رفتن به مطلب

ساخت فصل دوم سریال «زیرخاکی» به اغماء رفت؟


Raheleh

ارسال های توصیه شده

ساخت فصل دوم سریال «زیرخاکی» به اغماء رفت؟

جلیل سامان کارگردان سریال زیر خاکی به دلیل سانسور اثر در بازپخش، انصراف داده است. تا این لحظه هیچ یک از مسئولان شبکه یک و صداوسیما نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده اند. اما تهیه کننده زیرخاکی به نقل از مدیران این شبکه اعلام کرده که این اقدام با تصمیم مسئولان شبکه نبوده است.
 
 
فصل دوم سریال «زیرخاکی»
فرادید| سریال «زیرخاکی» که فصل اول آن با استقبال مخاطبان شبکه یک و بخشی از منتقدان مواجه شد، حالا در آستانه فیلمبرادی فصل دوم، به دلیل انصراف کارگردان اثر، سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.  

به گزارش فرادید، «جلیل سامان» کارگردان فصل اول مجموعه تلویزیونی «زیرخاکی» علت انصراف خود را، سانسور این سریال در بازپخش شبکه یک اعلام کرده است. او انصرافش را در اینستاگرامش منتشر کرده و نوشته است: "با پوزش از مخاطبین دوست داشتنی سریال «زیرخاکی» به علت سانسور بی‌دلیل آن در بازپخش و سیاست‌های دوگانه و متناقض تلویزیون از ادامه ساخت آن انصراف می‌دهم."

کارگردان سریال زیرخاکی پیش از انصراف، در صفحه شخصی اینستاگرامش از تدارک ساخت فصل دوم این سریال خبر داده بود.

پس از اعلام انصراف جلیل سامان، تهیه کننده سریال زیر خاکی هم به این سانسور واکنش نشان داد. رضا نصیری درباره این اقدام گفته که "کوتاه کردن این مجموعه تلویزیونی در بازپخش، بدون اطلاع مدیران صدا و سیما بوده و تنها براساس نظر شخصی یکی از همکاران شبکه یک انجام شده است. "

او همچنین گفته است که "من به دلیل شلوغی کار در واپسین روز‌هایی که به فیلمبرداری فصل دوم سریال نزدیک هستیم، فرصت نکردم پخش مجدد کار را ببینم و اطلاع یافتن از اینکه متاسفانه بخش‌هایی از قسمت دوم حذف شده است، همه ما را شگفت‌زده کرد! این سوال در ذهن‌مان بود که چه اتفاقی افتاده که سریالی که چند ماه پیش از شبکه یک پخش شده برای پخش مجدد دچار ممیزی شده است؟! از این رو با جدیت پیگیر موضوع و متوجه شدم این حذفیات مورد تایید مدیر محترم شبکه نیز نبوده. "
 
موضع گیری رضا نصیری در حالی است که او روزهای گذشته در مورد سانسور این سریال گفته بود که "به هرحال سازمان ضوابط خودش را دارد که نمی‌توان به آن سانسور گفت و قاعدتا ضوابط پخش باید لحاظ شود."
 
تهیه کننده زیرخاکی تاکید کرده بود که " تاکنون از این ماجرا اذیت نشده‌ایم و قاعدتا پخش شبکه هم خیلی ما را همراهی کرده و تاکنون چیزی که بخواهد محتوای ما را دچار تغییراتی کند، نداشته‌ایم. درنهایت باید بگویم که کیفیت کار دچار لطمه‌ای نشده است. "

سریال «زیرخاکی» که فصل اول آن در میانه اردیبهشت ماه و همزمان با آغاز ماه رمضان پخش شد، این روز‌ها به صورت بازپخش دوباره روی آنتن شبکه یک سیما رفته است. پخش این سریال ۱۹ قسمتی از شنبه اول آذر ماه آغاز و هر روز حوالی ساعت ۱۸ پخش می شود. 

در فصل اول این سریال، نقش اول مرد به پژمان جمشیدی و نقش اول زن به ژاله صامتی واگذار شده بود. همچنین هادی حجازی‌فر، نادر فلاح، امید روحانی، ایرج سنجری، اصغر نقی‌زاده، گوهر خیراندیش و... نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پرداختند.
 
