رفتن به مطلب

4عضو حیاتی درگیر ویروس کرونا در بدن


Maryam

ارسال های توصیه شده

4عضو حیاتی درگیر ویروس کرونا در بدن

 

یک متخصص نفرولوژی گفت: کرونا علاوه بر ریه‌ها، توانایی درگیر کردن بسیاری از قسمت‌های حیاتی بدن از جمله مغز، قلب، پانکراس و کلیه‌ها را نیز دارد.

 

 مینا علی محمدی، متخصص نفرولوژی گفت: زمانی‌که صحبت از بیماری کرونا می‌شود اغلب افراد بر این باورند که این بیماری فقط ریه‌ها را درگیر می‌کند در حالی که کرونا توانایی درگیر کردن بسیاری از قسمت‌های حیاتی بدن از جمله مغز، قلب، پانکراس و کلیه‌ها را نیز دارد.

او در خصوص میزان درگیری کلیه‌ها در پی این بیماری ادامه داد: طبق مطالعات پژوهشگران خارجی، حدود ۵ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های بیمارستانی بستری هستند که از این تعداد، ۳۷ درصد دچار نارسایی کلیوی حاد شده اند و حدود ۱۷ درصد از این افراد نیازمند عمل دیالیز هستند؛ همچنین مهمترین یافته‌های آزمایشگاهی ناشی از افزایش میزان دفع پروتئین در ادرار و افزایش میزان املاح یا اوره است و تغییراتی همانند سدیم و پتاسیم نیز برای بیماران ایجاد می‌شود.

علی‌محمدی افزود: عمده‌ترین عواملی که می‌تواند باعث درگیری کلیه‌ها در جریان بیماری کرونا شود در نگاه اول، درگیری مستقیم با ویروس است، اما درگیری کلیه‌ها با درگیری آسیب ویروس به شدت کمتر بروز پیدا می‌کند و اگر بیمار دچار بدحالی شود، ارگان‌های دیگر بدن نیز می‌تواند درگیر شود یعنی کمبود اکسیژن ممکن است کلیه‌ها را درگیر و باعث ایجاد نارسایی کلیوی شود

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...