رفتن به مطلب

خواص کنجد سفید


bmtips

ارسال های توصیه شده

خواص کنجد سفید برای مو

بسیاری از محققان بر این باورند که کنجد سفید برای مو و رشد مو فواید بسیاری به همراه دارد. تأثیر مواد غذایی بر سلامت انسان بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان محققان و پزشکان بر این باورند که برای داشتن پوست و موی زیبا، باید به تغذیه و سبک زندگی سالم خود اهمیت بیشتری بدهید.

رشد مو به پروتئین وابسته است که این نوع پروتئین‌ها به کراتین، کلاژن و الاستین معروف هستند. با وجود این نوع پروتئین‌ها سلول‌های پوستی استحکام بیشتری خواهند داشت و پوست جوان‌، صاف و درخشان باقی می‌ماند.

محققان بر این باورند که کنجد سفید سرشار از پروتئین مورد نیاز برای رشد، سلامتی و زیبایی مو است که بدن انسان نیز به آن نیاز دارد. در واقع از آن جایی که نمی‌توانیم اعضای داخلی بدن را مشاهده کنید، درخشش، زیبایی و حتی ریزش موی انسان اولین بخشی از بدن است که کمبود پروتئین را نشان می‌دهد.

چربی‌ها به دو گروه مفید و مضر تقسیم می‌شوند. برای مثال امگا۳ و امگا۶ در گروه چربی‌های مفید قرار دارند که در کنجد سفید یافت می‌شوند. همان طور که می‌دانید، کشت کنجد سفید در ایران نعمت بزرگی است که برای سلامت خود و دریافت چربی مفید می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

در صورتی که پوست سرتان پوسته می‌شود، موهای شکننده دارید و از ریزش مو رنج می‌برید، احتمالاً بدن شما از کمبود چربی مفید همچون امگا۳ رنج می‌برد. در واقع به چربی‌های مفید، چربی‌های ضروری می‌گویند، چرا که بدن به آن نیاز دارد و باید این نوع غذاها در برنامه غذایی روزانه هر فردی قرار گیرند.

ویتامین ب۵ به انعطاف پذیری و درخشش موها کمک می‌کند و ویتامین ب۶ در کاهش ریزش مو تأثیر دارد. از این رو اگر می‌خواهید موهای زیبایی داشته باشید، مصرف ویتامین ب را فراموش نکنید. مصرف کنجد سفید که منبع مقوی از انواع ویتامین ب است، به رشد و زیبایی موها کمک می‌کنند.

۷. خواص کنجد سفید برای پوست

بسیاری از پزشکان بر این باورند که خواص کنجد سفید برای پوست بی‌شمار است. یکی از نشانه‌های کمبود آهن در بدن احساس خستگی و خواب آلودگی بیش از حد است که روی پوست، درخشش و زیبایی آن نیز تأثیر می‌گذارد.

در صورتی که از کمبود آهن در بدنتان رنج می‌برید، احتمالاً پوستتان رنگ پریده و کدر می‌شود. البته در برخی موارد ممکن است پوست دچار خارش، لکه و خط‌های چین و چروک نیز گردد یا شما ممکن است با نشانه‌های دیگری مواجه شوید.

وجود آهن در بدن اهمیت بسیاری دارد که با مصرف غذاهایی همچون گوشت و حبوبات به دست می‌آید. با این حال افرادی که به مصرف گوشت قرمز علاقه ندارند و گیاه‌خوار هستند می‌توانند با مصرف کنجد سفید در غذا و سالاد، آهن مورد نیاز بدن را تأمین کنند.

ویتامین ب یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای سلامت پوست محسوب می‌شود. در واقع کمبود ویتامین ب باعث خشکی، خارش و التهاب پوست می‌گردد. آنتی اکسیدان‌ها خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها، به‌خصوص سرطان پوست را کاهش می‌دهند که مصرف آن نیز برای سلامت بدن ضرورت دارد.

در واقع کنجد سفید منبع مهمی از انواع ویتامین ب و ترکیبات آنتی اکسیدان محسوب می‌شود که باید در برنامه غذایی قرار گیرد. برای مثال مصرف کنجد سفید در سالاد، برنج و به عنوان تنقلات میان وعده به افزایش ویتامین ب و آنتی اکسیدان کمک می‌کند که در نتیجه با مصرف کنجد سفید، شاهد پوستی سالم، زیبا و درخشان خواهید بود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...