رفتن به مطلب

بیوگرافی فرهاد مجیدی + تصاویر


SARDAR

ارسال های توصیه شده



 
مجموعه: ورزشکاران
 
 
فرهاد مجیدی, فرهادمجیدی

فرهاد مجیدی

 

فرهاد مجیدی قادیکلایی مشهور به فرهاد مجیدی (زاده ۱۳ خرداد ۱۳۵۵) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در ۷ آبان ۱۳۹۲ در باشگاه استقلال تهران از دنیای فوتبال کناره‌گیری کرد. مجیدی ۴۵ بار سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه دارد. او همچنین در باشگاه‌های بهمن کرج، راپیدوین اتریش، الوصل امارات، العین امارات، الاهلی امارات، النصر امارات و الغرافه قطر بازی کرده است .

گزیده ای از بیوگرافی فرهاد مجیدی:

نام کامل: فرهاد مجیدی قادیکلایی

متولد: ۱۳ خرداد ۱۳۵۵(۳ ژوئن ۱۹۷۶)

محل تولد :تهران، ایران

قد :۱٫۷۷ متر (۵ فوت ۹ ۱⁄۲ اینچ)

پست :هافبک هجومی / مهاجم

باشگاه کنونی: استقلال (سرمربی)

 

فرهاد مجیدی, فرهادمجیدی

تصاویر فرهاد مجیدی

 

زندگی شخصی فرهاد مجیدی:

فرهاد مجیدی از خانواده‌ای مازندرانی و قائم‌شهری است ولی متولد و ساکن تهران است. وی یک برادر و ۲ خواهر دارد که به غیر از فرهاد، برادرش فرزاد نیز به فوتبال روی آورد. 

 

ازدواج و طلاق فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی دو بار ازدواج کرده که یکی از آن ها ناموفق بوده است.

 

همسر فرهاد مجیدی

در حال حاضر فرناز مومنی همسر فرهاد مجیدی می باشد و دو فرزند به نام های تیام و امیر بردیا دارند. فرهاد مجیدی هم اکنون در تهران به همراه همسر و فرزندانش زندگی می کند.

 

فرهاد مجیدی, فرهادمجیدی

فرهادمجیدی

 

ورود فرهاد مجیدی به دنیای فوتبال

فرهاد از کودکی عاشق فوتبال بود و فعالیت خود را از تیم های پایه آغاز کرد. فرهاد مجیدی دوران فوتبال خود را با تیم فوتبال صنایع پارچین که محل زندگی خود و کار پدرش در آنجا بود شروع کرد.

 

نخستین تیم رسمی که فرهاد مجیدی در آن بازی کرد، تیم جوانان کشاورز بود. او بعد از مدتی بازی در این تیم به جوانان بهمن پیوست. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به طور قرضی برای بازی در مسابقات استانی به تیم پارچین بازگشت. بعد از 8 ماه حضور قرضی در تیم پارچین تیم بهمن بار دیگر خواستار او شود و دوباره به این تیم بازگشت.

 

مجیدی در 2 فصل حضور خود در بهمن کرج 7 گل برای این تیم به ثمر رساند. در تیر ماه سال 76 مجیدی که تنها 20 سال داشت مورد توجه تیم استقلال تهران قرار گرفت و از تیم بهمن به استقلال تهران پیوست.

 

فرهاد مجیدی, فرهادمجیدی

بیوگرافی فرهاد مجیدی

 

حضور فرهاد مجیدی در استقلال

فرهاد مجیدی پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن در سال ۱۳۷۶ و در سن ۱۹ سالگی  به استقلال تهران پیوست. شم بالای گلزنی و هوش فوق العاده او باعث شد که به یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازیکنان آن زمان استقلال تبدیل شود. به واقع می توان از فرهاد مجیدی به عنوان یکی از ستاره های اواخر دهه هفتاد نام برد. مجیدی سال‌ها برای استقلال بازی کرد و همین مساله باعث شد که حتی امروز محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال داشته باشد.

 

راپید وین

فرهاد مجیدی در نیم فصل دوم مسابقات لیگ اتریش در ۱۲ مسابقه برای تیم راپید وین به میدان رفت و ۲ گل به ثمر رساند. این در حالی بود که او در ۳ مسابقه حضور ۹۰ دقیقه ای داشت.  مجیدی با پایان فصل ۲۰۰۰–۱۹۹۹ لیگ اتریش بار دیگر به استقلال برگشت.

 

استقلال تهران

در سال ۱۳۷۹ و پس از بازگشت از اتریش مجیدی در ۶ بازی برای استقلال به میدان رفت و پس از مدت کوتاهی با پیشنهاد الوصل راهی کشور امارات شد.

