رفتن به مطلب

کشتار شهروندان بیگناه آلمان با هزاران تن بمب


general yeom

ارسال های توصیه شده

هزاران تن بمب منفجر نشده در آلمان کارشناسان خنثی کنندگان بمب در آلمان جزء پرکارترین متخصصین در دنیا هستند . آنها هر سال 2000 تن بمب با قدرت انفجار بالا باقی مانده از جنگ جهانی دوم را که توسط متفقین (بیشتر آمریکا و انگلیس ) در سراسر آلمان فرو ریخته شده است را خنثی میکنند. در جریان جنگ جهانی دوم و بین سالهای 1940 تا 1945 نیروی هوائی انگلیس و آمریکا بیشتر از 1.3 میلیون تن بمب بر روی شهرهای آلمان ریختند .بعضی اهداف بارها و به شدت بمباران شدند ، کلن 262 بار مورد حمله قرار گرفت و 34،711 تن بمب توسط نیروی هوائی سلطنتی انگلستان بر روی شهر ریخته شد .

ویرانه های شهر کلن

ویرانه های شهر کلن بعد از بمباران 1942

 
بمب خنثی شده در کلن

بمب خنثی شده در کلن

 

درسدن چهار بار در سه روز در ماه فوریه 1945(بمبارانی بی مورد چند هفته قبل از تسلیم آلمان) با 1200 هواپیمای متفقین مورد حمله قرار گرفت و حدود 4000 تن بمب آتشزا بر روی شهر فرو ریخته شد که باعث مرگ 600هزار غیر نظامی بی گناه شد .

درسدن بعد از بمباران

درسدن بعد از بمباران

 

اخیرا نموداری از شهرهای سراسر آلمان منتشر شده است . کاسل با 1.800 تن بمب فقط در یک شب بمباران شد ،35 روز پیش از خودکشی هیتلر 83 درصد از ساختمانهای شهر پفرتسهایم فقط در 20دقیقه نابود شد و نزدیک به یک سوم جمعیت شهر ـ 17 هزار و 600 تن ـ کشته و بیش از بیست هزار آلمانی دیگر مجروح شده اند. برلین 363 بار بمباران شد . 8 مایل مربع از هامبورگ با 9000 تن بمب آتشزا و فسفری تبدیل به خاکستر شد(چهل هزار کشته غیر نظامی) .

هامبورگ بعد از بمباران

هامبورگ بعد از بمباران

 

همه بمب ها در هنگام فرود منفجر نمیشدند بعضی از بمب ها با هدف ایجاد تلفات بشتر به گونه ای طراحی شده بودند که با انجام واکنش شیمیائی درون بمب یک ساعت یا چند روز بعد از فروافتادن در زمین منفجر میشدند که باعث وارد آمدن تلفات بیشتر به شهروندان به خصوص بچه ها میشد.اگر بمب با زاویه نادرست در زمین می افتاد واکنش شیمیائی روی نمیداد و بمب سالها در جای خود باقی میماند . وقتی یکی از این بمب ها پیدا میشود مشکل تازه شروع میشود زیرا با یک حرکت کوچک حتی با وزش باد بمب منفجر میشود و این به این معنی است که مردم بعضی مواقع هزاران نفر باید از آن منطقه تخلیه شوند . در سال 2011 یک بمب 1.8 تنی منفجر نشده در ساحل رود خانه ای در شهرکوبلنتز پیدا شد و 45هزار نفر که شامل زندانیان یک زندان و همچنین بیماران یک بیمارستان بودند از شهر تخلیه شدند . کارشناسان تخمین میزنند که هنوز 250 هزار بمب منفجر نشده در سراسر آلمان و زیر زمین باقی مانده است . هر فعالیت ساختمان سازی در آلمان با این ریسک که ممکن است بمبی زیر زمین باشد انجام میشود . هر سال پول و منابع زیادی توسط دولتهای ایالتی و دولت فدرال صرف جستجو برای پیدا کردن این بمب ها میشود .با گذشت هر سال وضعیت وخیم تر و با فرسوده شدن بمب ها احتمال انفجار آنها بیشتر مشود . پیدا کردن و خنثی کردن این بمب ها تبدیل به مسابقه با زمان شده است .

حفاری برای پیدا کردن بمب

حفاری برای پیدا کردن بمب

 
ترافیک ایجاد شده پس از کشف بمب در نزدیکی پلی در کلن

ترافیک ایجاد شده پس از کشف بمب در نزدیکی پلی در کلن

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...