رفتن به مطلب

رگ های واریسی روی صورت نشانه چیست؟


sanazhedayati

ارسال های توصیه شده

بسیاری از افراد وریدهای برجسته ای روی صورت خود دارند که در برخی به صورت رگ های عنکبوتی قرمز و برخی به صورت رگ های آبی برآمده ظاهر می شوند. آن ها لزوماً خطرناک نیستند و قابل درمان هستند.

چرا وریدهای آبی و قرمز به وضوح برجسته می شوند؟ وریدهای عنکبوتی یا وریدهای واریسی که خیلی برجسته به نظر می رسند به ندرت علامتی ایجاد نمی کنند به جز سردرد و همچنین باعث بیماری های دیگر نمی شوند. به طور کلی ظاهر آن ها بیشتر باعث ناراحتی افراد می شود.

وریدهای روی صورت چیست و چرا خیلی بد نمایان می شوند؟ چه روش هایی برای برجسته نشدن آن ها وجود دارد؟

در ادامه مطلب اطلاعات لازم در این باره را خواهید خواند.

علت ایجاد رگ‌های واریسی روی صورت چیست؟
شریان ها خون حاوی اکسیژن را از قلب به عضلات و بافت های بدن منتقل می کنند. وریدها خون بدون اکسیژن را از عضلات، بافت ها و اندام ها به قلب برمی گردانند. خون برای اکسیژن رسانی مجدد از قلب به داخل ریه ها پمپ می شود، به قلب برمی گردد و در یک حلقه پایان ناپذیر دوباره به بدن پمپ می شود. وریدها توسط دریچه ها خون را به قلب بازمی گردانند.

دریچه ها از بازگشت خون به عضلات و بافت ها جلوگیری می کنند، بنابراین خون به سمت بالا و به سمت قلب می رود. وریدهای عمیق در کنار عروق در اعماق پاها قرار دارند. وریدهای سطحی درست زیر پوست قرار دارند که به صورت پاهای عنکبوتی ظاهر می شوند. وجود خون زیاد در این وریدها باعث برجستگی آن ها می شود.

گردش خون در صورت بسیار مهم است. در غیر این صورت، چشم، بینی، فک، گوش و سایر قسمت های صورت کار نمی کنند. وریدها از پوست سر و پیشانی شروع می شوند، توسط چشم ها، گوش ها و بینی به پایین منتقل می شوند و از آنجا به خط فک می روند و به داخل ورید گردن می روند.
روش های درمان رگ های واریس صورت
ما به این نکته پرداخته ایم که ورید آبی و قرمز صورت چیست، چه کاری انجام می دهد و چرا این گونه ظاهر می شوند. آیا می توان کاری کرد که ظاهر آن ها بهتر شود؟ آیا این امر به جراحی نیاز دارد؟ آیا وسیله ای طبیعی برای بهبود ظاهر آن ها وجود دارد؟ بله.

spacer.png

اسکلروتراپی
اسکلروتراپی شامل تزریق گلیسیرین و لیدوکائین به وریدهای برآمده است. رنگ آن چنان روشن می شود که گویی جوراب شلواری می پوشید یا کلا ناپدید می شوید. تعداد وریدها و برجستگی آن ها حکایت از این دارد که به چه تعداد درمان نیاز خواهید داشت، اما به طور متوسط در یک بازه زمانی هشت هفته ای به دو تا چهار درمان نیاز خواهید داشت.

نباید حمام یا دوش آب گرم طی دو روز اول پس از درمان برودی. دوش یا حمام با آب ولرم توصیه می شود. از ورزش شدید در همان بازه زمانی خودداری کنید، اگرچه پیاده روی مورد تأیید است. 24 ساعت پس از درمان آسپرین یا ایبوپروفن استفاده نکنید.

لیزر درمانی
تنها تفاوت این روش های درمانی در عمقی است که نور یا لیزر به آن می رود. نور تک فرکانس اندازه ورید مورد نظر را صفر می کند و کاهش می دهد. سپس مجدداً به داخل صورت جذب می شود و باعث می شود فرد پوست شفاف تری داشته باشد. پوست آسیب نمی بیند. در وریدهای عنکبوتی از همان کلاس لیزر استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره وریدهای روی صورت اینجا کلیک کنید. 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...