رفتن به مطلب

جزییات زمین ‌لرزه ۵.۵ ریشتری هرمزگان


SARDAR

ارسال های توصیه شده

بامداد شنبه (۲۷ دی) زمین‌لرزه‌ای‌ به بزرگی ۵/۵ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین، مرز خلیج فارس، جزیره قشم و هرمزگان - حوالی کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.

| سرویس اخبار - این زلزله ساعت ۰۱:۰۱ بامداد شنبه (۲۷ دی) در ۲۸ کیلومتری کنگ، ۳۴ کیلومتری بندر لنگه و ۴۵ کیلومتری جزیره تنب بزرگ در استان هرمزگان اتفاق افتاده است و در پی آن، تیم‌های ارزیاب به مناطقی که زمین‌لرزه بیشتر در آنها احساس شده است، اعزام شده‌اند.

 

جزییات زمین ‌لرزه ۵.۵ ریشتری در هرمزگان

 

 

در پی این زمین‌لرزه که در ۱۲۰ کیلومتری بندرعباس - مرکز استان هرمزگان - رخ داده، روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت که تاکنون تلفات جانی و مالی از شهرستان‌های مختلف این استان گزارش نشده است.

تیم‌های ارزیاب اورژانس در بندر کنگ و بندر خمیر مستقر شده‌اند و نیروهای اورژانس در این دو بندر و همچنین در بندر لنگه و دیگر مناطقی که احتمال وقوع پس‌لرزه‌ها در آنها وجود دارد، در حالت آماده‌باش هستند.

به گفته روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس هرمزگان، تا لحظه انتشار این خبر هیچگونه تلفاتی از جانب تیم‌های ارزیاب گزارش نشده است، اما ارزیابی‌های دقیق‌تر در مناطقی که زمین‌لرزه بیشتر در آنها احساس شده است، همچنان ادامه دارد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: سه بیمارستان بندر خمیر، بندر لنگه و جزیره قشم در آماده‌باش کامل قرار دارند و آماده پذیرش مصدومان احتمالی زلزله هستند.

به گفته وی، اورژانس دریایی نیز با ظرفیت کامل آماده خدمت‌رسانی به شناورهایی است که احتمال دارد از این زلزله آسیب دیده باشند.

سخنگوی اورژانس کشور همچنین با بیان اینکه "به خاطر بدی آب و هوا، تمام بنادر به غیر از بندر پل، جهت شناورهای سبک بسته بوده است"، افزود: تا لحظه انتشار این خبر هیچگونه تلفاتی از جانب تیم‌های ارزیاب گزارش نشده است، اما ارزیابی‌های دقیق‌تر در مناطقی که زمین‌لرزه بیشتر در آنها احساس شده است، همچنان ادامه دارد.

ساعتی بعد از وقوع این حادثه، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تأیید کرد که تاکنون هیچ مصدوم و خسارتی در پی وقوع این زمین‌لرزه اعلام نشده است و طبق استعلام از استانداری هرمزگان، تمامی مسیرها باز هستند و بنا بر اعلام بیمارستان‌ها، هیچ مصدومی تاکنون به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه نداشته است.

بر اساس این گزارش، حوالی ساعت دو و نیم بامداد شنبه، وزارت بهداشت خبر داد که جلسه مدیریت بحران شهرستان بندر خمیر به منظور پایش خسارات و تلفات احتمالی زلزله استان هرمزگان، در مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شده است.

طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در ساعت ۲:۵۴ بامداد شنبه (۲۷ دی) یعنی یک ساعت و ۵۳ دقیقه بعد از زمین‌لرزه اولیه در استان هرمزگان، زلزله دیگری به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین در حوالی زمین‌لرزه قبلی رخ داد.

 

منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...