 

الوصل امارات

پس از پیوستن این بازیکن ایرانی به الوصل، تلویزیون دبی اسپرت در گزارشی، حضور مجیدی در این تیم را یکی از عوامل افزایش طرفداران الوصل دانست.

 

او در ۵/۵ فصلی که الوصل را همراهی کرد ۶۸ گل در لیگ امارات و ۴۰ گل در جام حذفی، جام اتحادیه و۲۲گل در رقابت‌های دیگر جام خلیج فارس به ثمر رساند و به یکی از برترین گلزنان تاریخ الوصل تبدیل شد.در آوریل سال ۲۰۰۳ مجیدی به صورت قرضی از الوصل به تیم العین امارات پیوست تا این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند.

 

فرهاد مجیدی, فرهادمجیدی

فرهاد مجیدی و  علی دایی

 

العین امارات

مجیدی در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ در مقابل دالیان چین در حالی که العین ۴–۲ از حریف خود عقب بود و با این نتیجه بازی به وقت اضافی کشیده می‌شد، در دقیقه ۸۳ گلزنی کرد تا العین فینالیست شود و با پیروزی در مقابل تروساسانا تایلند در فینال این مسابقات، همراه با العین قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ شود. پس از حضور قرضی در العین امارات، مجیدی به الوصل امارات بازگشت و در نیم فصل دوم از فصل ۲۰۰۶–۲۰۰۵ امارات این بار به صورت قرضی با قرادادی چهارماهه از الوصل به الاهلی امارات پیوست.

 

الاهلی امارات

مجیدی در الاهلی موفق به زدن ۶ گل شد. او در تک مسابقه‌ای که برای تعیین قهرمان لیگ امارات بین الاهلی و الوحده انجام می‌شد و در پایان منجر به پیروزی چهار بر یک الاهلی شد، گل دوم این تیم را به ثمر رساند. اون در این مسابقه پایه گذار گل سوم نیز شد و با این تیم به قهرمانی لیگ امارات دست پیدا کرد. بعد از قهرمانی با الاهلی در خرداد سال ۸۵ با قراردادی ۲ ساله به تیم النصر امارات پیوست.

 

فرهاد مجیدی, فرهادمجیدی

فرهاد مجیدی و پسرش

 

النصر امارات

مجیدی که با قراردادی دو میلیون دلاری به النصر پیوسته بود؛ بعد از نیم فصل حضور در این تیم به صورت قرضی، بار دیگر راهی الاهلی امارات شد.پس از اتمام قرارداد قرضی با الاهلی در حالی که یک سال دیگر با النصر قرارداد داشت، قرار داد او فسخ شد مجیدی او در تابستان سال ۸۶ برای سومین بار به استقلال بازگشت.

 

بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال

فرهاد مجیدی سرانجام در سال ۸۶ یعنی لیگ هفتم حرفه ای با مدیریت  فتح ا… زاده و سرمربیگری مرحوم ناصر حجازی پس از حدود شش سال دوری به فوتبال ایران برای بار سوم به استقلال بازگشت. او در حالی به استقلال پیوست که مدیران پرسپولیس نیز به دنبال جذب او بودند.

 

مجیدی در بازگشت مجدد خود به استقلال موفق شد به همراه این تیم قهرمانی در جام حذفی 87–86 و قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران 88–87 را بدست آورد. او در پایان نیم فصل 91–90 لیگ ایران با قراردادی چهارماهه به تیم الغرافه قطر پیوست.پرویز مظلومی که در آن زمان مربی استقلال بود معتقد بود جدایی فرهاد مجیدی در نیم فصل باعث ناکامی استقلال در کسب مقام قهرمانی لیگ برتر ایران در پایان فصل 91–90 بوده است.

 

الغرافه قطر

وی در 4 ماه حضور خود در این تیم در 22 بازی که انجام داد 7 بار موفق به گلزنی شد و به همراه الغرافه به قهرمانی جام حذفی باشگاه های قطر دست یافت. مجیدی در پایان این دیدار با پرچم ایران در جشن قهرمانی الغرافه شرکت کرد.

 

خداحافظی با فوتبال و بازگشت دوباره

مجیدی پس از جدایی از الغرافه قطر و به رغم پیشنهادهایی که از باشگاه راه آهن،مس کرمان، ذوب آهن، پرسپولیس، ملوان و تراکتورسازی داشت، در7 مهر 1391 با انتشار نامه ای، خداحافظی خود با دنیای فوتبال را اعلام کرد.

