رفتن به مطلب

تاثیرات مثبت گل ها و گیاهان مشهور بر سلامت افراد


SARDAR

ارسال های توصیه شده

 

مجموعه : بیماری و درمان

 

تاثیرات مثبت گل ها و گیاهان مشهور بر سلامت افراد

 

بهترین تاثیرات مثبت گل ها و گیاهان

 

تاثیرات مثبت گل ها و گیاهان : با تحقیقات انجام شده بر روی عطر گل ها و نیز تحریکات قشر جلویی مغز انسان که منطقه مرتبط با حل مشکلات و برنامه ریزی هست،به دستاوردهای شگفت انگیز دست پیدا کرده اند

 

عطر گل ها و گیاهان رنگارنگ دارای فواید زیادی برای سلامت بدن میباشند. بعضی تحقیقات نشان داده اند افرادی که در معرض عطر گل ها قرار دارند ۱۷ درصد زودتر از دیگران وظایف شان را انجام می‌دهند.

 

اگرچه عطرهای متفاوت دارای توانایی هاي متفاوتی در تقویت مغز میباشند.در ادامه فهرستی از بعضی گل ها و گیاهان سرشناس که تاثیرات مثبتی بر سلامت دارند ارائه می‌شوند.

 

تاثیرات مثبت گل ها و گیاهان مشهور بر سلامت افراد

 

لاوندر «اسطوخودوس»

عطر لاوندر دارای ویژگی آرامبخش بوده و بر افراد دچار مشکلات خواب تاثیر خوبی دارد.

 

در یک مطالعه در انگلستان مشخص شد افرادی که در اتاقی خوابیده بودند که روغن لاوندر در طول شب در آنجا اکران می شد در مقایسه با گروه بازرسی که عطر دارونما در محل خوابشان منتشر شده بود، کیفیت خواب شان ۲۰ درصد بهتر بود.

 

درحالیکه هنوز نحوه تاثیر این عطر گل مشخص نیست، اما بعضی گزارش ها حاکی از آن هست که عطر گل لاوندر موجب افزایش خواب موج کوتاه یا خواب عمیق میشود.

 

این حالت بخشی از خواب هست که در آن عضلات بدن شل شده و مغز مجددا سازماندهی میکند. از اینرو خواب همراه با عطر گل لاوندر موجب سرحالی و سرزندگی فرد به هنگام صبح می‌شود.

تاثیرات مثبت گل ها و گیاهان

 

تاثیرات مثبت گل ها و گیاهان مشهور بر سلامت افراد

 

 

یاسمن «گل یاس»

 

تعداد زیادی از مطالعات نشان می‌دهند که عطر یاسمن به شدت آرامبخش هست و حتی در گزارشی آرامبخشی آن به اندازه مصرف قرص والیوم اعلام شده هست.

 

مطالعات نشان میدهد استنشاق مولکول هاي روغن یاسمن موجب انتقل پیام هاي به مغز مخصوصا به ماده شیمیایی موسوم به GABA در سلول هاي عصبی می‌شود که در بازرسی احساسات دخیل میباشند.

 

 

همینطور عطر این گل موجب کاهش ضربان قلب و فشارخون و همینطور کاهش سطح استرس و تعداد نفس ها میشود. از اینرو شما احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

 

 

تاثیرات مثبت گل ها و گیاهان

 

تاثیرات مثبت گل ها و گیاهان مشهور بر سلامت افراد

 

چمن

بوی چمن، بخصوص چمن تازه چیده شده، تاثیرات مثبتی بر سلامت دارد. به گفته محققان، زمانیکه چمن چیده می‌شود یک ماده شیمیایی از آن آزاد میشود که حس شادی و آرامش را القاء میکند و حتی ممکن هست از زوال حافظه در سالمندی خودداری کند.

همانند گل یاس، ماده شیمیایی چمن نیز به طورمستقیم بر روی بخش مغز مرتبط با احساسات عمل می‌کند و بر نواحی مرتبط با حافظه «هیپوکامپ» تاثیر می‌گذارد.

تاثیرات مثبت گل ها و گیاهان مشهور بر سلامت افراد

وانیل

 

شاید امکان کشت این گیاه گرمسیری در باغچه منزل تان وجود نداشته باشد، اما شمع ها و اسپری هاي دارای عطر وانیلی به وفور وجود دارند. وانیل نه تنها بوی خوبی دارد بلکه توانایی تقویت خلق و خو را نیز داراست و موجب حس شادی و آرامش می‌شود.

 

منبع  میهن چت

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...