فرنگی را خرد کنید و به سالاد خود اضافه کنید. عکس آن را در بالا برایتان گذاشتم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...