رفتن به مطلب

علائم خوش شانسی و سمبل شانس در کشور های مختلف


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

 

همه فرهنگ ها و کشورها سمبل های مختلفی دارند که باور دارند برایشان خوش شانسی می آورند. همچنین اعتقاد دارند که این علائم برای سلامت آن ها مفید است و هر اتفاق خوبی را برایشان رقم می زند و البته که تمام اینها شانسی انتخاب نشدند و پشتشان فرهنگ و تاریخچه ای غنی وجود دارد. این علائم گاهی اوقات از مذهب آنان نیز سرچشمه می گیرد و در این بخش از سرگرمی میهن فروم به چند مورد از نماد های معروف در سراسر دنیا اشاره خواهیم کرد.

 

نماد و سمبل های خوش شانسی در میان مردم دنیا

اکرون در انگلستان

سال ها قبل از اکرون، این ها نماد خوش شانسی بودند که با جادو بین دو روح ارتباط داشتند و این روح ها این اکرون ها را به یکدیگر قرض می دادند که معنی آن، ایجاد امنیت برای دیگری بود.

اکرون ها سمبل خوش شانسی بودند، به این معنا که در حفظ سلامت فرد موثر هستند. همراه داشتن اکرون به این معناست که افراد از بیماری، درد و مشکلات محافظت می شوند. اگر هم اکنون بیماری دارید، به عقیده انگلیسی ها می توانید این لوازم را حمل کنید تا بهبود پیدا کنید.

سمبل شانس

ماهی کارپ در لهستان

این غذا را برای شب کریسمس مصرف می کنند که عقیده دارند تا آخر سال برایشان خوش شانسی می آورد و این سنت همچنین به کشورهای همسایه نیز راه پیدا کرده است.

آن ها عقیده دارند که باید این جانوران را در آکواریم منزل نگه دارند تا اینکه بخواهند آن را هنگام شام مصرف کنند اما در کشورهای مدرن تر ترجیح می دهند که آن را آماده خریداری کنند و بعد از این که این ماهی مصرف می شود، استخوان های آن را در در کیف پول خود قرار می دهند تا تضمین کنند که تا 12 ماه خوشبخت خواهند بود.

کورنیسلو در ایتالیا

این شیپور ایتالیایی به کورنیسلو معروف است از زمان های قدیم برای از بین بردن چشم شوم استفاده می شده است و کورنیسلو همچنین سمبل خوش شانسی در ایتالیا است و اغلب توسط مادران باردار و مادران شیر ده نگه داشته می شود و این ماده همچنین می تواند باعث شادی یا ازدواج شود زیرا عقیده دارند که چشم شوم روی روابط و ازدواج آنها تاثیرگزار است.

عقیده در مورد شکل های مختلف شیپور منابع بسیار مختلفی دارد و بعضی از شیپورها شبیه فلفل قرمز هستند و بعضی از انواع این لوازم در فرهنگ های مختلف اصلا شبیه شیپور نیستند.

اسب دالا در سوئد

دالا نام اسبی است که اولین بار هزاران سال پیش در سوئد پیدا شد و این اسب ها نماد حیوانات مقدس بودند که بسیاری از آن ها از چنگال های آنها برای ساخت مبلمان و دیگر لوازم استفاده می کنند.

امروزه این اسب ها به نماد خوش شانسی تبدیل شده اند و اسب های دالا نسبتا قیمت مناسبی دارند و بسیاری از مردم بی رنگ آن را خریداری می کنند تا منطابق میلشان آن را رنگ بزنند و رنگ های معمول این اسب ها قرمز، سفید یا سبز است که می تواند به آن ها قدرت ببخشد.

گیرنده رویا در آمریکا

این نماد در کشور آمریکا برای کسانی استفاده می شود که در خوابیدن مشکل دارند، مخصوصا آن هایی که کابوس می بینند. زمانی که فردی خواب است، این وسیله به او کمک می کند که بتواند کابوس هایش را دور کند و اجازه دهد که رویا های خوب و شیرین به سمت او روانه شود.

افراد معتقدند که با در دست داشتن این وسیله در طلوع خورشید می توان تمام بد یمنی ها را به خوش شانسی تبدیل کرد و این وسیله برای حفاظت از جان کودکان نیز استفاده می شود.

نماد شانس گیرنده رویا

گریس گریس در جمهوری گانا

گریس گریس از گانا ریشه گرفته است که کم کم به کشورهای دیگر نیز راه پیدا کرد، مثل آمریکای شمالی. گریس گریس می تواند انسان ها را از چشم بد و شوم مراقبت کند و خوش یمنی را به آنان هدیه دهد و آن ها با دیدن این نماد کارهای زیادی انجام می دهند، مثلا اینکه از غیبت دست می کشند، پول و عشق جذب می کنند و سلامت خود را تضمین می کنند و این نمادها اول شبیه به عروسک و تصاویر خدایان بودند اما کم کم به بسته هایی کوچک تبدیل شدند که چهار المان داشتند:نمک، آب، آتش و یک ماده خوشبو. آتش نیز معمولا با شمع نشان داده می شود.

