رفتن به مطلب

چطور سگمان را در خانه سرگرم کنیم؟


sanazhedayati

ارسال های توصیه شده

بازی با سگ و سرگرم کردن آن ها مزایای بسیاری برای سگ شما دارد. ارتباط برقرار کردن در حین بازی یکی از روش‌های موثر در برقرای ارتباط عاطفی با سگ محسوب می شود.

ممکن است سرگرم کردن سگ برای شما یک چالش باشد. پیدا کردن راه های جدید برای مشغول کردن سگ ها گاهی دشوار هست که در این مطلب سعی می کنیم ایده های جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم.

مزایای بازی با سگ

زمانی که سگ حوصه اش سر رفته باشد و انرژی اش به شکلی سالم تخلیه نشده باشد، می تواند دردسرساز شود. از آنجایی که ما تنها منبع سرگرمی برای سگ مان هستیم اگر از عهده این کار برنیاییم خودش به دنبال سرگرمی می گردد و گاها ممکن است رفتارهای مخرب مانند جویدن وسایل منزل نیز از آن ها سر بزند.

اگر برای سگ زمان بگذارید و راه های جدیدی را برای بازی و سرگرمی با سگ بیاموزید مطمئنا از رفتارهای ناهنجار سگ مانند واق زدن و جویدن لوازم جلوگیری خواهید کرد.

 

9 بازی جالب با سگ در خانه

این باور در بین محققان وجود دارد که بازی کردن با سگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دفعات و زمانی که ما به این کار اختصاص می دهیم به شکل قابل توجه ای بر روی کیفیت زندگی سگ مان تاثیر می گذارد. در ادامه چند روش ساده  را برای شما شرح میدهیم تا انرژی سگ  خود را به روشی سالم تخلیه کنید و اوقات خوشی را برای او فراهم کنید.

1. بازی های پیدا کردن تشویقی

بازی هایی که با قوه بویایی سگ سروکار دارند روشی آسان و کارآمد برای تخلیه کردن انرژی سگ به شمار می آید. هنگامی که به سگ خود یاد می دهد از قدرت بویایی خود استفاده کند در واقع به پرورش استعداد ذاتی او کمک می کنید و همزمان موجب سرگرمی او می شوید.

این کار را می توانید در حضور خودش با قرار دادن تکه های خوراکی مورد علاقه اش در قسمت های مختلف خانه و با گفتن جمله "تشویقی روپیدا کن" به یافتن آن ها ترغیبش کنید. به یاد داشته باشید که هر بار که سگتان خوراکی مورد را نظر را پیدا کرد شما حتما تشویقش کنید.

 زمانی که مطوئن شدید سگ تان مفهوم بازی را یاد گرفت می توانید با کمی سخت کردن آن، او را به چالش بکشید. این بار او را در اتاق دیگری بگذارید و خوراکی ها را در قسمت های مختلف اتاق دیگری پنهان کنید و با آوردنش به آن اتاق، بازی را از سربگیرید.

 

 شما می توانید انواع تشویقی های سگ را از بین محصولا پت شاپ شهرپت بیاید و با توجه با ذائقه سگ، سن، جثه و وضعیت سلامتی اش از بین تشویقی های سالم و مقوی فروشگاه آنلاین شهرپت، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

2. بازی Shell Game

این بازی یک روش ساده معمایی برای سگ هاست. شما می توانید به کمک سه عدد لیوان و قراردادن تشویقی زیر یکی از آن ها این بازی را انجام دهید. با جابه جا کردن لیوان از سگ تان بخواهید تشویقی را پیدا کند. این بازی توانایی حل مسایل را در سگ شما تقویت کرده و اعتماد به نفس سگ را بالا می برد.

3. آموزش جمع کردن اسباب بازی ها

ابتدا باید جای خاصی مانند یک جعبه را برای قرار دادن اسباب بازی های سگتان انتخاب کنید. شاید آموزش جمع کردن وسایل به سگ کار عجیبی به نظر برسد اما این کار بسیار سرگرم کننده است. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که آموزش مهارت های جدید به سگ تان، اعتماد به نفس او را بالا می برد و بر کیفیت زندگی اش تاییر چشمگیری می گذارد.

اگر سگ شما فرمان "بندازش" را بلد باشد کافی است در حالی که کنار جعبه وسایلش ایستاده اید، اسباب بازی را به او بدهید و فرمان "بندازش" را به کار ببرید. سپس حسابی تشویقی اش کنید و دوباره این کار را انجام دهید تا مهارت مورد نظر را یاد بگیرد. با این روش هم سگ تان سرگرم می شود، هم کار جدیدی یاد می گیرد و هم وسایلش را جمع می کند!

 

4. استفاده از توپ های تشویقی

این روش بسیار ساده و پرطرفدار است. با قراردادن تشویقی داخل توپ سگ شما مدتی سرگرم می شود. این روش برای سگ هایی که چاق یا کم تحرک هستند ایده آل است. از این روش می توانید در زمان هایی که سرکار و یا خارج از منزل هستید نیز برای سرگرم کردن سگ خود کمک بگیرید.

شما می توانید این توپ های تشویقی مخصوص سگ را از پت شاپ شهرپت تهیه نمایید و از دیدن بازی سگ خود لذت ببرید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...