رفتن به مطلب

پیاده‌روی روی آسمان


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

 

پیاده ‌روی روی آسمان

در گوشه و کنار این دنیای شگفت‌انگیز آنقدر دیدنی‌ها و شگفتی‌های فراوان وجود دارد که بدون تردید اگر سراسر زندگی را به جستجوی آنها باشید باز هم نخواهید توانست همه آنها را ببینید.کوهستان‌‌ و ‌جاذبه‌های آن همواره یکی از مقاصد گردشگران به شمار می‌رود.

 

در کوهستان‌های کشور چین مکانی وجود دارد که مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که خواهان دیدار از مناطق شگفت‌انگیز هستند. مکانی مدفون شده در کوهستان ژیهای گراند کانیون، در هوانگ چین که بسیار شگفت‌انگیز و دیدنی است.

 

این مکان مشهور به پل پیاده افسانه‌ای روی کوه زرد رنگ در قسمت جنوب شرقی چین در ایالت آن هوی است که شامل دنباله‌ای از ده هاهزار پله گرانیتی است که البته به خاطر واقع شدن در مناطق کوهستانی بسیار مرتفع ، مکان مناسبی برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند به شمار نمی‌رود.

 

واقع شدن در ارتفاع بالای ۲۰۰۰ متر از سطح دریا به شما منظره‌ای با دیدی پانوراما و وسیع از میان دوکوه عظیم صخره‌ای ارائه می‌دهد.

 

مسیر‌های خوش منظره و زیبا نیز بخشی از سفر در دل کوهستان‌های زرد هستند که با پیاده‌روی روی پل از آن لذت بسیاری می‌برید.

 

تمام‌ کسانی که به این منطقه سفر کرده‌اند، پیاده‌روی روی این پل را احساسی شگفت‌انگیز از معلق بودن و قرار گرفتن در میان زمین و آسمان دانسته‌اند.

 

شهرت این پل به دلیل مسیر طولانی پیاده‌روی آن در قسمت بالایی کوه، نزدیک به قله و بر فراز دره‌ای است که در میان دو کوه واقع شده است. ‌

 

لحظه‌ای که ‌شروع به بالا رفتن از پله‌ها می‌کنید یا زمانی که درحال عبور از پل‌های متصل به هم در بالای کوه هستید، با مناظر بسیار خیره‌کننده‌ای روبه‌رو می‌شوید که خستگی و طولانی بودن راه را کاملا فراموش خواهید کرد.

 

در این کوهستان دو راه اصلی وجود دارد، یکی به سمت جنوب امتداد یافته و دیگری شما را به سمت شمال کوه هدایت می‌کند با استفاده از راه جنوبی شما به پل افسانه‌ای این کوهستان می‌رسید ولی مسیر شمالی به قله منتهی می‌شود.

 

لذتبخش‌ترین قسمت این پیاده‌روی شگفت‌انگیز حسی است که به شما القا می‌کند در حال راه رفتن در آسمان هستید، به گونه‌ای که در ساعات خاصی از روز خود را روی سطح وسیعی از ابرها احساس می‌کنید.

 

در هر دو مسیر تعداد زیادی از صخره‌ها را می‌بینید که از بدنه کوه آویزان شده‌اند، علاوه بر این شما لحظات بسیار زیادی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت و عکس گرفتن از مناظر بسیار خیره‌کننده دارید که فقط در این نقطه از دنیا قادر به دیدن آنها هستید.

 

مشهورترین قسمت این سازه‌های چسبیده به دیواره کوه، پل بوکژیان است. این پل که افراد بومی آن را به نام پل افسانه‌ای می‌شناسند، پل کوچکی در میان دو صخره عظیم با پهنایی بسیار کم است.

 

این پل سال ١۹۸۷ ساخته شده است و بخش کوچکی از مسیرپیاده‌روی در کوه‌های ژیهای گراند کانیون به شمار می‌رود که بسرعت شهرتی عالمگیر برای خود دست و پا کرد.

 

ژیهای به معنای دریای غربی نام خود را از بلندترین قله در منطقه گرفته است. براساس باور بومیان این کوهستان، آنها به نظر در بالای ابرها قد برافراشته‌اند و در حال راز و نیاز با خداوند از او می‌خواهند به زمین بیاید و به زمین و زمینیان آرامش ببخشد.

 

موضوع شگفت‌انگیز دیگری که در این محل وجود دارد متغیر بودن شدید اوضاع جوی است به گونه‌ای که شما می‌توانید تغییرات آب و هوایی در طول یک سال را در نصف روز تجربه و مشاهده کنید.

 

خطرناک‌ترین قسمت این کوه حفره‌ای است که رابط بین دو قسمت کوه بوده و رهگذران به علت شگفتی منظره متحیر شده و در معرض خطر سقوط قرار می‌گیرند بنابراین اگر شما تصمیم گرفتید به‌یادماندنی‌ترین پیاده‌روی عمرتان را بروید، بدون شک این منطقه با مناظری منحصربه‌فرد در یکی از زیباترین مناطق حومه‌ای در کشوری آسیایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...