رفتن به مطلب

ولوو واژینیت چیست؟ علل ، علایم و درمان ولوو واژینیت


SARDAR

ارسال های توصیه شده

 
مجموعه: بهداشت بانوان
 


 

ولوواژینیت کودکان, ولوواژینیت کاندیدایی

ولوو واژینیت چیست

 

همه چیز درباره ولوو واژینیت

ولوو واژینیت التهاب مجرا و واژن شما است. به آن واژینیت یا ولویت نیز گفته می شود. این یک بیماری شایع است، یک سوم زنان در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می شوند. 

ولوو واژینیت چیست؟

ولوو واژینیت یک التهاب یا عفونت مهبل و واژن است. این یک بیماری شایع است که زنان و دختران را در هر سنی درگیر می کند. دلایل مختلفی دارد. نام های دیگر این بیماری ولویت و واژینیت است.

 

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، ولوو واژینیت باکتریایی تقریباً 30 درصد  زنان در ایالات متحده در طول زندگی خود را تحت تأثیر قرار می دهد. این شایعترین علت بروز علائم واژن است. نشان می دهد که کاندیدیازیس واژن (عفونت مخمر) دومین عفونت شایع واژن است.

 

ولوواژینیت کودکان, ولوواژینیت کاندیدایی

باکتری های خاصی می توانند تکثیر یافته و باعث ولوو واژینیت شوند

 

علل بروز ولوو واژینیت 

عوامل محرک زیادی می توانند باعث ایجاد عفونت در واژن و نواحی فرج شوند. شایع ترین علت باکتری است سایر علل شایع عبارتند از:

 باکتری

 مخمر

 ویروس ها

 انگلی

 فاکتورهای محیطی

 عفونتهای مقاربتی (STI)

 قرار گرفتن در معرض مواد تحریک کننده شیمیایی و مواد حساسیت زا

 

 باکتریها

باکتری های خاصی می توانند تکثیر یافته و باعث ولوو واژینیت شوند. گاردنارلا یک باکتری است که معمولاً در واژن یافت می شود. رشد بیش از حد منجر به واژینوز باکتریایی ، شایع ترین ولوو واژینیت می شود.

استرپتوکوک یا استافیلوکوک نیز می تواند وجود داشته باشد اما معمولاً منجر به عفونت نمی شود. عفونت باکتریایی می تواند باعث ایجاد ترشحات سفید مایل به خاکستری با بوی ماهی شود.

 

 مخمر

یکی از علل شایع ولوو واژینیت ، کاندیدا آلبیکنس است. این عفونت مخمری می تواند باعث خارش دستگاه تناسلی و ترشحات واژن سفید و غلیظ با بافتی شبیه پنیر شود.

برخی از زنان پس از استفاده از آنتی بیوتیک ، دچار عفونت های مخمری می شوند. زیرا آنتی بیوتیک ها می توانند باکتری های ضد قارچ را که به طور طبیعی در واژن زندگی می کنند از بین ببرند.

 

 ویروس ها

ویروس هایی که می توانند باعث ایجاد ولوو واژینیت شوند به طور معمول از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند. این موارد شامل تبخال و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است.

 

 انگلها

کرم های سوزنی ، گال و شپش می توانند باعث التهاب مجرا و واژن شوند.

 

 فاکتورهای محیطی

بهداشت ضعیف و مواد حساسیت زا نیز می توانند باعث این شرایط شوند. لباس تنگ می تواند بر روی پوست مالیده شود و باعث تحریک و رطوبت در منطقه شود.

پوست تحریک پذیر نسبت به پوست سالم بیشتر در معرض ولو واژینیت است. تحریک همچنین می تواند بهبودی را به تأخیر بیندازد.

 

 عفونتهای مقاربتی (STI)

واژینیت تریکوموناس STI می تواند باعث ایجاد ولوو واژینیت شود. این عفونت باعث ناراحتی دستگاه تناسلی ، خارش و ترشح زیاد می شود. ترشحات می تواند زرد ، سبز یا خاکستری باشد. اغلب بوی شدیدی دارد. کلامیدیا ، سوزاک و تبخال نیز می توانند باعث واژن شوند.

 

 مواد شیمیایی

برخی از مواد شیمیایی می توانند باعث ایجاد ولوو واژینیت شوند. این موارد اغلب در صابون ها ، اسپری های زنانه ، عطرها و وسایل پیشگیری از بارداری واژن یافت می شوند . مواد شیمیایی که می توانند باعث واکنش آلرژیک شوند عبارتند از:

- پارابن

- سولفات سدیم

- تریکلوزان

- دیوکسان

 

اگر هر یک از این مواد در صابون یا مواد شوینده لباس شماست ،بهتر است از مارک های ضد حساسیت یا بدون عطر استفاده کنید. این می تواند از عود مجدد عفونت جلوگیری کند.

