رفتن به مطلب

دکتر برای درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان)


sanazhedayati

ارسال های توصیه شده

اولین و مهم‌ترین نکته‌‌ای که فرد مبتلا به اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی که به علت عدم یا ناکافی بودن نعوظ و سفتی آلت قادر به انجام عمل جنسی موفقیت‌‌آمیز نمی‌باشد این است که او آگاه باشد که بیمار نیست، اختلال نعوظ بیماری نیست و علامت بیماری زمینه‌ای او مثل دیابت یا بیماری قلبی می‌باشد.

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ نوعی ناتوانی در گرفتن یا نگه داشتن نعوظ به اندازه کافی و مناسب برای مقاربت جنسی است. گاهی از آن به عنوان ناتوانی جنسی نیز یاد می شود، اگرچه این اصطلاح اکنون کمتر استفاده می شود.

اختلال نعوظ اگر گاهی اتفاق بیافتد غیر معمول نیست. بسیاری از مردان در زمان استرس ممکن است آن را تجربه کنند. با این وجود اختلال نعوظ مکرر می تواند نشانه ای از مشکلات سلامتی باشد که نیاز به درمان دارد. همچنین می تواند نشانه ای از مشکلات عاطفی یا روابطی باشد که لازم است توسط یک متخصص حل شود.

چه عواملی باعث نعوظ می شود؟

اختلال نعوظ می تواند به دلیل مشکلات در هر مرحله از فرآیند نعوظ ایجاد شود. نعوظ نتیجه افزایش جریان خون در آلت تناسلی شما است. جریان خون معمولاً توسط افکار جنسی یا تماس مستقیم با آلت تناسلی شما تحریک می شود.

هنگامی که یک مرد از نظر جنسی هیجان زده می شود، عضلات آلت تناسلی مرد شل می شوند. این امکان را برای افزایش جریان خون از طریق شریان های آلت تناسلی فراهم می کند و دو اتاق داخل آلت تناسلی را پر می کند. با پر شدن اتاق از خون، آلت تناسلی مرد سفت و محکم می شود.

نعوظ زمانی منقبض می شود که عضلات منقبض شده و خون انباشته شده از رگهای آلت تناسلی خارج شود.

علائم اختلال نعوظ 

علائم زیر می‌تواند حاکی از اختلال نعوظ باشد:

 مشکل در رسیدن به نعوظ

 مشکل در نگه‌داشتن نعوظ

 کاهش میل جنسی

در صورت داشتن مشکلات نعوظی مراجعه به پزشک اورولوژیست می‌تواند بهترین راه برای درمان باشد.

برای درمان نعوظ به چه پزشکی مراجعه کنیم

بیماری های عامل اختلال نعوظ

  • دیابت
  • بیماری‌های قلبی
  • فشار خون
  • افزایش سن
  • چاقی
  • مصرف بیش از حد الکل
  • اختلال کار تیروئید
  • بعد از عمل پروستاتخوش خیم
  • اختلال هورمون جنسی خون
  • نارسایی مزمن کلیه
  • اختلال در عملکرد غده هیپوفیز
  • هیپوتالاموس در مغز و بیضه‌‌ها
  • بیماری‌های عصبی (نروژنیک)، ام.اس (S)، پارکینسون، ضایعه و تومور نخاع
  • ضربه و تروما به لگن، جراحی لگن، اشعه درمانی لگن و شیمی درمانی
  • افزایش پرولاکتین خون، نارسایی اولیه بیضه‌ها به علت سرطان
  • عفونت یا ژنتیک می‌باشد.

شایع‌ترین علت ناتوانی جنسی

شایع‌ترین علت ناتوانی جنسی دیابت نوع 2 می‌باشد. بیماری دیابت نوع 2 اغلب بدون علامت هشدار دهنده، پیش می‌رود. ممکن است فرد 5 سال بعد از ابتلا به دیابت متوجه بیماری خود شود.

اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی اولیه

ناتوانی جنسی اولیه به مردانی گفته می‌شود که هرگز در زندگی‌شان نعوظ یا آمیزش جنسی نداشته‌اند.

