رفتن به مطلب

قدرت پیشگویی گوگل


SarvaR

ارسال های توصیه شده

 

انتظار همه ما بعنوان میلیونها کاربر گوگل این است که این موتور جستجو بسیار سریع و دقیق ما را به هدفمان برساند. از طرف دیگر، سئوکاران بعنوان یک انسان انتظار دارند تا گوگل بعنوان یک ربات در رتبه بندی کاملا عادلانه رفتار کند. به همین دلیل در ماموریت موتورهای جستجوی پیشرفته، کشف 2 مسئله بسیار حائز اهمیت میشود:

درک احساسی که نویسنده ها و تولید کننده های محتوا در متنها و کلمات لحاظ میکنند.
درک این مسئله که کاربران اینترنتی هنگام جستجو دقیقا به دنبال چه چیزی هستند.  
 

برای مثال کلمه "سن" را در نظر بگیرید. این کلمه معانی مختلفی دارد؛ می تواند سن بیولوژیکی انسان باشد، صحنه تئاتر معنی کند و یا نام نوعی آفت برای گیاهان باشد. در این زمان موتور قدرتمند گوگل به راحتی قادر است تا با استفاده از برنامه "مطالعه سبک و ساختار زبانی" که در تنظیماتش بکار گرفته شده است و هر ساله نیز ارتقا می یابد، منظور و هدف نویسنده و یا کاربر را بررسی کرده و به درک درستی از معنی واژگان در جمله مورد نظر دست یابد. این قابلیت در گوگل او را در فهم ضمایر، احساس منفی یا مثبت اشخاص و حتی در سطح بالاتر اینکه مطلب دروغ است یا حقیقت توانمند می سازد.

ویژگی زبان شناسی و تجزیه و تحلیل واژگان در گوگل دهها کاربرد برای بهبود کیفیت و سرعت جستجوها دارد. یکی از مهمترین این کاربردها،قدرت شناسایی گوگل در نوع صفتی است که ما در معرفی یک محصول، مکان و یا در ارائه مطلب بکار میبریم. برای مثال کلمه "کوچک" زمانی که در رابطه با اندازه گوشی های همراه و یا کامپیوتر بیان میشود پیام مثبتی دارد، اما همین کلمه زمانی که در معرفی مقدار پرس های غذایی یک رستوران بکار گرفته شود پیامی منفی و انتقادی را انتقال می دهد. گوگل می تواند با قدرت تحلیل بالای الگوریتم هایش، وجه تمایز این کلمات را شناسایی کند و به کاربر مناسبترین صفحات را معرفی کرده و در رنک دهی وب سایتها با دقت بالایی عمل نماید. بنابراین چه در هنگام جستجو و چه زمانی که محتوایی را در صفحات درج میکنیم باید به نوع و میزان احساسات و همچنین اعتبار کلمات به کار گرفته شده دقت کنیم.

البته در حاضر برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که موتورهای جستجو هنوز فاقد قدرت پردازش در آنالیز جملات "محاوره ای" در جستجوها و یا محتویات هستند و برخی نیز حتی در این مورد که گوگل قدرت مورد نیاز برای آنالیز احساسات را در لینک ها دارد یا خیر، دچار تردید هستند. آنها هنوز نمیدانند که رمزگشای گوگل به آسانی قادر است تا معنا و احساسات کلیه واژگان و جملات را در لینک ها، دامنه ها، نام های تجاری و برندها نیز تشخیص دهد.

با توجه به این موارد، میتوان استنباط کرد که قدرت رو به رشد گوگل در تحلیل واژگان، بسیار بر ارتقای سرعت و کیفیت جستجوها تاثیر خواهد گذاشت. اگرچه خلق یک محتوای مثبت بسیار دشوارتر از نگارش مطالب و نظرات منفی است اما در افزایش رتبه می تواند با ارزش تر عمل کند زیرا، محتویات و بازگویی صفات ناخوشایند بر ارتقای رتبه لینک و صفحات سایت بسیار ضربه زننده عمل خواهد کرد. بنابراین آن دسته از اشخاص که به تکنیک های سئو توجه میکنند، ترجیح میدهند تا از ارائه وبلاگهای انتقادی و یا ارجاع به لینک های منفی خوداری کنند و بیشتر به دنبال تولید و یا معرفی واژگان مثبت باشند.

 

«درک کردن» مفهومی بسیار پیچیده است؛ مخصوصاً زمانی که آن را برای رایانه ها به کار می بریم. اما گوگل امروزه فراتر از یک ربات پیش رفته و با هوشمندی بالا، استفاده از اینترنت را برای ما جذابتر ساخته است. بنابراین بعنوان یک متخصص سئو و یا یک وب مستر، برای عقب نماندن از رقبا نیاز است تا آشنایی کاملی با ارتقای هر روزه توانمندی های این موتور جستجوگر داشته و به این ترتیب از مزیتهای بیشماری که برای موفقیت در رتبه دهی سایت بوجود می آید، برخوردار شویم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...