 

ولوو واژینیت در کودکان

ولووواژینیت رایج ترین وضعیت زنان در دختران قبل از بلوغ است.پزشکان معتقدند که این به دلیل سطح پایین استروژن است. با شروع بلوغ ، اسید واژن بیشتر می شود و عفونت ها معمولاً متوقف می شوند.

 

ولوو واژینیت در کودکان با حمام روزانه ، استروئیدها و آنتی بیوتیک های موضعی با دوز کم قابل درمان است. مهم است که به کودک در مورد بهداشت صحیح حمام توصیه کنید. پوشیدن لباس زیر پنبه ای و گشاد می تواند عفونت را مجدداً از بین ببرد.

 

ولوواژینیت کودکان, ولوواژینیت کاندیدایی

 ممکن است برای شناسایی ارگانیسم نیاز به بیوپسی از فرج باشد

 

علائم ولوو واژینیت چیست؟

علائم ولوو واژینیت متفاوت است و به علت آنها بستگی دارد. به طور کلی ، علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:

 تحریک ناحیه تناسل

 خارش

 التهاب در اطراف لب ها و نواحی پرینه

 ترشحات واژن افزایش یافته و بوی قوی

 ناراحتی هنگام ادرار کردن

 

چگونه ولوو واژینیت تشخیص داده می شود؟

پزشک با صحبت در مورد علائم شما و احتمالاً جمع آوری نمونه ترشحات واژن برای آزمایش ، ولوو واژینیت را تشخیص می دهد.

 

در بیشتر موارد ، پزشک شما باید معاینه لگن را انجام دهد. این شامل جمع آوری مقداری ترشحات واژن برای ارزیابی میکروسکوپی است.

سپس پزشک می تواند ارگانیسم ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده و منجر به یک درمان سریعتر و موفق تر شود.

 

در موارد نادر ، ممکن است برای شناسایی ارگانیسم نیاز به بیوپسی از فرج باشد. این بدان معناست که پزشک شما برای بررسی بیشتر نمونه کوچکی از بافت را برمی دارد. نمونه برداری فقط در صورت عدم موفقیت در روش های درمانی سنتی ضروری است.

 

ولوواژینیت کودکان, ولوواژینیت کاندیدایی

اگر التهاب یا ترشحات بعد از یک هفته از درمان خانگی بهبود نیافت به پزشک مراجعه کنید

 

درمان ولوو واژینیت 

درمان صحیح ولوو واژینیت به نوع عفونت و ارگانیسم ایجاد کننده مشکل بستگی دارد.

درمان برخی از انواع ولووواژینیت به تنهایی امکان پذیر است. اما حتماً قبل از شروع هرگونه درمان خانگی با پزشک خود صحبت کنید.

 

درمانهای خانگی ولوو واژینیت

اگر در گذشته به عفونت مخمر مبتلا شده باشید ، ممکن است بتوانید ولوو واژینیت را با استفاده از محصولات بدون نسخه موجود در هر داروخانه ، از جمله:

 

 کرم های واژن

 شیاف

 پمادهای موضعی

 قرص خوراکی

 

یک داروساز می تواند به شما در مورد بهترین محصول برای علائم و نحوه استفاده از محصول راهنمایی کند.

 

 سیر خرد شده و روغن نارگیل که هر دو به دلیل خواص ضد باکتریایی شناخته شده اند ، نیز ممکن است به درمان این بیماری کمک کنند.

 

 با نشستن در وان حمام ،حمامی گرم و کم عمق که فقط ناحیه لگن شما را می پوشاند ، ممکن است برخی از علائم ولووواژینیت خود را تسکین دهید. افزودن روغن درخت چای یا مقدار کمی سرکه یا نمک دریا به حمام ممکن است به از بین بردن برخی از باکتری ها کمک کند ، اگر این دلیل علائم شما است.

مراقب باشید مدت زیادی در حمام ننشینید. بعد از استحمام خود از حوله استفاده کنید تا ناحیه آسیب دیده کاملا خشک شود.

 

اگر التهاب یا ترشحات بعد از یک هفته از درمان خانگی بهبود نیافت ، با پزشک خود مشورت کنید. بعد از اینکه پزشک نوع ارگانیسم ایجاد کننده ولوو واژینیت شما را شناسایی کرد ، احتمالاً دارو تجویز می کند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...