نعل اسب در آمریکا

نعل اسب به عنوان یک در آمریکا مورد توجه قرار گرفته و می توان در بخش های اسلامی و مصر نیز آن ها را پیدا کرد. بسیاری از افراد عقیده دارند که آویزان کردن آن به در منزل می تواند باعث حفاظت از افراد داخل خانه شود و برای آن ها خوش شانسی را رقم بزند.

البته گاهی اوقات بسیاری از افراد از آویزان کردن آن اجتناب می کنند و بعضی دیگر عقیده دارند که نعل اسب می تواند برای آن ها دعوا و خشونت را به همراه داشته باشد و کاملا آن را برعکس می دانند. عده دیگر نیز مخالف هستند و گمان دارند که حتماً از این نعل را باید برای خوش شانسی استفاده کرد.

شبدر در ایرلند

مردم ایرلند معتقدند که چهار گل اطراف شبدر به معنای امید ، خوشبختی، خوش شانسی و عشق است و هرکس که آن را پیدا کند، در آن روز خوش شانسی بزرگی نصیبش می شود. بسیاری از مردم این نماد ها را هنگام مرگ با خود همراه می کنند تا مطمئن باشند که به بهشت می روند و در واقع آن ها عقیده دارند که این نماد از بهشت آمده است.

فیل در هند و تایلند

فیل ها در سراسر آسیا نماد خوش شانسی هستند اما معمولا در کشورهایی مثل هند و تایلند برجسته تر می باشند. آن ها سمبل قدرت، نیرو، استقامت و باهوشی می باشند و بسیاری از افراد باور دارند که قرار گرفتن فیل مقابل در برای خانه شما خوش شانسی می آورد و در نتیجه بسیاری از تاجران در آسیا این فیل ها را جلوی در مغازه آویزان می کنند.

فیل سمبل شانس

جین چان در چین

یکی از لوازم مشهور فرانسوی می باشد که معمولاً به رنگ طلایی دیده می شود و در چین بسیار طرفدار دارد زیرا سمبل خوش شانسی و موفقیت می باشد و معمولاً آن ها عقیده دارند، زمانی که با این نماد مواجه می شویم که ماه کامل شده باشد و همین دلیل خبرهای بد و شوم از ما دور خواهد شد.

آنها عقیده دارند که این نماد داستان روباهی بوده که از یک خانم زیبا می خواهد که زندگی اش را تغییر دهد و آن خانم به او کمک می کند تا بتواند به به خدا تبدیل شود و در چنین اتفاقی این خانم جین چان را به همراه خود داشته است و به همین دلیل توانست در کمک کردن به روباه موفق شود.

بودای خندان در هند و تایلند

بودای خندان را می توان در بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان پیدا کرد.در تایلند و هند نیز این نماد معروف است و این وسیله ها نماد خوشبختی و خوش شانسی برای افراد هستند زیرا می تواند برای آن ها خنده و شادی را فراهم بیاورد.

آن ها عقیده دارند که با همراه داشتن این لوازم هیچ گاه غمگین نخواهند شد و در نتیجه بسیاری از افراد آن ها را به داخل خانه یا محل کار خود می آورند و اگرچه بسیاری از افراد عقیده دارند که خوش شانسی حاصل از بودای خندان فقط تصور و فکر ما می باشد و اگر فکر مثبت داشته باشیم، نیاز به این لوازم نداریم.

مانکی نکو در ژاپن

مانکی نکو پنجه های موج داری دارد و نکو به معنای گربه در ژاپن می باشد و مانکی به معنای اشاره کردن است و این افراد معتقدند که اگر پنجه چپ بالا برود، گربه می تواند مشتری ها را جذب کند و باعث شود که افراد در شغلشان پیشرفت داشته باشند و اگر پنجه راست بالا برود، یعنی اینکه پول زیادی نصیب افراد خواهد شد.

پیسانکا در اوکراین

تنها یک تخم مرغ شرقی می باشد که با لوازمی تزیین شده است و اوکراینی ها از این تخم مرغ ها برای نسل های مختلف استفاده کردند. از نظر آن ها این تخم مرغ ها نماد سلامتی، خوشبختی، عشق و ثروت مندی می باشد و در طول زمان تفاسیر مختلفی از این دکور ها برداشت شده است.

پیسانکا نماد خوش شانسی

مانو فیکا در برزیل، پرو و ایتالیا

این نماد از ایتالیا نشات گرفته است که کم کم به برزیل و پرو راه پیدا کرده است.از نظر آن ها این نماد معانی بسیار مختلفی در درون خود دارد و آن ها معتقدند که همراه داشتن این نماد جز خوشبختی و خوش شانسی اتفاق دیگری را برای افراد رقم نمی زند.

چنانچه بخش سرگرمی نمناک اشاره کرده است این نماد به آمریکای جنوبی نیز راه پیدا کرده و معنی تغییر های مثبت و رو به جلو را می دهد و از آن در برابر خنثی کردن چشم شوم استفاده می کنند.

