رفتن به مطلب

تلگرام پولی می‌شود


Maryam

ارسال های توصیه شده

 

تلگرام پولی می‌شود

 
تلگرام پولی می‌شود

در حالی که تعداد کاربران تلگرام به ۵۰۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود پاول دوروف بنیانگذار این پیام رسان محبوب از پولی شدن بخشی از این اپلیکیشن خبر داده است.

دوروف در مطلبی درکانال خود در این شبکه اجتماعی نوشت: بسیاری از شما می‌پرسید چه کسی هزینه پشتیبانی از این رشد تلگرام را می‌دهد. کاربران بیشتر به معنی افزایش هزینه برای ترافیک و سرورهای بیشتر است. پروژه‌ای شبیه به تلگرام نیازبه هزینه کرد چند صدمیلیون دلار سالانه دارد تا بتواند سرپا باقی بماند.

دوروف اضافه کرد: در طول تاریخ عمر تلگرام بخش عمده هزینه‌های این شرکت را من از حساب خودم پرداخت کرده‌ام اما مسیر فعلی تلگرام حرکت به سمت رسیدن به چند میلیارد کاربر است و نیاز به سرمایه قابل توجه دارد.

 

به گفته بنیانگذار تلگرام وقتی یک پروژه تکنولوژی به این سطح از رشد می‌رسد دو راه پیش رو دارد یکی اینکه به سمت درآمدزایی پیش برود تا بتواند هزینه‌های خود را پوشش دهد و یا فروختن شرکت.

دوروف تاکید می‌کند: ما قصد نداریم این شرکت را مانند بنیانگذاران واتس‌اپ بفروشیم. جهان به این که تلگرام مستقل بماند نیاز دارد به جایی که به کاربران احترام گذاشته شود و کیفیت بالای سرویس حفظ شود. تلگرام باید مثالی از کمال‌جویی و انطباق باشد و مثال‌های مشابه تلگرام نشان داده‌اند که این اتفاق در صورت خریده شدن سرویس توسط یک شرکت (دیگر) محقق نمی‌شود.

بنیانگذار تلگرام می‌نویسد: تلگرام برای مدت هشت سال فعالیت کرده و راه طولانی را طی کرده است و مسیر ارتباط مردم را از نقطه نظرات مختلف تغییر داده است از جمله از نظر رمزنگاری، سادگی استفاده، کاربردی، سرعت، دیزاین.  این تازه آغاز راه است و قابلیتهای دیگری نیز در آینده اضافه خواهد شد.

برای رسیدن به این اهداف دوروف تاکید میکند که بخش عمده قابلیت های تلگرام همچنان رایگان باقی می‌ماند. قابلیت‌های جدیدی برای کاربران تجاری و یا کاربرانی که فعالیت زیادی دارند به این سرویس اضافه می‌شود. برخی از این سرویسها نیاز به منابعی دارند که هزینه آن از کاربران پریمیوم دریافت خواهد شد. اما کاربران عادی همچنان و برای همیشه از قابلیتهای تلگرام به شکل رایگان برخوردار خواهند بود.

دوروف نوشت: تمامی بخش های تلگرام مرتبط با چت بدون تبلیغ باقی خواهد بود چراکه ما تصور میکنیم نمایش چت در ارتباط دو نفر باهم یا در یک گروه ایده خوبی نیست. ارتباطات بین افراد باید از تبلیغات به هر شکلی عاری باشد.

تلگرام در مقابل قصد دارد در کانال‌ها از پلتفرم تبلیغات اختصاصی خودش رونمایی کند که به گفت دوروف کاربرپسند و با حفظ حریم شخصی کاربران خواهد بود. فروش استیکر نیز نوع دیگری از مسیر درآمدی تلگرام خواهد بود.

دوروف توضیحی درباره زمان این تغییر در تلگرام نداده است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...