رفتن به مطلب

چای سیلان چیست؟ مزایا و دستورالعمل تهیه چای سیلان


SARDAR

ارسال های توصیه شده

 
مجموعه: داروهای گیاهی و طب سنتی
 


 

عوارض چای سیلان, مزایای چای سیلان

چای سیلان چیست

 

خواص و مضرات چای سیلان

چای سیلان به چای تولید شده در ارتفاعات سریلانکا، که قبلاً با نام سیلان شناخته می‌شد، اشاره دارد.

چای سیلان یک نوع محبوب چای سیاه است که به آن چای سریلانکا نیز می گویند. به عنوان یک چای سرد یا گرم استفاده می شود ، نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از افراد چای خور است. در حالی که سیلان به دلیل عطر و طعم پررنگ شناخته شده است ، بسته به نوع چای و محل تولید آن می تواند طعم قابل توجهی داشته باشد.

 

حقایق سریع درباره چای سریلانکا

 مبدا: سریلانکا

 نام های جایگزین: چای سریلانکا

 دما: 194–205 درجه فارنهایت

 کافئین: 50-90 میلی گرم در هر فنجان

 

عوارض چای سیلان, مزایای چای سیلان

همه چیز درباره چای سیلان

 

چای سیلان چیست؟

چای سیلان چای تولید شده در کشور جزیره ای سریلانکا است که در گذشته سیلان نامیده می شد. سریلانکا کوچک است ، اما از نظر ارتفاع ، آب و هوا ، نوع خاک و گیاهان دارای طیف عظیمی است ، بنابراین طعم و مزه و ویژگی چای های تولید شده در آن بسیار متفاوت است. 

 

چای های سیلان از برگهای خشک گیاه چای ،کاملیا سیننسیس تهیه می شوند. برگها غالباً به صورت سیمی توصيف می شوند ، زيرا كه دراز و نازك با ظاهری سيم مانند باقی می مانند. در دنیای چای ، تشخیص این برگها بسیار آسان است. بیشتر چای سیلان چای ارتدوکس است ، به این معنی که با دست پردازش می شود.

 

5 مزایای سلامتی چای سیلان:

چای سیلان لیستی طولانی از فواید سلامتی دارد. برخی از مزایای اصلی عبارتند از:

 

• کاهش وزن

نوشیدن چای متابولیسم شما را افزایش می دهد ، که ممکن است به افزایش انرژی کمک کند و به بدن کمک کند تا چربی سوزی کند.

 

 سیستم ایمنی

چای سیلان سرشار از آنتی اکسیدان است ، که ممکن است گلبول های سفید خون را افزایش دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و به بدن در مبارزه با ویروس های ایجاد کننده بیماری و باکتری های مضر کمک کند.

 

 سلامت قلب

مطالعات نشان داده است که مصرف چای سیاه ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. چای سیلان حاوی پتاسیم است که تنش در رگهای خونی و عروق شما را آرام می کند.

 

 دیابت

ثابت شده است که نوشیدن چای سیلان باعث کاهش سطح گلوکز خون می شود. با کمک به تنظیم میزان گلوکز و انسولین در بدن ، چای سیلان ممکن است از بروز افت و خیز جلوگیری کند که برای افراد دیابتی خطرناک است.

 

 پوست

کلاژن برای خاصیت ارتجاعی پوست مهم است. برخی از آنتی اکسیدان هایی که در چای سیلان شناسایی شده اند با جلوگیری از استرس اکسیداتیو در سلول های اطراف با کاهش کلاژن در پوست ارتباط دارند

عوارض چای سیلان, مزایای چای سیلان

فواید چای سیلان

 

چای سیلان چگونه استفاده می کند

چای سیلان به طور معمول به عنوان یک نوشیدنی گوارا ، تازه دم کرده و گرم یا به عنوان یک چای سرد مصرف می شود. ممکن است به آن لیمو ، شیرین کننده ها و یا شیر اضافه شود تا عطر و طعم قوی آن کم شود و تلخی آن کاهش یابد. به دلیل داشتن کافئین و ویژگی های تند ، یک چای مناسب برای صبح یا بعدازظهر است.

 

نحوه نوشیدن  و دم کردن چای سیلان

تنوع چای های سیلان منجر به ایجاد تنوع زیادی در نحوه لذت بردن از آن می شود. چای های سیلان یک پایه محبوب برای چای سرد است. آنها همچنین یکی از دلپذیرترین چای های گرم است. چای سیلان به هیچ وجه نیازی به مواد افزودنی ندارند زیرا به تنهایی کامل هستند. همچنین می توانید در چای شیر استفاده کنید ، که راهی ایده آل برای ملایم کردن عطر و طعم و تلخی موجود در چای سیلان است.

 

دم كردن چای سیلان

برای هر 8 اونس آب حدود 1 قاشق چای خوری برگ به قوری اضافه کنید. داخل قوری ، آب جوش بریزید و به مدت 3 تا 5 دقیقه بگذارید دم بکشد. هنگامی که برگ ها در پایین قوری قرار گرفتند ، چای را هم بزنید تا رنگش استخراج شود. هرچه چای بیشتر دم بکشد ، مقدار کافئین و قدرت طعم آن بیشتر می شود.

 

عوارض چای سیلان, مزایای چای سیلان

نحوه دم كردن چای سیلان

 

محتوای کافئین در چای سیلان

چای سیلان کافئین دارد اما مقدار آن بسته به برگهای استفاده شده و نحوه تهیه متفاوت خواهد بود. کیسه های چای معمولاً بیش از برگ های کامل چای کافئین دارند و زمان پخت و پز نیز بر سطح کافئین تأثیر می گذارد.

 

یک فنجان چای سیاه سیلان 8 اونسی ، بسته به قدرت دمش ، به طور کلی حاوی 50 تا 90 میلی گرم کافئین است. چای سبز سیلان معمولاً حدود 35 میلی گرم در فنجان کافئین دارد و چای سفید سیلان بسته به اینکه از کجاست ممکن است 6 میلی گرم کافئین نیز داشته باشد.

 

اثرات جانبی چای سیلان

نوشیدن بیش از حد چای سیاه یا هر نوع نوشیدنی کافئین دار به مقدار زیاد می تواند احتمال عوارض جانبی مانند سردرد، عصبی بودن ، لرزش ، ضربان قلب نامنظم یا مشکلات خواب را افزایش دهد. برای کاهش این خطر ، از نوشیدن مقادیر زیاد چای خودداری کنید و چایی که خیلی غلیظ نیست بنوشید.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...