رفتن به مطلب

چگونه رژ لب مایع بزنیم؟ نکات آماده سازی و استفاده از رژ مایع


SARDAR

ارسال های توصیه شده

برای زدن رژ لب مایع بهتر است ابتدا لب‌های خود را با بالم لب چرب کرده و اطراف لب را با کانسیلر و هایلایتر بپوشانید. سپس با روش صحیح سطح لب‌هایتان را با رژلب بپوشانید.
چگونه رژ لب مایع بزنیم
 
| سرویس آرایش و زیبایی - استفاده از رژ لب‌های مایع، آرایش شما را جذاب و جسورانه نشان می‌دهد. مدل‌های ماندگار این رژلب‌ها به شکلی هستند که سریع بر روی لب خشک شده و دیگر لازم نیست هنگام بوسیدن کسی یا نوشیدن چیزی نگران پاک شدن یا ماندن اثر رژ لب خود بر روی صورت طرف مقابل یا لیوان نوشیدنی باشید. با این وجود، در صورت عدم آماده سازی مناسب لب‌ها، رژلب‌های مایع ممکن است در اطراف لب پخش شده یا لب‌های شما را خیلی خشک کنند. اگر به تازگی یک رژ لب مایع خریده‌اید، تکنیک‌های ساده‌ای برای استفاده از این رژ لب‌ها وجود دارد که بهتر است در مورد آن‌ها بدانید.
 
روش صحیح زدن رژ لب مایع
گام اول: آماده سازی لب 
۱- لب‌های خود را با بالم لب‌های مرطوب کننده آماده کنید. رژ لب مایع مدت طولانی روی لب می‌ماند و همین می‌تواند موجب خشکی لب شود؛ بنابراین برای مرطوب نگه داشتن لب‌ها، قبل از استفاده از رژ لب مقداری مرطوب کننده لب را روی لب‌های خود بمالید.
  • برای محافظت بیشتر از لب‌هایتان ترجیحا از بالم لب‌های بر پایه موم عسل استفاده کنید.
 
استفاده از بالم لب

۲- دور خط لب خود مقداری هایلایتر بمالید. برای برجسته‌تر کردن لب‌های خود، می‌توانید کمی هایلایتر در اطراف لب و مخصوصا در قسمت بالای هشتی لب بالا بزنید.
  • دقت کنید تنها مقدار کمی هایلایتر برای ایجاد بازتاب نور طبیعی استفاده کنید. استفاده بیش از حد ممکن است لب‌های شما را کمی عجیب جلوه دهد.

۳- دور لب خود از کانسیلر استفاده کنید. اگر زیاد عرق می‌کنید یا هوا گرم و مرطوب است، احتمال دارد که رژ لب مایع روی نواحی اطراف لب شما پخش شود. برای جلوگیری از پخش شدن رژ لب، با استفاده از یک اسفنج آرایشی، مقداری کانسیلر روی پوست اطراف لب خود بزنید.

۴- در صورت تمایل خط لب بکشید. کشیدن خط لب ضروری نیست، اما می‌تواند باعث شود لب‌هایتان بهتر دیده شوند. اگر می‌خواهید از خط لب استفاده کنید، الان زمان مناسب است؛ یعنی بعد از زدن بالم لب و استفاده از کانسیلر. برخی افراد دوست دارند تنها قسمت کمان بالای لبشان را خط بکشند.
برای کشیدن خط لب، از کمان میانی بالای لب خود شروع کنید و یک خط به سمت انتهای یک طرف لب خود بکشید. سپس همین کار را برای طرف دیگر انجام دهید.
 
خط لب
 
اگر می‌خواهید لب‌های شما بزرگتر به نظر برسد، این ترفند را امتحان کنید:
خط لب می‌تواند به ماندگاری رژ لب شما کمک کند، اما شما می‌توانید از آن برای کانتورینگ لب‌های خود نیز استفاده نمایید تا زیباتر به نظر برسد. برای انجام این کار، با استفاده از خط لب به آرامی سایه‌ای را در زیر لب پایینی خود به سمت مرکز ایجاد کنید. همچنین می‌توانید کمان بالای لب خود را با خود را با کانسیلر یا هایلایتر برجسته نمایید.

گام دوم: استفاده از رژ لب مایع
۱- از لب پایین شروع کنید. هنگام زدن رژ لب مایع بر روی لب‌ها ابتدا برس آغشته به رژ لب را از گوشه خارجی لب پایینی روی لب بکشید. سپس، آن را به سمت پایین لب پایینی امتداد داده و با رژ لب یک خط ایجاد کنید. حالا می‌توانید سطح لب زیرین خود را با چند ضربه به آرامی از رژ لب مایع پر کنید.
 
شروع زدن رژ لب مایع از لب پایین

۲- لب‌ها را به روی هم بمالید. قبل از زدن رژ لب مایع به لب بالایی، لب‌های خود را به هم فشار دهید تا مقداری از رنگ رژلب، از لب پایین به لب بالا منتقل شود. این کار کمک می‌کند تا رژ لب بهتر روی لب‌ها پخش شود.

۳- به لب بالا رژ بزنید. در این مرحله یک خط روی لبه بیرونی کمان بالای لب کشیده و آن را به سمت لبه‌های خارجی لب بالا امتداد دهید. حالا سطح روی لب را با رژ پر کنید. سپس لب‌های خود را به هم فشار دهید.
  • در اکثر موارد زدن یک لایه رژ لب مایع کافی است و پوشش لازم را روی لب شما ایجاد می‌کند. با این وجود، ممکن است بخواهید در بعضی مناطق رژ لب مایع بیشتری بمالید یا اینکه دوباره یک لایه کامل رژ بزنید تا جلوه بیشتری داشته باشد. 
 
چگونه رژ لب مایع بزنیم
 
۴- اگر ظاهر مات می‌خواهید می‌توانید برق رژ لب را با دستمال کاغذی بگیرید. برخی از رژ لب‌های مایع ممکن است خیلی براق به نظر برسند، اگر می‌خواهید ظاهری مات به آنها بدهید یک تکه دستمال کاغذی را بین لب‌های خود قرار داده و برق و اضافه‌های رژ لب را به دستمال منتقل کنید.
 
گرفتن برق رژ لب مایع
 
 
 
۵- رژ لب‌های مایع ماندگار خیلی بد از روی پوست پاک می‌شوند. برای تصحیح هر گونه اشتباه و پاک کردن رژ از روی پوست اطراف لب می‌توانید از یک گوش پاک کن آغشته به شیر پاک کن استفاده کنید.
 

۶- رژ لب را با کمک دستمال پاک کننده آرایش پاک کنید. اگر رنگ رژ خود را دوست ندارید یا به هر دلیلی می‌خواهید آن را پاک کنید لازم است از پاک کننده‌های آرایش استفاده کنید. می‌توانید ابتدا با یک دستمال مخصوص پاک کردن آرایش لب، رژ را پاک کرده و برای پاک کردن لکه‌های باقیمانده، لب‌هایتان را بشویید.

  • بعد از  پاک کردن رژ لب مایع، دوباره لب خود را چرب کنید تا رطوبت از دست رفته را به لب‌هایتان بازگردانید.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...