رفتن به مطلب

طرز تهیه چیز کیک به دو روش سرد و گرم


SARDAR

ارسال های توصیه شده

 
مجموعه: آموزش شیرینی پزی
 


 

طرز تهیه چیزکیک,چیزکیک

طرز تهیه چیز کیک

2 روش تهیه چیز کیک به روش های سرد و گرم:

چیزکیک ها دو نوع هستند؛ سرد و گرم. اولی آسان و دومی سخت. مدل چیزکیک سرد نیازی به پختن ندارد و فقط با یخچال سرو کار خواهید داشت. مدل گرم آن باز به چند گروه تقسیم می شود که سخت و ساده دارد و در هرصورت با فر سروکار دارید. امروز یک مدل چیز کیک گرم از ورژن سخت و یک نوع چیز کیک سرد را آموزش داده ایم.

 

تهیه چیز کیک گرم:

مواد لازم برای کراست چیزکیک :

 پودر بیسکوییت 2 لیوان 
 کره  115 گرم
 پودر دارچین 1 قاشق چایخوری 

 

برای فیلینگ چيز كيك :

 پنیرخامه ای  440 گرم
 شکر  1 لیوان
 تخم مرغ 3 عدد 
 ماست خامه ای  1 لیوان
رنده پوست لیمو   1 قاشق مرباخوری
 وانیل 1 قاشق چایخوری 

 

طرز تهیه چیز کیک با فر:
ابتدا فر را روی درجه 170 درجه سانتیگراد قرار دهید. پودر بیسکوییت و کره ذوب شده و پودر دارچین را با دست مخلوط کنید.

توصیه : پودر دارچین را حذف نکنید. چون عطر بسیار خوبی به کیکتان می دهد و در طعم آن هم مؤثر است. دارچین قند خون را پایین می آورد پس آن را حذف نکنید. 

 

بیسکوئیت ها را در یک پلاستیک بگ بریزید و بکوبید و بعد آسیاب کنید و سپس الک کنید. بعد کره را آب کنید و با بیسکوئیت ها مخلوط کنید. سپس آن را کف و اطراف قالب کمربندی با لیوان فشار بدهید.

 

طرز تهیه چیز کیک,چیز کیک

دستور چیز کیک
 

این کار باعث می شود که در هنگام برش کیک و انتقال آن به بشقاب و یا خوردن آن مشکلی نداشته باشید زیرا خود کیک بسیار لطیف است و به تنهایی قابل جابجایی نیست.) قالب را به مدت 5 دقیقه در فریزر قرار دهید.

 

پنیر خامه ای را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید. شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. وانیل و رنده پوست لیمو و ماست را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. فقط کافی است کل مواد را به مدت 5 دقیقه با همزن برقی خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها داخل مخلوط حباب ایجاد کنند و حجم مخلوط دو برابر شود.

 

دور و زير قالب فویل آلومینیوم بپیچید و قالب کیک را داخل ظرفی دیگر قرار دهید. (فویل باعث میشه که آب داخل کیکتان نفوذ نکند و کراستتان له و شل نشود).

 

مخلوط فیلینگ را داخل قالب بریزید و درون فر قرار دهید و ظرف زیری را تا نیمه قالب از آب پرکنید. (حمام آب باعث می شود که کیکتان رطوبت خودش را حفظ کند و یک چیزکیک مویست داشته باشید).

 

دستور چیز کیک,طرز تهیه ی چیز کیک

طرز تهیه چیز کیک در فر

 

کیک باید برای 45 دقیقه در فر قرار بگیرد. (تجربه به من ثابت کرده است که کیک زودتر از 1.5 تا 2 ساعت نمی پزد! ممکن است از جنس پنیر آن باشد. در هر صورت وقتی کیکتان کاملا پف کرد و روی آن زرد رنگ شد یعنی پخته است. توجه داشته باشید که در هر حال بعد از خارج کردن از فر باز هم کیکتان شل و ول است!) کیک را برای حداقل 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

 

خیلی راحت فویل را جدا کنید و کمربند را باز کنید و کیک را به ظرف سرو منتقل کنید. و اما برای برش کیک، باید کاردتان گرم باشد تا خط برش تمیزی بدست بیاید. بعد از هر برش کارد رو با دستمال حوله ای که در آب داغ فرو کردید تمیز کنید و برش بعدی را بزنید.

 

طرزتهیه چیزکیک,چيز كيك

طرز تهیه ی چیز کیهیه چیز کیک سرد:

مواد لازم برای چیز کیک:

بیسکوئیت   1 بسته
 کره  100 گرم
 خامه  200 گرم
 پنیر ماسکارپونه  1 بسته
 ژله رنگ دلخواه  1 بسته
 ژله آلوورا 1 بسته 

 

طرز تهیه چیزکیک سرد:

برای طرز تهیه چیز کیک، ابتدا بیسکوئیت را پودر کنید و با کره آب شده مخلوط کنید تا مثل خمیر دربیاید. یک کیسه فریزر داخل قالب تان بگذارید. بیسکوئیت ها را داخل قالب بریزید و آن ها را با لیوان محکم فشار بدهید و آن را داخل یخچال بگذارید تا سفت شود.

 

برای لایه دوم خامه و پنیر و 2 قاشق پودر قند را مخلوط کنید. یک بسته ژله آلوورا را با نصف لیوان آبجوش حل کنید، زمانی که سرد شد به مایه ی پنیر و خامه اضافه کنید و سپس کرم را روی بیسکوئیت هایتان بریزید و داخل یخچال قرار بدهید تا بگیرد.

 

یک بسته ژله رنگ دلخواه تان را با یک لیوان آب جوش حل کنید و بگذارید سرد شود. زمانی که کرم وسط تان گرفت یک لایه ژله را به آن اضافه کنید و از قالب در بیاورید.

 

نکاتی برای تهیه چیزکیک:

برای تهیه چیز کیک حتما از قالب کمربندی استفاده کنید.

می توانید بعد از تهیه چیز کیک روی آن را با میوه تزیین کنید.

برای تهیه چیز کیک سرد قبل از ریختن لایه ی ژله می توانید میوه های دلخواه خود را بریزید و سپس روی آن ژله بریزید.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...