رفتن به مطلب

واقعیت ماجرای رنگ قرمز و وحشی شدن گاو!!


Maryam

ارسال های توصیه شده

رنگ قرمز برای گاو
اولین چیزی که در مورد گاوهای وحشی به خاطر می آوریم پارچه قرمز رنگی است که در برابر آنها به حرکت درآورده می شود. اما آیا واقعا گاوها به رنگ قرمز حساس هستند و یا علت دیگری برای وحشی شدن آنها وجود دارد؟

رنگ قرمز و گاو ها ؛ چرا گاو ها با دیدن رنگ قرمز اینقدر عصبانی می شوند ؟

رنگ قرمز سبب ناراحتی گاوها نمی شود در واقع گاو ها در مقایسه با انسان های سالم تا حدی کور رنگی دارند، به طوری که آن ها نمی توانند رنگ قرمز را ببینند . طبق کتاب بهبود رفاه حیوانات ؛ گاوها فاقد گیرنده شبکیه رنگ قرمز هستند و فقط می توانند رنگ های زرد ، سبز، آبی و بنفش را مشاهده کنند . بینایی رنگ ها در پستانداران در شبکیه چشم انجام می شود .

 

در اصل سه نوع سلول مخروطی در شبکیه چشموجود دارد :

1-سلولی که غالبا رنگ قرمز را تشخیص می دهد .

2- سلولی که عمدتا رنگ سبز را تشخیص می دهد .

3-سلولی که رنگ آبی را تشخیص می دهد .

سلولهای مخروطی در شبکیه چشم

اگرچه سلول های مخروطی به رنگ اصلی خود به شدت پاسخ می دهند اما می توانند به رنگ های نزدیک دیگر نیز پاسخ دهند . این هم پوشانی رنگ ها همان چیزی است که به ما امکان می دهد رنگ های زیادی را مشاهده کنیم به عنوان مثال رنگ زرد مخروط های قرمز و سبز را تحریک می کند و سبب می شود که ما رنگ زرد را ببینیم .

این واقعیت برای ساخت صفحه نمایش رایانه نیز بسیار کاربردی است . به جای قرار دادن یک میلیون پیکسل در صفحه نمایش رایانه تنها لازم است سازنده شبکه ای از پیکسل های قرمز ، سبز و آبی را ساخته و تعبیه کند .

انسان ها می توانند میلیون ها رنگ را درک کنند اما بیشتر پستانداران از جمله گاوها دی کرومات هستند، بدان معنا که آن ها فقط دو نوع مخروط دارند . برخلاف انسان ها گاو ها فاقد مخروط قرمز می باشند .

مشکل گاوها با رنگ قرمز چیه ؟

بینایی گاوها بسیار شبیه به بینایی انسان است اما با کور رنگی رنگ قرمز که معروف به پروانوپیا است . درحقیقت شنل قرمز برای آن ها به رنگ زرد مایل به خاکستری به نظر می رسد . این حرکت تهدیدآمیز و موج دار شنل قرمز ماتادورها گاوها را خشمگین می کند در حالی که واقعا آن ها رنگ قرمز را نمی بینند و فقط به دلیل حرکت پارچه ی قرمز رنگ است که آنها خشمگین شده و به سمت هدف حمله می کنند

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...