رفتن به مطلب

طول عمر کامپوزیت ونیر چقدر است؟


sanazhedayati

ارسال های توصیه شده

spacer.png

 

یکی از مزایای روکش کامپوزیت این است که نیازی نیست تمام دندان توسط آن پوشیده شود. در این مورد، بجز دو دندان جلویی، فقط لایه فوقانی مجاور لثه از هر دندان توسط روکش کامپوزیت پوشیده میشود تا تغییر رنگ های زرد دندان را پنهان کند. این کار با تکنیک هایی مانند روکش های سرامیکی امکانپذیر نیست. همچنین از دیگر مزایای آن می توان به طول عمر کامپوزیت ونیر دندان اشاره کرد.

روکش های کامپوزیت برای تغییر فوری لبخند شما نیاز به تراشیدن و تزریقی ندارد! این فرآیند زمانی که توسط یک دندان پزشک متخصص زیبایی مجرب و ماهر انجام شود خیلی ساده است.

در دندان پزشکی، قرار دادن لایه ای نازک از جنس هر ماده ای بر روی دندان ها روکش کامپوزیت یا لمینت نامیده میشود. روکش کامپوزیت، لایه ای از جنس رزین است که به صورت مستقیم روی دندان ها قرار داده میشود. پس جنس آن سرامیکی نیست.

طول عمر کامپوزیت دندان

روکش های کامپوزیت قابلیت جایگذاری در یک روز را دارند و ماندگاری و طول عمر کامپوزیت ونیر حدود ۵ تا ۷ سال خواهد بود و همچنین به ترمیم نیاز دارند. اگر به خوبی از آن ها نگهداری نشود، میتوانند حساس به خردشدگی باشند. هزینه انجام این روش معمولا نصف روکش های سرامیکی است. روکش های سرامیکی عمر بیشتری دارند و ۱۲ تا ۲۵ سال عمر میکنند، همچنین نیاز به ترمیم نخواهند داشت. هر دو روش میتوانند برای جنبه های زیبایی استفاده شوند و نتایج شگفت انگیزی خواهند داشت.

هر دو روش باید با رویکرد کامل زیبایی بررسی شوند پس ما نیازها و طرح های مدنظر شما را خواهیم دانست. دندان پزشکی زیبایی کار تمام دندان پزشکان نیست زیرا نیاز به توجه شدید به جزئیات دارد. ما برای افراد بالای ۱۲ سال کار روکش را انجام می دهیم.

عمر لمینیت دندان

ماندگاری لمینیت حدود ۱۰ سال است و حتی ممکن است بیش از آن هم دوام بیاورند. عمر لمینیت دندان به بهداشت دهان و دندان و نگهداری از لمینیت دندان بستگی دارد. همچنین باید دو بار در سال برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا کامپوزیت دندان به سادگی می شکنند؟

خیر. روکش های کامپوزیت به سادگی یا به همان طریقی که روکش های سرامیکی میتوانند بشکنند، نخواهد شکست. روکش های کامپوزیتی به دلایل بسیاری میتوانند دچار کندگی شوند، شایع ترین دلیل گاز زدن و جویدن غذاهای سفت و سخت یا شکستن مواد غذایی با دندان است. اما بالا بودن طول عمر کامپوزیت ونیر دندان باعث شده است تا اگر روکش ها شکسته شوند، روکش های کامپوزیتی به سادگی در یک جلسه ترمیم میشوند. این ترمیم شبیه به ترمیم روکش های سرامیکی نیست.

کامپوزیت ونیر چگونه انجام می شود؟

بعد از صحبت برای رسیدن به معیارهایتان، نخسین لبخند آزمایشی میتواند انجام بپذیرد. لبخند آزمایشی فرآیندی است که تغییرات در دندان های شما را در یک مدل قالب گیری شده نشان می دهد. براساس شکل و ظاهری که می خواهید روکش کامپوزیت و دندان های شما داشته باشند، کارشنانس دندان پزشکی، با موم، روکش را روی مدل قالب گیری شده از دندان های شما قرار می دهد. این یک نمونه از روکش کامپوزیتی است که شما خواهید داشت و به شما اجازه می دهد تا شکل نهایی دندان هایتان را مشاهده کنید.

این کار با گرفتن یک تصویر از دندان های شما و فرستادن آن به آزمایشگاه انجام میشود. براساس خواسته ها و انتظارات شما، تغییراتی روی دندان های شما که روی مدل قالب گیری شده است توسط یک دندان پزشک مجرب انجام می پذیرد.

در همین حال، اگر تصمیم به سفید کردن دندان هایتان قبل از روکش کردن آن ها داشته باشید، این کار انجام می پذیرد. وقتی دندان های شما سفید شدند، روکش کامپوزیتی به صورت مستقیم روی دندان ها قرار می گیرند، شکل می گیرند و پولیش میشوند.

چه زمانی باید کامپوزیت دندان را ترمیم کرد؟

در شرایطی که از ظاهر طبیعی دندان خود رضایت کافی را ندارید و کامپوزیت شما در اثر استفاده مداوم، دچار شکستگی یا ساییدگی شده اند بلافاصله باید به دندان پزشک خود مراجعه کنید تا آنها را ترمیم کند. در صورتی که به درستی از کامپوزیت دندان های خود مراقبت کنید؛ دوام و طول عمری حدود ۵ تا ۷ سال دارد. بنابراین، پس از این مدت برخی از آنها شکسته شده یا ترک می‌خورند و نیاز به ترمیم یا تعویض پیدا می‌کنند. کامپوزیت دندان شکسته را می‌توان به راحتی ترمیم کرد و مراحل ترمیم کامپوزیت دندان شکسته بدون هیچگونه دردی و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌گیرد.

با وجودی که کامپوزیت ونیر ها به اندازه لمینت سرامیکی طول عمر بالایی ندارند اما ساده تر بودن مراحل ترمیم کامپوزیت ونیر بدون نیاز به تراشیدن مینای دندان، آنها را به یک گزینه ایده آل برای بیمارانی که نیاز به اصلاح طرح لبخند خود دارند؛ تبدیل کرده است. مواد رزین کامپوزیت، از جنس نوعی پلاستیک همراه با فیلر ساخته می‌شوند و حدود ۴ تا ۵ سال بدون نیاز به ترمیم، زیبایی خود را حفظ می‌کنند.

قیمت هر واحد کامپوزیت ونیر در تهران

هزینه ما براساس مهارت، تجربه و مدت زمان انجام روکش و میزان چالش برانگیز بودن روکش متغیر است. اخیرا، ونیرهای کامپوزیتی هزینه ای بین ۶۰۰۰۰۰ و ۱۰۰۰۰۰۰ تومان دارند. این هزینه باعث شده است که از روکش های سرامیکی قیمت کمتری داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره عمر کامپوزیت دندان این مطلب را بخوانید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...