اختلال نعوظ ثانوی

ناتوانی جنسی ثانوی بسیار رایج است. به مردانی گفته می‌شود که قبلا رابطه جنسی نرمال داشته، سپس ناتوان شده‌اند، حال آنکه تا چه حد ناتوان شده‌اند، مشخص نیست.

spacer.png

ناتوانی جنسی زودگذر

ناتوانی زودگذر و در بعضی مواقع به صورت مزمن و یا به تدریج در زمینه بیماری‌های اورگانیک که نامبرده شد، در فرد اتفاق افتد. ضعف در قوای جنسی زودگذر بیشتر در دوران جوانی زمانی که مرد در اولین آمیزش جنسی خود با وجود تمام ذوق و شوقی که دارد، نمی‌تواند خوب عمل کند، اتفاق می‌افتد.

ناتوانی در نعوظ همچنین برای مردانی که بنا به دلایل کاری یا مشکلات عاطفی تحت استرس شدیدی هستند هم اتفاق می‌افتد و به محض این که استرس رفع می‌شود، دوباره می‌توانند آمیزش جنسی موفقی داشته باشند.

بهترین راه جلوگیری و کنترل مشکلات جنسی

آگاهی و دانش از روابط جنسی، بهترین راه جلوگیری و کنترل مشکلات جنسی می‌باشد. توسط پزشک معالج، درمان اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی، پس از بررسی فرد به صورت گرفتن شرح حال دقیق و امتحان بالینی بیمار باید صورت گیرد تا ضمن تشخیص علت ناتوانی جنسی درمان مناسب را تجویز کند.

 

درمان نعوظ

درمان نعوظ چیست؟ اگر ED دارید ، ممکن است فکر کنید که درمان تستوسترون به شما کمک می کند. تستوسترون یک هورمون جنسی مردانه است. بعد از سن 50 سالگی، سطح تستوسترون در مردان به آرامی پایین می رود و شیوع ED بیشتر می شود. فقط در صورتیکه علائم و نشانه‌های دیگری از تستوسترون پایین داشته باشید، باید دو بار در مورد درمان فکر کنید.

داروی درمان نعوظ

مرحله اول درمان ناتوانی جنسی استفاده از داروهای خوراکی می‌باشد.

3 داروی خوراکی که به طور رایج در ایران و سایر کشورها تجویز می‌شود، شامل: سیلدنافیل سیترات (ویاگرا)، تادالافیل سیترات (CIALIS) و وردنافیل می‌باشند.

تقریبا عوارض هر سه دارو یکسان می‌باشد. عوارض شامل :

  • سردرد
  • احتقان بینی
  • اختلال گوارشی
  • اختلال دید (دید آبی رنگ)
  • درد زانو.

درد عارضه مربوط داروی تادالافیل می‌باشد که گاهی بسیار شدید و غیر قابل تحمل می‌باشد. یک ساعت قبل از عمل جنسی یکی از داروها باید میل شود. 30 تا 60 دقیقه بعد نعوظ و ارکشن به وجود می‌آید

. این داروها 50 تا 60 درصد پاسخ دارویی دیده شده. 12 درصد بیماران ممکن است به علت عدم تاثیر دارو در درازمدت (معمولا 2 سال) درمان با دارو را قطع می‌کنند.

مطالعات کلینیکی نشان داده که 2/1 درصد از بیماران پس از 3 سال دارو را قطع می‌کنند و 1 تا 3 درصد به علت عوارض جانبی بوده. نوع درمان اختلال نعوظ را با توجه به عوارض جانبی، پاسخ دارو و بررسی خود بیمار باید انتخاب کرد.

برای درمان نعوظ به چه پزشکی مراجعه کنیم ؟

برای درمان عدم نعوظ ، درمان سستی نعوظ و مشکلات ازین قبیل، اورولوژیست بهترین گزینه می باشد. اورولوژیست یا همان متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان زیرا اگر مشکل از میزان تستوسترون فرد باشد این مشکل با دارو و یا تزریق توسط اورولوژیست قابل حل می باشد.

https://dr-ghavami.com/571

ویرایش شده توسط sanazhedayati
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...