رفتن به مطلب

مکان جدید نزدیک ترین ستارگان به زمین رصد شد


Best_Boy.0111

ارسال های توصیه شده

کاوشگر فضایی نیوهورایزن ناسا نخستین ابزاری بود که به پلوتو سفر کرد و اکنون این ابزار فضایی با سفر به اعماق فضا تصاویری از آسمان های بیگانه را ثبت کرده است.

این ابزار بیش از ۴ میلیارد مایل از زمین دور شد و تصاویری از ستارگانی گرفته که موقعیت مکانی آنها با زمانیکه از زمین رصد می شوند، متفاوت است. 

این تصاویر نشان می دهد ستارگان نزدیک پلوتو، پروکسیما سنتوری و ولف ۳۵۹ در مقایسه با آنچه ستاره شناسان ثبت کرده اند، در مکان متفاوتی قرار دارند.

مکان جدید نزدیک ترین ستارگان به زمین رصد شد

به دلیل فاصله میان نیوهورایزنز و زمین، این ابزار توانسته به طور موفقیت آمیز نخستین آزمایش «اختلاف منظر بین ستاره ای» (interstellar parallax experiment) را انجام دهد. این آزمایش نشان می دهد چگونه یک ستاره وقتی از مکانهای مختلف دیده می شود، در برابر پیش زمینه خود حرکت می کند.

آلن استرن محقق ارشد پروژه نیوهورایزنز از انستیتوSwRI می گوید: این ابزار در آسمان های بیگانه جستجو می کند و چشم اندازی که رصد می کند، با آنچه در زمین می بینیم، فرق دارد. این امر به ما کمک کرد تا کاری بی سابقه انجام دهیم و نزدیک ترین ستارگان قابل رصد در آسمان را از نقطه نظری غیر از زمین بررسی کنیم.

محققان از ۲۲ تا ۲۳ آوریل دوربین تلسکوپ نیوهورایزنز را روی نزدیک ترین ستارگان متمرکز کردند که اطراف پروکسیما سنتوری و ولف ۳۵۹ قرار دارند. طی این مدت  ابزار فضایی مذکور حدود ۴.۳میلیارد از زمین فاصله داشت و توانست تاثیر اختلاف منظر بین ستاره ای را رصد کند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...