رفتن به مطلب

قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایرانِ


SARDAR

ارسال های توصیه شده

 

 
مجموعه: اخبار سیاست خارجی
تاریخ انتشار : جمعه, 24 بهمن 1399 18:12
 


 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,مجلس نمایندگان آمریکا
۱۱۲ نفر از اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با امضای یک قطعنامه از رئيس‌ جمهور این کشور خواستند که آنچه به ادعای آنها «نقض حقوق بشر» در ایران است، آن را محکوم کند.

به گزارش بهارنیوز، در این قطعنامه با اشاره به محکومیت اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که توسط دادگاه بلژیک به اتهام مشارکت در طراحی یک حمله تروریستی به ۲۰ سال زندان محکوم شد، از دولت آمریکا خواسته شده است که با همکاری کشورهای اروپایی جلوی اقدامات  ایران و «سوءاستفاده از مصونیت دیپلماتیک» مقاماتش را بگیرد.

 

در این قطعنامه دو حزبی که توسط برد شرمن،‌نماینده دموکرات و تام مک‌کلینتاک، نماینده جمهوری‌خواه عضو مجلس نمایندگان آمریکا تدوین شده، به موارد محل اختلاف دولت آمریکا با ایران مانند «فعالیت‌های هسته‌ای»، فعالیت‌های ایران در منطقه که «مخل ثبات» توصیف شده و «توسعه موشک‌های بالستیک» نیز اشاره شده است.در هفته‌های گذشته، دولت بایدن که اعلام کرده است مایل به بازگشت به برجام است، از گفت‌وگو درباره آینده برنامه هسته‌ای ایران، فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی تهران به عنوان سه محور مذاکره احتمالی با جمهوری اسلامی خبر داده‌اند.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...