رفتن به مطلب

زمان و حقایق آن و هر آنچه باید درباره آن بدانید


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

 

شاید زمانیکه با بزرگان سخن می گویید و یا حتی سخنان بزرگان را گوش فرا می دهید، شنیده باشید که دیروز گذشته است، فردا در راه است و امروز یک هدیه می باشد! و یا حتی ممکن است جمله " هر ثانیه مثل طلا است " را ده ها بار شنیده باشید و تنها چند ثانیه به آن فکر کرده باشید و شما را تحت تاثیر خود گذاشته باشند.

 

اما این در حالی است که در هر ثانیه اتفاقات بسیار زیادی در کره زمین در حال رخداد می باشد که برخی از آنها بسیار کوچک و بی اهمیت هستند و برخی دیگر از آنها حتی می توانند در زندگی تمام انسان های جهان تاثیرگذار باشند. از طرفی در هر ثانیه چندین انسان بنابر دلایل مختلف در می گذرند و چندین جنین متولد می شوند!

با این وجود شاید زمان و گذر زمان به خوبی آشنا نباشید و اینگونه تلقی کنید که زمان چیزی است که بصورت روزانه تکرار می شود و می توانید تمام کارهای خود را در طول زمان انجام دهید اما این گونه نیست و شاید برخی از کارها و اتفاقات به قدری حساس باشند که نتوان بجز زمان مشخصی برای آنها راه حلی پیدا کرد. 

از این رو قطعا ما با اتفاقاتی که در هر طول زمان رخ می دهند آشنا نیستیم که به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب از بخش سرگرمی میهن فروم شما را هر چه بیشتر با حقایقی در مورد زمان آشنا سازیم. همراه ما باشید.

حقایقی در مورد زمان که نمی دانید!

1- در هر دقیقه چند بار رعد و برق در جو زمین به صد در می آید؟

یکی از پدیده های طبیعی کره زمین، متعلق به رعد و برق است که این روزها به شدت شاهد این پدیده در سطح جهان هستیم. اما جالب است بدانید که در هر دقیقه بیش از 6000 بار رعد و برق در زمین به صدا در می آید.

2- تقویم جهانی چند ماه دارد؟

تقویمی که تمام ما آن را استفاده می کنیم، بصورت کلی 12 ماه دارد. اما جالب است مطلع شوید که تقویم جهانی  12 ماه ندارد و در تقویم جهانی، بجای 12 ماه، 13 ماه ثبت شده است!

3- هر سال، چند ثانیه است؟

هر دقیقه 60 ثانیه و هر ساعت 3600 ثانیه می باشد. اما بطور کلی هر سال 31,557,600 ثانیه می باشد که بی شک عدد بسیار زیادی است!

4- کره زمین چند ساله است؟

 امروزه ما در حال زندگی در قرن بیست و یکم میلادی هستیم. اما اگر خواستار اطلاع از عمر کره زمین هستید، لازم به ذکر است که عمر کره زمین بیش از 13.8 میلیارد سال می باشد.

5- دقیق ترین ساعتی که در طول تاریخ ساخته شده است؟

در طول تاریخ ساعت های گوناگونی برای اطلاع از زمان ساخته شده اند که میان تمام ساعت های اختراع شده، ساعت اتمی، دقیق ترین ساعتی است که در طول تاریخ ساخته شده است.

اولین ساعت

حقایق شگفت انگیز درباره زمان

حقایق باورنکردنی از زمان

6- طولانی ترین خورشید گرفتگی جهان چند دقیقه بوده است؟

پدیده خورشید گرفتگی یکی از پدیدهایی که در طی آن ماه در مقابل تابش خورشید بر روی زمین قرار می گیرد و به همین دلیل سایه ماه بر روی زمین می افتد. اما لازم بذکر است که بدانید طولانی ترین زمان خورشید گرفتگی، 7.31 دقیقه بوده است.

7- زمان ایستگاه فضایی برحسب چیست؟

زمان ایستگاه فضایی بین المللی برحسب ساعت گرینویچ می باشد.

8- تاریخ ساخت اولین ساعت مدرن جهان؟

اولین ساعت مدرن جهان توسط پیتر هنل در سال 1511 میلادی ساخته شد!

9- حقیقتی جالب در مورد هر روز سیاره عطارد!

سیاره عطارد یکی از کوچکترین و نزدیک ترین سیاره های نزدیک به خورشید می باشد که می تواند داغ بودن زیاد آنرا ناشی از نزدیکی به خورشید درک کرد. اما حقیقت جالبی که می بایست نسبت به این سیاره بدانید، آن است که یک روز در سیاره عطارد برابر است با 2 سال!

10- انسان در طول روز چند بار پلک میزند؟

یکی از کارهای روزمره ما که شاید به آن دقت نکنیم، پلک زدن می باشد که شاید تاکنون میزان دفعاتی که در هر دقیقه پلک میزنیم را ثبت نکرده باشیم. به همین دلیل لازم است بدانید که یک انسان بطور متوسط در طول روز بیش از 25000 بار پلک می زند!

