رفتن به مطلب

چه کسانی می توانند از لمینت استفاده کنند؟


sanazhedayati

ارسال های توصیه شده

اغلب افراد با بهداشت دهان و دندان مناسب و لثه های سالم می توانند از لمینت استفاده کنند. اما اکثراً افرادی که دارای دندان های شکسته و ترک خورده هستند، افرادی که از رنگ دندان های خود راضی نیستند و می خواهند دندان های سفید تری داشته باشند و بیمارانی که دندان های سیاه دارند از روکش های پرسلین یا همان لمینت دندان استفاده خواهند کرد. حتی افرادی که در گذشته از ونیرهای ضخیم تر استفاده کرده اند و می خواهند آن را ترمیم کنند نیز می توانند از لمینت استفاده کنند.

به طور کلی لمینت ها می توانند در موارد زیر استفاده شوند:

  • تغییر رنگ دندان ناشی از: عصب کشی، لکه شدن دندان در اثر مصرف تتراسایکلین و داروهای دیگر، فلوراید اضافی، پر کردن عمیق دندان و …
  • ترمیم دندان های فرسوده
  • ترمیم دندان های شکسته و ترک خورده
  • مرتب کردن دندان های نامنظم، کج و دارای فرم نامناسب
  • اصلاح فاصله بین دندان ها


بیماران محترم شما می توانید از طریق صفحه هزینه های دندانپزشکی از قیمت لمینت و سایر خدمات دندانپزشکی در مطب دکتر افشار https://drmiladafshar.com/مطلع شوید و برای دریافت نوبت لمینت دندان در تهران با شماره 02126140134 تماس حاصل فرمایید.

متخصص لمینت دندان، وظیفه دارد تا با بهره گیری از بهترین مواد و روش ها، بدون آسیب رساندن به دندان های شما، زیبایی لبخند را به شما هدیه کند و این کار ممکن است به واسطه برندهای مختلف لمینت دندان انجام شود. 

spacer.png
 

مراحل لمینت دندان
این کار معمولا به یک تا دو جلسه نیاز دارد. اگر روکش پیش‌ساخته است، جایگذاری آن تنها نیاز به یک جلسه دارد و اگر روکش در آزمایشگاه ساخته می‌شود نیاز به دو جلسه دارد. در اینجا به مراحل جایگذاری روکشی که در آزمایشگاه ساخته می‌شود می‌پردازیم:

معمولا به بی‌حسی موضعی نیازی نیست. البته بسته به حساسیت بیمار در صورت نیاز از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. دندانپزشک دندان را تمیز کرده و قالب مناسب روکش را مشخّص می‌کند. سپس مقدار خیلی کمی از مینای دندان را برای ایجاد فضای جایگذاری روکش برمی‌دارد.
یک قالب از دندان در آزمایشگاه ساخته می‌شود و یک روکش موقت روی دندان، در وسط و به دور از لبه‌ها قرار می‌گیرد.
پس از ساخت لمینت در آزمایشگاه و ارسال آن به دندانپزشک، روکش موقت برداشته و دندان تمیز می‌شود. روکش تمیز و خشک می‌شود و در جای خود قرار می‌گیرد و با چسب و سیمان مخصوص در جای خود محکم می‌شود.
تمام سطوح روکش در مدت 60 ثانیه سفت شده و به دندان می‌چسبد.
سپس دندانپزشک هر قسمت اضافه را برداشته و لبه‌های روکش را صیقل می‌دهد.
بسیاری از دندانپزشکان ویزیت پیگیری برای بررسی میزان راحتی تعیین می‌کنند. یک روکش راحت تا مدت‌ها دوام می‌آورد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...