سریال «زیرخاکی» در نظرسنجی‌های سازمان صداوسیما با جلب‌نظر بیش از ۵۰درصد مخاطب، تاکنون یکی از موفق‌ترین سریال‌های سال ۹۹ تلویزیون بوده است.

سانسور سریال «زیرخاکی»

چه اتفاقی برای سریال زیر خاکی می افتد؟

در حال حاضر، جلیل سامان کارگردان سریال زیر خاکی به دلیل سانسور اثر در بازپخش، انصراف داده است. تا این لحظه هیچ یک از مسئولان شبکه یک و صداوسیما نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند. اما تهیه کننده زیرخاکی به نقل از مدیران این شبکه اعلام کرده که این اقدام با تصمیم مسئولان شبکه نبوده است.

رضا نصیری تهیه کننده سریال زیرخاکی درباره سرنوشت این مجموعه تلویزیونی گفته است که "فعلاً در حال مذاکره با جلیل سامان هستم تا در تصمیم خود تجدید نظر کرده و با جدیت همیشگی به کار خود ادامه دهد تا ان شاءالله بتوانیم بدون وقفه فصل دوم «زیرخاکی» را کلید بزنیم و سریال به لطف خدا باز هم مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد."

طبق گفته نصیری، قرار است ادامه سریال زیرخاکی از شبکه یک بدون سانسور پخش شود. از این رو عوامل این سریال پیش بینی می‌کنند که دلجویی از جلیل سامان احتمالا او با کمی تاخیر به پروژه بازخواهد گشت.

جلیل سامان پیش از این، سریال‌های ارمغان تاریکی، پروانه و نفس را با مضمون وقایع پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و نقش نیرو‌های مختلف مبارز در این دوران ساخته بود. این سریال‌ها که بعد به سه‌گانه‌ای از سوی وی تعبیر شدند با اقبال مردم و منتقدان روبرو بودند.  ارمغان تاریکی در سومین دوره جشنواره جام جم صداوسیما برترین سریال حوزه انقلاب اسلامی معرفی شد.
 
کارگردان سریال «زیرخاکی»

در سریال زیر خاکی چه می گذرد؟

«زیرخاکی» درباره مردی است که دنبال زیرخاکی می‌گردد و برای یافتن گنج، درگیر ماجرا‌های هیجان‌انگیزی می‌شود. او طی داستان به نحوی تصادفی درگیر مسائلی مانند دستگیری به جرم پخش اعلامیه ضد شاه، کمک به برادرش در تعمیر موشک و شرکت در فعالیت‌های انقلابی می‌شود- درحالی که در همه این موارد از ماجرا‌هایی که اتفاق می‌افتد، بی‌خبر است.

در مورد داستان فصل دوم سریال هم، بهرنگ ملک‌محمدی مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما اوایل خردادماه گفته بود که "در فصل دوم سریال بخشی از داستان در ترکیه پیگیری می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، تصویربرداری بخش‌های مربوط به ترکیه متوقف شد. "

براساس گفته تهیه کننده سریال زیرخاکی، در فصل دوم بیشتر بازیگران اصلی فصل اول حضور دارند. البته رضا نصیری گفته بخشی از بازیگران اصلی همزمان با جای دیگری قرارداد دارند، که در حال حل این موضوع هستیم.

با این حال، زیرخاکی با بهره از داستانی روان و جذاب و استفاده از بازیگرانی توانمند توانست تاحدقابل قبولی نظر مساعد منتقدان و بینندگان را جلب کند. نمایش دقیق جزئیات سبک زندگی و وسائل و بازسازی فضای زندگی مردم در دهه ۵۰، به تصویرکشیدن موقعیت‌های امنیتی با زبانی طنز و ارائۀ تصویری از زندگی مردم عادی (نه صرفا مبارزان یا سیاسیون) در جریان انقلاب اسلامی در سال ۵۷ از جمله مواردی است که از نظر دنبال کنندگان این سریال جالب بوده و آنان را پای این مجموعه نگه داشت.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...