رفتن به مطلب

آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟


sanazhedayati

ارسال های توصیه شده

خیلی از کسانی که می‌خواهند ایمپلنت دندان انجام دهند نگران درد بعد از ایمپلنت هستند و می‌پرسند این درد تا چه مدت بعد از فرآیند همراه آن‌هاست.

درد بخشی از زندگی است. متاسفم که این مقاله را با یادآوری چنین حقیقت تلخی شروع می‌کنم اما واقعاً همینطور است!

کسانی که ایمپلنت انجام می‌دهند به احتمال زیاد کمی درد خواهند داشت اما اینکه این درد چقدر طول می‌کشد و چقدر شدت دارد، بسته به هر فردی متفاوت است. به علاوه، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها این درد را برطرف کنید یا به حداقل برسانید.

ایمپلنت دندان درد دارد؟

بله، بعد از اینکه دندانی را ایمپلنت می‌کنید کمی درد احساس خواهید کرد. در حین فرایند ایمپلنت هیچ دردی احساس نمی‌کنید زیرا پزشک آن ناحیه را بی‌حس می‌کند اما بعد از فرایند، به محض اینکه داروی بی‌حسی اثر خود را از دست داد، دردتان آغاز می‌شود.

میزان دردی که بعد از کاشت ایمپلنت احساس می‌کنید به این بستگی دارد که پزشک چقدر روی ساختار لثه‌ها تغییر ایجاد کرده و اینکه چه تعداد ایمپلنت انجام داده‌اید. هرچه فرایند طولانی‌تر باشد و ایمپلنت‌های بیشتری انجام داده باشید، درد بعد از جراحی هم بیشتر خواهد بود.

در حین انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت باید تا حدودی انتظار درد و ناراحتی را داشته باشید. اما افرادی که تحت این عمل جراحی قرار گرفته اند تا به حال از تجربه درد غیرقابل تحمل هنگام عمل جراحی شکایتی نکرده اند.

با اعصاب بی حس شده می توانید انتظار داشته باشید که در طی روش کاشت دندان خود دردی احساس نکنید. ممکن است در بعضی مواقع احساس فشار کنید اما نباید باعث ناراحتی شما شود. برای بیمارانی که با اقدامات دندانپزشکی دچار اضطراب می شوند، آرام بخش استفاده می شود.

ایمپلنت چقدر دردناک است؟

ایمپلنت دردناک نیست زیرا با بی حسی موضعی برای بی حس شدن کامل دهان انجام می شود. پس از کاشت دندان، با از بین رفتن بی حسی  ممکن است بیمار درد خفیف احساس کند. افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند، می گویند این درد کمتر از درد کشیدن دندان است.

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

این عمل خود ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد و زمان بهبود آن ۳ تا ۶ ماه است. در طول این زمان ، آلیاژ تیتانیوم (همان ماده ای که در جایگزینی مفصل استفاده می شود) با بافت استخوانی اطراف آن ادغام می شود و بهبود می یابد.

بعد از ایمپلنت چند روز درد دارید؟

نمی‌توان زمان دقیقی را برای این درد مشخص کرد چراکه میزان و طول این درد برای هر فردی متفاوت است. با این حال، معمولاً افراد حداکثر تا ۱۰ روز بعد از جراحی این درد را احساس می‌کنند. خوشبختانه پزشک برایتان مسکن‌هایی تجویز می‌کند تا دردتان را تسکین دهد. علاوه بر این، ممکن است بعد از جراحی کمی تورم هم داشته باشید که معمولاً پس از ۳ تا ۵ روز از بین می‌رود.

spacer.png

عوامل مؤثر در درد شدید ایمپلنت

دردی که بعد از کاشت موفق ایمپلنت احساس می‌کنید طبیعی است اما گاهی ممکن است مشکلات دیگری هم به وجود بیاید که این درد را تشدید می‌کند. در زیر به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سست بودن هیلینگ کپ

هیلینگ کپ، کلاهک یا پیچ کوچکی است که در جلسه اول کاشت بالای ایمپلنت قرار می‌دهند تا در این مدت بافت لثه التیام پیدا کند. گاهی ممکن است در این حین پیچ کوچکی که بالای ایمپلنت قرار دارد کمی شل شود. در این صورت پزشک کلاهک را خارج کرده، آن را تمیز و دوباره محکم می‌کند. اگر چنین مشکلی برایتان به وجود آمده باشد، قبل اینکه پزشک آن را درمان کند ممکن است درد داشته باشید.

سست بودن ایمپلنت

اگر تراکم استخوان داخل فک‌ها به اندازه کافی نباشد، ایمپلنت دندان بعد از مدتی شل می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود کمی احساس درد یا ناراحتی داشته باشید. در بیشتر این موارد پزشک مجبور می‌شود ایمپلنت را خارج کرده و دوباره نصب کند.

عفونت

عفونت لثه از هر نوعی که باشد باعث درد می‌شود اما اگر زود به این عفونت رسیدگی کنید مشکل کاملاً قابل‌درمان است.

پس زدن ایمپلنت توسط بدن

گاهی ایمپلنت با دندان بیمار جوش نمی‌خورد و بدن آن را پس می زند. در این صورت می گوییم عمل ایمپلنت ناموفق بوده‌است. اگر این اتفاق برایتان بیفتد، ایمپلنت شل می‌شود و احساس درد خواهید کرد.

برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟ را بخوانید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...