ŦŁФШ ΞTłHШ ارسال شده در 20 مرداد، 2020 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، 2020 نسخه پایه مرسدس بنز CLS در بسیاری از بازارهای جهانی از جمله آمریکا، تریم CLS 450 بوده که قیمت پایه آن 70 هزار دلار اعلام شده است. این نسخه از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بهره میبرد که قادر به تولید بیشینه قدرت 362 اسببخار است. این قیمت و قدرت برای نسخه پایه مرسدس CLS بسیار بالا بوده و در چنین بازارهایی این نسخه جذابتر E کلاس برای بسیاری از اقشار قابل خرید نیست. به گزارش خودرونویس، اما در اروپا مرسدس نسخه پایه دیگری را برای CLS در نظر گرفته است، این نسخه تریم CLS 220d بوده که قیمت پایهای معادل 62 هزار و 500 دلار دارد و به یک پیشرانه دو لیتری توربودیزل 191 اسببخاری مجهز شده است. نصب پیشرانه 1.5 لیتری برای سدانی پریمیوم! اما مرسدس به تازگی یک نسخه پایه دیگر برای این سدان کوپه استایل در چین با نام CLS 260 عرضه کرده که وجه تمایز آن با نسخه پیشین، پیشرانه ضعیفتری است که در زیر کاپوت این خودرو جا خوش کرده! این خودرو در بازار چین برچسب قیمتی معادل 81 هزار و 500 دلار داشته و به یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی مجهز شده که نیروی تولیدی آن توسط یک جعبه دنده 9 سرعته خودکار به محور عقب منتقل میشود. این پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ در CLS 260 قادر به تولید بیشینه قدرت 184 اسببخار و بیشینه گشتاور 280 نیوتنمتر بوده و برای کاهش مصرف سوخت و تولید گشتاور بیشتر در دور پایین یک سیستم هیبریدی ملایم نیز با آن کوپل شده است. این نسخه CLS با وجود بهره بردن از یک پیشرانه کم حجم به نسبت ضعیف 1.5 لیتری، چندان هم کند نیست؛ این خودرو قادر است طی 8.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همزاد این خودرو در چین یعنی E کلاس نیز دارای چنین تریمی به نام E260 با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک 4Matic بوده که 0.3 ثانیه نسبت به CLS در شتابگیری اولیه کندتر است. یک نکته در خصوص E کلاس وجود دارد که این خودرو به صورت اختصاصی در چین تولید شده و فاصله محور آن نسبت به حالت استاندارد مقداری بیشتر است؛ تولید این خودرو در چین باعث شده که قیمت پایه آن تا حدی نسبت به CLS وارداتی به این کشور پایینتر باشد. چه چیز مرسدس را مجبور به این کار کرد؟ اما چرا باید مرسدس خودرویی بزرگ و لوکس مانند CLS را به چنین پیشرانه کوچکی مجهز کند؟ یکی از دلایل آن مالیاتی است که مرسدس برای صادرات این خودرو پرداخت میکند به دلیل بهره بردن از یک پیشرانه 1.5 لیتری به مراتب کمتر از خودروهای مجهز به پیشرانههای حجیم و پر توان است. دلیل دیگری که مرسدس تصمیم به نصب چنین پیشرانهای برای CLS گرفت، امکان عرضه این خودرو با قیمتی پایینتر بود، چراکه این نسخه پایه مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری حدود 10 هزار دلار نسبت به CLS 300 قیمت ارزانتری دارد؛ بدین ترتیب افراد بیشتری توان خرید آن را خواهند داشت. اما کاهش حجم پیشرانه یک سیاست راهبردی در بسیاری از کشورهای دنیاست؛ شاید بهترین مثال آن باز هم به سبد محصولات مرسدس بنز و نسل بعدی AMG C63 مربوط شود؛ چراکه این کمپانی آلمانی قصد دارد نسل بعدی این خودرو را به جای یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ، به یک پیشرانه دو لیتری الکتریکی سازی شده مجهز کند. البته در این لحظه تحقق این موضوع قطعی نشده، اما با توجه به پیشرفتهایی که خودروسازان در زمینه تولید و توسعه پیشرانه هیبریدی و الکتریکی کردهاند، بعید نیست که روند کاهش تعداد سیلندرها و حجم موتور ادامهدار باشد. به دلیل سختتر شدن روز به روز قوانین مربوط به آلایندگی و تولید گازهای گلخانهای توسط پیشرانه خودروهای درونسوز، خودروسازان ملزم به الکتریکی سازی و کاهش حجم پیشرانههای نصب شده روی محصولات جدید خود شدهاند. اما با توجه به کاهش حجم پیشرانههای درونسوز نباید نگران کاهش قدرت تولیدی بود، چراکه این کاهش حجم با نصب پیشرانههای الکتریکی جبران شده و قدرت تولیدی مجموع سیستم هیبریدی کاملا مشتری را راضی میکند. 1 نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری ...
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .