رفتن به مطلب

۱۴ نوع کباب مجلسی و خوشمزه در منزل؛ با طعم کبابی‌ها


SARDAR

ارسال های توصیه شده

 

 

 

طرز تهیه انواع کباب

 

محبوبیت کباب برای ایرانیان در حدی است که حتی در سفرهای خارجی خود نیز از این غذا غافل نمی‌شوند. حتی توریست هایی که از کشورهای اروپایی به ایران سفر می‌کنند با یک بار خوردن کباب، عاشق این غذا می‌شوند. در واقع کباب یکی از نمادهای غذای ایرانی است. کباب یکی از غذاهای پرطرفدار و پای ثابت اکثر مهمانی‌ها، دورهمی و تفریح ها است. در تهیه کباب از گوشت قرمز؛ بیشتر گوشت گوسفند به صورت چرخ شده، قطعه قطعه شده، گوشت گوساله و گوشت مرغ نیز استفاده می‌شود که به همراه پیاز و ادویه جات طعم دار می‌شود. کباب را معمولاً بر روی سیخ فلزی یا چوبی بر روی زغال منقل تهیه می‌کنند. کباب ها در ایران به دلیل جغرافیای خاص آن، انواع فراوانی دارد و با روش های مختلفی طبخ می‌شوند. در ادامه به معرفی و بررسی دستور تهیه تعدادی از این کباب‌ها می‌پردازیم تا بتوانید هرکدام ار این کباب‌ها را در منزل تهیه کنید.<a > </a>

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۱- کباب کوبیده

یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین کباب‌ها در بین ما ایرانیان کباب کوبیده است. در تهیه گوشت برای کباب کوبیده از گوشت قلوه  گوسفند یا راسته گوساله استفاده کنید. اما گوشت گوسفند به مراتب برای تهیه کباب کوبیده مناسب است. اکثر افراد نیز با خوردن کوبیده درست شده با گوشت گاو دچار معده درد می‌شوند به همین دلیل گوشت گوسفند انتخاب مناسب‌تری است.

برای تهیه کباب کوبیده یک کاسه مناسب تهیه کنید و گوشت چرخ کرده را در آن بریزید و به آن نمک و فلفل و زعفران دم کرده را اضافه کنید و آن را با دست خوب ورز دهید تا که گوشت حالت چسبندگی به خود بگیرد. سپس بر روی کاسه یک سلفون بکشید و به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب گوشت به اصطلاح استراحت کند. مرحله بعدی سیخ کردن کباب هاست که اگر در این کار مهارت کافی ندارید، برای اینکه گوشتتان وا نرود حتما مقاله طرز تهیه کباب کوبیده را مطالعه کنید.<</a>

طرز تهیه کباب کوبیده مثل کبابی ها

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۲- کباب چنجه

کباب چنجه یکی از کباب‌های محبوبی است که بیشتر افراد، طعم آن در کبابی ها را ترجیح می‌دهند و دوست دارند برای خوردن این کباب به کبابی ها بروند. ولی با نکاتی که در طرز تهیه کباب چنجه در خانه ذکر کردیم، قادر خواهید بود یک کباب چنجه به همان خوشمزگی درست کنید. چون در این روش گوشت توسط خودتان تهیه می‌شود، می‌توانید از سلامت و خالص بودن آن اطمینان حاصل کنید. بهتر است از گوشت سردست گوسفند استفاده کنید. گوشت را پاک کنید و بشویید. سپس آن را بر روی تخته آشپزخانه با یک چاقوی تیز به اندازه‌ی حدود ۲ سانتی‌متر خرد کنید. سپس گوشت را در یک کاسه بریزید و به آن پیاز رنده شده، نمک، فلفل و آبلیمو وطرز تهیه کباب چنجه مثل کبابی ها روغن زیتون را اضافه کنید. نکات تکمیلی و روش 0 تا 100 درست کردن این کباب هم در مقاله بالا گفته شده است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۳- جوجه کباب

خیلی‌ها ممکن است جوجه کباب را جز کباب‌ها حساب نکنند! در صورتی که این غذا هم طرفداران خاص خودش را دارد و برای مصرف روزانه انتخاب بهتری نسبت به غذاهای گوشتی است. زیرا مصرف هر روزه گوشت معمولا توصیه نمی‌شود. جوجه کباب در دو نوع کلی با استخوان و بدون استخوان تهیه می‌شود. برای درست کردن جوجه کباب در منزل ابتدا مرغ را بشویید و تمیز کنید. سپس با یک چاقوی تیز قسمت‌های استخوانی و قسمت های گوشتی را جدا کنید تا بعدا در سیخ های مجزا برای کباب شدن قرار بگیرند. گوشت مرغ قطعه قطعه شده را در یک کاسه بریزید و به آن پیاز خرد شده را به همراه آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل اضافه کنید. درست مزه دار کردن مرغ اصلی ترین گام برای داشتن یک جوجه کباب خوشمزه است. البته فوت و فن های دیگری هم وجود دارد که به طور کامل در طرز تهیه جوجه کباب به آن‌ها اشاره شده است. <

 

فوت و فن طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۴- کباب برگ

محبوبیت این کباب به قدری است که بعضی‌ها می‌گویند: کباب فقط کباب برگ! بعضی از این افراد هیچ کدام از انواع دیگر کباب را دوست ندارند. طرز تهیه کباب برگ به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده است. بهتر است در تهیه کباب برگ از گوشت راسته گوسفند یا گوساله استفاده کنید. گوشت را به صورت ورقه های نازک برش دهید و با پشت یک کارد آن را بکوبید تا صاف و یکدست شود.  سپس پیازها را پوست بگیرید و بشویید و آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه نمک، فلفل و زعفران دم کرده به گوشت‌ها اضافه کنید. برای طعم دار شدن بیشتر، گوشت‌های مزه دار شده را مدتی در یخچال قرار دهید. <a h/a>

 

چطور مثل کبابی ها کباب برگ درست کنیم؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۵- کباب بختیاری

پشت نام‌گذاری کباب بختیاری یک داستان جالب وجود دارد. یک روز یکی از ایل های بختیار مهمان ویژه‌ای داشتند و می‌خواستند برای مهمانشان سنگ تمام بگذارند و کباب درست کنند. به علت برخی اتفاقات ناگهان متوجه کم بودن مقدار گوشت هایشان شدند و برای حفظ ابرو و زیاد بودن حجم غذا در سیخ‌های کباب یکی در میان از گوشت و مرغ استفاده می‌کنند. این نوع کباب به علت ترکیبی بودن و تفاوت مورد استقبال بالایی قرار می‌گیرد و امروزه هم یکی از کباب‌های پر طرفدار در سفره های ایرانی است. برای اطلاع از طرز تهیه کباب بختیاری، کلیک کنیدa>دستور تهیه کباب بختیاری

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۶- کباب قفقازی

کباب قفقازی شباهت زیادی به کباب بختیاری دارد زیرا در این نوع کباب هم از گوشت گاو یا گوساله به همراه گوشت مرغ استفاده می‌شود. ولی در هنگام به سیخ کشیدن آن‌ها از فلفل دلمه ای و پیاز هم استفاده می‌شود. یکی دیگر از تفاوت‌های این کباب با کباب بختیاری در مزه دار کردت گوشت هاست که با سس یا ماست به همراه روغن زیتون و ادویه جات مناسب مزه دار می‌شود. برای مشاهده‌ی طرز تهیه کباب قفقازی اینجا کلیک کنید.<

 

معرفی کباب قفقازی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 ۷- کباب ترش

کباب ترش یکی از غذاهای محلی ایرانی است که اصالت آن مربوط به مناطق شمالی کشور مثل گیلان و مازندران است. این غذا در زبان محلی “ترشه کباب” هم نامیده می‌شود. ترش کباب دارای طعمی متفاوت نسبت به سایر کباب هاست و همین دلیل باعث شده است تا زمانی که افراد به استان های شمالی سفر می‌کنند حتما این کباب را در رستوران های معروف امتحان کنند. اگر دوست دارید بتئانید یک کباب ترش خوشمزه در منزل خود درست کنید، مقاله طرز تهیه کباب ترش به شما کمک خواهد کرد.<

 

طرز تهیه کباب ترش مازندرانی به دو روش- تهیه کباب ترش

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

۸- کباب بناب

اصالت کباب بناب به آذربایجان بر می‌گردد. اندازه این کباب‌ها بین 60 سانتی متر تا 1 متر متغیر است. افرادی که در درست کردن این کباب تبحر دارند می‌گویند سخت ترین قسمت درست کردن این کباب به سیخ کشیدن آن است. اگر می‌خواهید طرز تهیه کباب بناب را یاد بگیرید تا بتوانید در منزل یک کباب بناب خوش طعم و لذیذ درست کنید، این مطلب را دنبال کنید.

چطور یک کباب بناب خوشمزه در منزل درست کنیم؟

 

۹- کباب دنده

کباب دنده و کباب شیشلیک نیز از کباب‌های خوشمزه ایرانی است که از گوشت دنده گوسفند تهیه می شود. اصالت دنده کباب مخصوص شهر کرمانشاه است. روش تهیه این کباب به این صورت است که گوشت دنده را جدا می‌کنند و بر روی دو سیخ پهن سوار می‌کنند و با ته یک کارد بزرگ ساطوری می‌کنند. سپس گوشت را به مواد طعم دار آغشته و سپس کباب می‌کنند. یکی از رازهای خوشمزه تر شدن دنده کباب این است که در هنگام کباب کردن، مقداری روغن کرمانشاهی را با قلم مو بر روی گوشت بمالید. برای اطلاع از سایر نکات کلیدی در طرز تهیه کباب دنده به این مطلب مراجعه کنید.

 

طرز تهیه دنده کباب مجلسی و خوشمزه

۱۰- کباب حسینی

یکی دیگر از کباب‌های خوشمزه، کباب حسینی است که ترکیبی از گوشت گاو و گوشت مرغ است. یکی از مزیت های کباب حسینی این است که بر خلاف کباب‌های دیگر، نیاز به زغال و منقل ندارد. این کباب بر روی گاز و به صورت کباب دیگی درست می‌شود. به این صورت که پس از آماده سازی کباب‌ها آن‌ها را داخل سیخ‌های چوبی مخصوص گوشت می‌زنند و میگذارند تا با حرارت شعله گاز مغز پخت شود. برای مشاهده طرز تهیه کباب حسینی می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

 

طرز تهیه کباب حسینی خوشمزه

۱۱- تاس کباب

تاس کباب یکی غذاهای سنتی ایرانی است که محتویات اصلی تشکیل دهنده آن، گوشت، سیب زمینی، پیاز و به می‌باشند. تاس کباب به روش های مختلفی پخته می‌شود و حتی میتوان آن را به روش رژیمی و بدون روغن هم درست کرد. به عنوان گوشت آن هم می‌توانیم از گوشت خورشتی یا چرخ کرده یا حتی گوشت مرغ استفاده کنیم. اگر می‌خواهید تاس کبابتان با وجود رژیمی بودن خوشمزه شود، لازم است تا نکات لازم را در طرز تهیه تاس کباب رعایت کنید.

 

طرز تهیه تاس کباب سنتی خوشمزه (غذای رژیمی)

۱۲- کباب تابه ای

کباب تابه‌ای از آن غذاهای خوشمزه‌ای است که زمانی که وقت کمی دارید و نمی‌دانید چه غذایی درست کنید انتخاب بسیار مناسبی است. یکی از رازهای ترد شدن کباب شامی استفاده مخلوط گوشت گاو و گوسفند است. البته این غذا بیشتر جز غذاهای نانی محسوب میشود ولی با برنج هم طعم خیلی خوبی دارد. برای طعم بهتر هنگام میل کردن آن از گوجه کبابی استفاده کنید. برای اینکه یاد بگیرید چطور یک کباب تابه ای لذیذ درست کنید، طرز تهیه کباب تابه ای را دنبال کنید.

کباب تابه ای

 

۱۳- شامی کباب

شامی کباب از آن‌ کباب‌هایی است که در هند و افغانستان هم طرفداران زیادی دارد و متاسفانه اکثریت افراد آن را با کتلت اشتباه می‌گیرند. از آن‌جا که شامی کباب یکی از غذاهایی است که در تمام نقاط کشورمان طرفداران زیادی دارد، نوع طبخ این غذا در نقاط مختلف متفاوت است. مثلا در بعضی نقاط برای مزه دار کردن آن از رب انار استفاده می‌شود. به طور کلی 3 نوع اصلی از شامی کباب‌ها وجود دارند به نام شامی بابلی، شامی پوک و شامی آرد نخودچی. برای مشاهده طرز تهیه شامی کباب کلیک کنید. 

 

طرز تهیه شامی کباب

۱۴- کباب سلطانی

کباب سلطانی یکی از پرطرفدار‌ترین و مجلسی‌ترین کباب‌ها است که در لیست غذاهای ایرانی برای گردشگران خارجی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. کباب سلطانی از ترکیب کباب چنجه و جوجه کباب درست می‌شود. برای تهیه آن باید گوشت قرمز راسته و فیله مرغ را از قبل در موادی چون آب لیمو تازه، روغن زیتون و فلفل دلمه‌ای بخوابانید. برای ادامه‌ی طرز تهیه کباب سلطانی اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه کباب سلطانی مجلسی

 

15- کباب کوبیده مرغ


اگر شما از طرفدارای کباب هستید ولی به هر دلیلی ترجیح میدید تا از گوشت استفاده نکنید، پیشنهاد ما کوبیده مرغه! با رعایت نکات و آموزش قدم به قدم در طرز تهیه کوبیده مرغ زعفرونی میتونید برای جلوگیری از خشک شدن یا وا رفتن کوبیده مرغ، بهتر کردن طعم و..  از راه حل های ارائه شده، استفاده کنید.

کوبیده مرغ زعفرونی

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...