میلاگرو در مکزیک

میلاگروها را می توان به عنوان عجایب معنی کرد و در اسپانیا این لوازم از مذهب آن ها سرچشمه می گیرد و به عنوان فرشته به آن نگاه می کنند. از نظر آن ها این فرشته ها دارای بازو و ساق پا هستند و گاهی اوقات شبیه حیوانات می باشند و آن ها عقیده دارند که اگر این نماد را در جیب خود نگه داریم، خوش شانس خواهیم شد.

ننت و رینتینین در فرانسه

این دو نام عروسک هایی هستند که از داستان های مختلف آمده اند و بسیاری از افراد در طول جنگ جهانی اول آن را به همراه داشتند. ننت یک عروسک پسر است و رینتینین یک عروسک دختر می باشد که به سربازهای آمریکایی حس قدرت را می بخشد و از آن در طول جنگ جهانی اول استفاده می کردند تا بتوانند از خود محافظت کنند.

آنها عقیده دارند که حتی یک قسمت جزئی از این عروسک ها نیز نباید شکسته شود و علاوه بر آن، معتقدند که خوش شانسی را نمی توان خرید و تنها باید منتظر بود تا آن را به ما هدیه دهند.

نازار در ترکیه

نازار یکی از همین لوازم است که برای خنثی کردن اهداف و نیات پلید دیگران استفاده می شود و این نماد از ترکیه نشأت گرفته است و در ترکیه نازار معمولاً همراه اول آدمی باشد و به عنوان یک زیورآلات آبی دیده می شود و گاهی اوقات بعضی از افراد آن را در گردن خود می اندازند. معنی آن در فرهنگ های مختلف متفاوت است اما در کل نگاه خوبی به این وسیله دارند.

نازار علائم خوش شانسی

کلید در کل دنیا 

کلید ها سمبل خوشبختی و خوش شانسی در سراسر جهان می باشند و در بسیاری از مجالش و آیین ها مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در بعضی کشورها پاپ ها و مسیحیان دو کلید مورب را دریافت می کنند و یکی از این کلید ها نقره ای است و سمبل قدرت روح می باشد و دیگری طلایی بوده که نشان دهنده قدرت بهشت است و آن ها عقیده دارند که با همراه داشتن این کلید ها می توانند در بهشت را باز کنند و وارد آن شوند.

پای خرگوش در کل دنیا

پای خرگوش یکی از نماد های خوش شانسی در کل جهان می باشد. کشورهایی مثل انگلستان، اسپانیا و چین بیشترین میزان استفاده از این مواد را دارند و ماهیت پای خرگوش به عنوان نماد خوش شانسی از سلتی ها سرچشمه گرفته و آنها عقیده دارد که خرگوش ها در زیر زمین زندگی می کنند و روح شان می تواند با ما صحبت کند.

در جوامع مدرن هنوز به خوش شانسی پای خرگوش عقیده دارند و در آمریکا نیز پای خرگوش می تواند برای افراد طبق قوانین مشخصی خوش شانسی را به همراه بیاورد.

عروسک ترسناک در گواتمالا

افراد عقیده دارند که این عروسک ها بر اساس ظاهرشان می توانند خوش شانسی را به آنها هدیه کنند و به افرادی که در خواب هستند کمک کند و از جان آنها مراقبت کنند. در گواتمالا عروسک های ترسناک را به عنوان یک نماد مراقبت کننده برای کودکان می شناسد و آن را برای از بین بردن خشم به افراد هدیه می دهند.

زمانی که افراد برای خوابیدن آماده می شوند، سعی می کنند که یکی از این عروسک ها در آغوش بگیرند و مشکلات خود را با آنها می گویند.

آن ها عقیده دارند که ترس های آنان از این عروسک ها عبور می کند و دیگر متعلق به خودشان نخواهد بود و البته بعضی از افراد عقیده دارند که این عروسک ها حتی قادرند به ما در مدیریت کردن مشکلات کمک کنند. هرچقدر که مشکل افراد زیاد باشد، باید عروسک های بیشتری را خریداری کنند.

سوسک اسکاراب در مصر

سوسک اسکاراب نیز به عنوان نماد خوش شانسی در کشور مصر شناخته می شود و قدمت آن بسیار زیاد است و آن ها عقیده دارند که این سوسک نماد خلقت جدید و زندگی نو می باشد که با خدای مصریان نیز در ارتباط است. این نماد از مصر باستان گرفته شده است. مصری ها همیشه این نماد را در منزل خود نگهداری می کنند. جسد این سوسک ها در اکثر خانه های مصری یافت می شود، در حالی که وزنشان روی پا هایشان تکیه داده شده است.

تومی در پرو

تومی در فداکاری های مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته و اکنون یکی از نماد های ملی در کشور پرو می باشد. در فرهنگ های مختلف این کشور، تومی برای افرادی که قلب شکسته داشتند، استفاده می شده تا درد آن ها را التیام ببخشد و آن ها از این لوازم کمک می گیرند تا بیناران را شفا دهند. تومی همچنین برای عمل های جراحی نیز استفاده می شود زیرا عقیده دارند که عمل جراحی با چنین نمادی به موفقیت ختم خواهد شد.

 

منبع : میهن فروم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...