رفتن به مطلب

کباب مرغ با عصاره ی رزماری و سس ورسترشایر ؛یکی از محبوب ترین کباب ها


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

کباب مرغ با عصاره ی رزماری

در ایران جوجه کباب و کباب مرغ، جزء پر طرفدارترین کباب هاست. اما عاملی که باعث می شود کباب مرغ برای برخی افراد خوش خوراک تر جلوه کند، طعم و مزه ی آن غذاست. چاشنی ها در مزه غذا نقش عمده ای را ایفا می کنند. همیشه سعی کنید در پخت غذاهایتان از چاشنی های مختلف، استفاده کنید. در این بخش قصد داریم که طرز تهیه ی کباب مرغ با عصاره ی رزماری را خدمتتان آموزش دهیم. در این کباب از دو نوع سس برای چاشنی غذا استفاده می کنند. می توانید این دو نوع سس را در منزلتان درست کنید و یا اگر در ایران زندگی نمی‌کنید ،می توانید  آن به صورت آماده از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. با میهن فروم همراه باشید…

کباب مرغ با عصاره ی رزماری

مواد لازم برای تهیه ی کباب مرغ با عصاره ی رزماری

½ فنجان روغن زیتون

½ لیوان سس رنچ (این سس را می توانید خودتان درست کنید. دستور تهیه را برایتان در انتهای متن آوردیم)

3 قاشق غذاخوری سس ورسترشایر ( لینک آبی را لمس کنید و دستور را ببینید )

1 قاشق غذاخوری رزماری تازه رنده شده

2 قاشق چای خوری نمک

1 قاشق چای خوری آب لیمو

1 قاشق چای‌خوری سرکه ی سفید خوراکی و یا سرکه ی انگور خوراکی (در صورت تمایل)

¼ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه ، برای چاشنی غذا

1 قاشق غذاخوری شکر سفید یا طعم دار (در صورت تمایل)

5 عدد سینه ی مرغ بدون استخوان – به صورت مکعبی خرد شود

با مقادیر ذکر شده می توانید برای 6 نفر کباب مرغ با عصاره ی رزماری درست کنید.

مواد لازم و طرز تهیه ی سس رنچ

ماست ساده 3/4 لیوان
1/3 فنجان سس مایونز
1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده ی تازه

در یک کاسه ی متوسط، ماست ساده و سس مایونز را  به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. و با همزن دستی، خوب هم بزنید. و سپس آن را حدود 7 ساعت درون یخچال قرار دهید و هنگام استفاده 1 قاشق غذا خوری جعفری خرد شده به سس اضافه کنید.

نکته 

درصورت تمایل می توانید هنگام آماده سازی، پودر سیر و یا پودر پیاز ، شوید خشک ، نمک و فلفل را به سس اضافه کنید. همچنین می توانید این سس را با چیپس سیب زمینی و یا سیب زمینی سرخ کرده و تنوری و انواع پیتزا ها میل کنید.

هر وعده سس رنچ حاوی: 59 کالری، 5.1 گرم چربی، 2.5 گرم کربوهیدرات، 0.9 گرم پروتئین، 3 میلی گرم کلسترول و 209 میلی گرم سدیم است.

طرز تهیه ی کباب مرغ با عصاره ی رزماری

گام 1
در یک کاسه با اندازه ی متوسط ، روغن زیتون ،سس رنچ ، سس ورسترشایر ، رزماری ، نمک ، آب لیمو ، سرکه ی سفید ، فلفل و شکر را با  یکدیگر خوب مخلوط کنید. بگذارید مواد 5 دقیقه در دمای اتاق بماند. تکه های مرغ را درون کاسه بریزید، و هم بزنید تا با موادمان به  خوبی مخلوط شده و طعم و چاشنی مواد به تکه های مرغ آغشته شود. به مدت 30 دقیقه مواد را درون یخچال قرار دهید.

گام 2
پس از گذشت 30 دقیقه حال مرحله ی زیر را انجام دهید. برای کباب کردن مرغ ها، باید از تابه ی گریل استفاده کنید. تابه را روی حرارت بگذارید تا گرم شود. در همین حین مرغ ها را از داخل یخچال در بیاورید و آن ها را به سیخ بکشید. و سپس باقی مواد را دور بریزید و یا کنار بگذارید.

گام 3
داخل تابه ی گریل کمی روغن بریزید و کباب ها را داخل تابه بچینید، بگذارید روی حرارت بماند تا خوب پخته شود. تا زمانی روی حرارت بماند که رگه هایی صورتی در داخل تکه های مرغ مشاهده نشود. پس از اینکه کباب مرغ با عصاره ی رز ماری پخت، حالا آب اضافی مرغ را از سطح ظرف پاک کنید. سیخ های کباب مرغ با عصاره ی رزماری را داخل یک بشقاب بچینید و با برگ های رزماری تزیین کنید، در صورت تمایل می توانید کمی گوجه ،سرخ کرده و با کباب میل کنید.

ارزش غذایی 

در هر وعده کباب مرغ با عصاره ی رزماری 378 کالری، 30.7 گرم چربی، 59 میلی گرم کلسترول، 1097 میلی گرم سدیم، 4.8 گرم کربوهیدرات و 19.9 گرم پروتئین وجود دارد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...