رفتن به مطلب

بیوگرافی علی زند وکیلی.


SARDAR

ارسال های توصیه شده

عکسهای-علی-زند-وکیلی.jpg


علی زندوکیلی (زاده ۲۵ بهمن ۱۳۶۵ در شیراز) خواننده ، نوازنده ، آهنگساز و مدرس موسیقی اهل ایران است.او فعالیت هنری خود در زمینه موسیقی را از کودکی با آواز و نواختن تنبک آغاز کرد.سال ۷۷ بعد از تاسیس هنرستان موسیقی شیراز وی جز اولین ورودی‌های آن بود.پس از سه سال تحصیل در هنرستان موسیقی شیراز و آموختن سنتور ، پیانو و تنبک سال ۸۱ وارد هنرستان موسیقی تهران و از همان‌جا فارغ التحصیل شد.او با بازخوانی قطعه رفته و چند سال بعد با انتشار قطعه لالایی به شهرت و محبوبیت رسید.در حال حاضر زندوکیلی کارشناس موسیقی می‌باشد.
زندوکیلی فعالیت هنری خود را از هفت سالگی با نواختن تنبک و آواز همراه علی کلک (رشیدی) شروع کرد و در سال ۱۳۷۷ به هنرستان موسیقی شیراز وارد شد و نواختن سنتور و پیانو را آموخت. سال ۱۳۸۱ به هنرستان موسیقی تهران وارد و از همان هنرستان فارغ‌التحصیل شد.
وی به همراه برادر خود، محمد زندوکیلی و میلاد ذبیحی گروهی را تحت عنوان زند بند تأسیس کرد. علاوه بر آن سابقه همکاری با گروه‌های دنگ شو، خموش، طلوع، نغمه کیمیا، شروند و گلبانگ را دارد و کنسرت‌هایی نیز به همراه این گروه‌ها برگزار کرده‌است.
از جمله کارهای شاخص وی می‌توان به تیتراژ مجموعه‌های دزد و پلیس، پژمان (آخر قصه)، شاهگوش (زهره) و زیر پای مادر (آخرین رؤیا) اشاره کرد. او در زمستان ۱۳۹۲ آلبومی را تحت عنوان عبور از مه در سبک سنتی با اشعاری از حافظ، زهرا پناهی، حسین منزوی و وحشی بافقی در ۱۴ قطعه منتشر کرد. علی زندوکیلی در بهمن ۱۳۹۳ در اختتامیه جشنواره فیلم فجر به همراه مهران مدیری آهنگ‌های ناردونه و رفتی را به صورت زنده اجرا کرد که بسیار از این اجرای او استقبال شد.علی زندوکیلی در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در شیراز در ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۳ به اجرای برنامه پرداخت.

او تا کنون نزدیک به هفتاد ترانه منتشر کرده‌است که تعدادی از آنها بازخوانی یا همکاری مشترک با گروه‌های موسیقی بوده‌است.

در شامگاه بیست و دوم تیرماه ۹۶، کنسرت علی زندوکیلی در سالن بانک صادرات با استقبال خوبی برگزار شد. در طول برگزاری این کنسرت بود که وی اصالت خود را لرستانی خواند و اعلام کرد پدرش لرستانی و اهل شهرستان پلدختر اما خودش متولد شیراز است.
جوایز وی:
برنده تندیس طلایی بهترین قطعه موسیقی تلفیقی و تجربی خارج از آلبوم با انتخاب مردم از سومین جشن سالانه موسیقی ما برای قطعه «ترش رو» به آهنگسازی گروه دارکوب و خوانندگی علی زندوکیلی.



برنده تندیس طلایی قطعه برتر موسیقی تلفیقی و تجربی به انتخاب مردم برای قطعه «لالایی» از چهارمین جشن سالانه موسیقی ما

زندوکیلی بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: « خوشحالم این قطعه با تلاش علیرضا افکاری ، افشین مقدم ، محمود شبیری، سپهر صاحبی و سعید زمانی توانست جایزه بهترین قطعه را دریافت کند»



برنده تندیس طلایی قطعه برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی از نگاه مردم برای قطعه «باورم کن» از پنجمین جشن سالانه موسیقی ما

زندوکیلی پس از دریافت جایزه گفت: «از آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم کننده کار ممنونم. به یاد پدرم، فرزند هنر باش نه فرزند پدر فرزند هنر زنده کند یاد پدر»

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...