 

اما 81 روز پس از خداحافظی از فوتبال، در بامداد 28 آذر 1391 با قراردادی 1/5 ساله بار دیگر به استقلال پیوست. و سرانجام در تاریخ 7٫8٫92 هجری شمسی در بازی استقلال مقابل مس کرمان در دقیقه 88 بازی بعد از تعویض با نیکبخت واحدی به آغوش امیر قلعه نویی رفت و پس از دور افتخاری و بوسیدن چهار گوش مستطیل سبز رسماً از دنیای بازیگری فوتبال وداع کرد. او پس از خداحافظی در کلاس های مربیگری درجه C در انگلستان شرکت کرد.

 

فرهاد مجیدی, فرهادمجیدی

فرهاد مجیدی

 

افتخارات فرهاد مجیدی

 

افتخارات باشگاهی مجیدی

فرهاد مجیدی در جشن قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران 92–91

قهرمانی در جام آزادگان 77–76 به همراه تیم استقلال تهرا

قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 03-2002 به همراه تیم العین امارات متحده عربی

قهرمانی در لیگ امارات 2007–2006 به همراه تیم الاهلی

قهرمانی در جام حذفی 87–86 به همراه تیم استقلال تهران

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 88–87 به همراه تیم استقلال تهران

قهرمانی در جام حذفی قطر 2012–2011 به همراه تیم الغرافه قطر

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 92–91 به همراه تیم استقلال تهران

 

افتخارات فردی فرهاد مجیدی

برترین گلزن تاریخ لیگ آسیا در جمع بازیکنان ایرانی:

فرهاد مجیدی با به ثمر رساند 23 گل در ادوار مختلف مسابقات جام باشگاه های آسیا هم اکنون رکورد دار بهترین گلزن ایرانی در این مسابقات است.

 

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال 2010:

کنفدراسیون فوتبال آسیا نام وی را به عنوان یکی از نامزدهای بهترین بازیکن سال 2010 در لیست اولیه خود قرار داد.

 

تنها بازیکن فوتبال ایرانی دارای عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 03-2002 به همراه العین 

 

دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه استقلال تهران

 

فرهاد مجیدی, فرهادمجیدی

فرهاد مجیدی و مادر بزرگش

 

دوران مربی‌گری

حضور در استقلال به عنوان مربی و سرمربی موقت

فرهاد مجیدی در قامت مربی تیم استقلال

 

بعد از پایان دوران بازیگری مجیدی در چند نوبت مختلف شایعاتی مبنی بر حضور وی بر روی نیمکت استقلال به عنوان مربی یا سرمربی به گوش رسید. نخستین بار در فصل ۹۵–۱۳۹۴ شایعاتی مبنی بر حضور وی به عنوان جانشین پرویز مظلومی در رسانه‌ها پخش شد.

 

سال‌های بعد نیز نام وی همواره در میان نامزدهای مربی‌گری در استقلال شنیده می‌شد. با حضور وینفرد شفر به عنوان سرمربی استقلال در هفته‌های نخست فصل ۹۷–۱۳۹۶ نام وی باز هم به عنوان دستیار شفر مطرح شد.

 

سرانجام در نیم‌فصل ۹۸–۱۳۹۷ وی به عنوان مربی تیم استقلال برگزیده شد تا بعد از سال‌ها دوری از استقلال وی این بار به عنوان مربی به این تیم بپیوندد. در ادامه فصل و به دنبال نتایج ضعیف شفر وی از کار برکنار شد و فرهاد مجیدی روز نهم اردیبهشت ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل برگزیده شد تا وی به سرعت نخستین تجربه مربی‌گری خویش را آغاز نماید.

 

سرمربی تیم ملی امید

فرهاد مجیدی در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ از جانب مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم ملی امید معرفی شد. اما در نهایت بخاطر اختلاف با حمید استیلی در 11 مهر 98 استعفا داد.

 

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد

فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال، جانشین آندره‌آ استراماچونی شد.

 

پس از اینکه مذاکرات باشگاه استقلال با استراماچونی برای بازگشت او بی‌نتیجه ماند، مدیران باشگاه سراغ دی‌ بیاسی دیگر مربی ایتالیایی رفتند و حتی با او نیز به توافق رسیدند. مسئولان استقلال در نهایت به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر گزینه خارجی نمی‌تواند به این تیم کمک کند و به همین دلیل دوباره سراغ گزینه داخلی رفتند که گزینه نخست فرهاد مجیدی بود.

 

اگر چه مجیدی از هدایت استقلال انصراف داده بود، اما مسئولان باشگاه بار دیگر با او مذاکره کرده و طبق توافقات قبلی از او خواستند که سرمربی استقلال شود.

 

فرهاد مجیدی, فرهادمجیدی

عکس فرهاد مجیدی

 

فرهاد مجیدی, فرهادمجیدی

فرهاد مجیدی و پسرش

 

فرهاد مجیدی, فرهادمجیدی

فرهاد مجیدی و فرزندانش

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...