پلک زدن

حقایق غیر قابل تصور از زمان

حقایق جالب جهان درباره زمان

11- آمار فروش مک دونالد در هر 5 دقیقه چقدر است؟

مک دونالد، در میان فست فودهای بزرگ جهان یکی از شناخته شده ترین و پرطرفدار ترین فست فودها می باشد که در سطح جهان دارای شعب متعددی می باشد. از این رو طی آماری که اخیرا منتشر شد، اعلام گردید که بطور متوسط در هر 5 دقیقه بیش از 375 همبرگر به فروش می رسد.

12- کره ماه هر چند روز یکبار به دور زمین می چرخد؟

کره ماه هر 27.32 روز به دور زمین می چرخد!

13- منطقه زمانی چین برحسب کدام واحد می باشد؟

اگر تا به حال نقشه کشور چین را مشاهده کرده باشید، قطعا متوجه طویل بودن آن نسبت به کشورهای دیگر شده اید و به همین دلیل است که کشور چین به 5 منطقه زمانی مختلف تقسیم شده است.

14- آمار خرید میزان چیپس در هر ساعت چقدر است؟

هر 24 ساعت آمریکایی ها به میزان 10 میلیون دلار برای خرید چیپس هزینه می کنند!

15- قدیمی ترین شیء کشف شده روی زمین

قدیمی ترین شیء ای که بر روی کره زمین یافت شده است، متعلق به 4.4 میلیارد سال گذشته به نام زیرکن با فرمول شیمیایی [Zr[SiO4 می باشد که از زمین 160 میلیون سال جوان تر می باشد!

قدیمیترین شئ

حقایق عجیب و غریب در رابطه با زمان

حقایقی که باید درباره زمان بدانید

16- زمان دقیق چرخش زمین به دور خودش چقدر می باشد؟

علیرغم اطلاعاتی که هر یک از ما نسبت به آن مطلع هستیم، می دانیم که زمین در طول 24 سال می چرخد. اما این گونه نیست و زمین در طی 24 ساعت به دور خودش نمی چرخد بلکه زمین در طی 23 ساعت، 56 دقیقه و 4.2 ثانیه به دور خود می چرخد!

17- کره زمین پیرتر است یا کره خورشید؟

طبق تخمین های انجام شده، عمر کره خورشید بیش از 5 میلیارد سال است و این در حالی است که کره زمین از خورشید جوان تر با عمر 4.450 میلیارد سال جوان تر می باشد. اما این در حالی است که بیشتر ما بر این تصور بوده ایم که تمام سیاره های منظومه شمسی با یکدیگر و در یک زمان ساخته شده است.

18- آمار مرگ و میر در هر ثانیه در جهان؟

رورانه تعداد زیادی از انسان ها در طی اتفاقات مختلفی جان خود را از دست می دهند که این محیط نیز بستگی دارد. اما متاسفانه آمار مرگ و میر به دلایل مختلف در طول هر ثانیه 2 نفر و هر ساعت حدودا 105 نفر می باشد که در طی عوامل و دلایل مختلف جان خود را از دست می دهند!

19- قلب در هر دقیقه چند لیتر خون پمپاژ می کند؟

جالب است بدانید که قلب هر 60 ثانیه بیش از 377 لیتر خون را در بدن شما پمپاژ می کند و در طول روز بیش از 100 هزار بار می تپد!

 20- عوامل پیدایش شب و روز چیست؟

در طول تاریخ گذشتگان بر این باور بودند که کره زمین صاف است و این خورشید است که در آسمان حرکت می کند و به همین دلیل است که شب و روز ایجاد می شود که بعدها تناقض این ایده اثبات شد و گرد بودن زمین و چرخش زمین به سمت خورشید توسط دانشمندان و محققان اثبات شد.

اما هر آن ممکن است ما با مشاهده چرخش زمین این گونه تصور کنیم که خورشید در آسمان حرکت می کند و این تنها یک نوع دید اشتباه است و به مرور زمانیکه یک سمت کره زمین رو به خورشید قرار می گیرد، روز ایجاد می شود و شب هنگام نیز در زمانی رخ می دهد که بخش عقب کره زمین در معرض نور خورشید قرار نگیرد.

سن کره زمین

حقایق زمان در گذشته و حال

حقایق و افکار جالب در رابطه با زمان

21- سفر در زمان چگونه است؟

یکی از جالب ترین و در عین حال عجیب ترین افکاری که در طول تاریخ به ذهن انسان رسیده است، سفر در زمان می باشد که حتی در انیمیشن ها و حتی فیلم های تخیلی و ساخته ذهن بشر توجه کرده باشید، همیشه سفر به زمان با یک وسیله انجام شده است. اما این گونه نیست متاسفانه این تنها چیزی ساخته ذهن انسان می باشد!

بر طبق نظریه نسبیت اگر شیء ای به سرعت نور نزدیک شود، میزان گذشت زمان نیز برای آن آهسته خواهد شد و بنابراین اگر بشود با سرعتی بیش از سرعت نور حرکت کرد، زمان به عقب باز خواهد گشت! اما این در حالی است که بزرگترین مانع این است که اگر جسمی به سرعت نور نزدیک شود، جرم نسبی آن به بی نهایت میل خواهد کرد و به همین دلیل نمی تواند سرعتی بیش از سرعت نور پیدا کند!

اما امید بر آن است که این مشکل در آینده ای نه چندان دور بر طرف شود و سفر در زمان نیاز به ماشین ندارد و تنها نیاز به یک پدیده طبیعی دارد!

 

منبع : میهن فروم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...