رفتن به مطلب

چه داروهایی برای آفت های داخل دهان مفید است؟


azmwork

ارسال های توصیه شده

زخم های آفتی یک مشکل شایع و دردناک است. آفتهای خوش خیم کوچک (قطر کمتر از 1 سانتی متر) و کم عمق هستند. زخم های آفتی که همراه با علائم یووئیت ، زخم های دستگاه تناسلی ، التهاب ملتحمه ، آرتروز ، تب یا آدنوپاتی ایجاد می شوند ، می توانند نشانگر یک حالت جدی باشند. عدم شفافیت در مورد علت زخم های آفتی منجر به درمان هایی شده است که عمدتاً تجربی هستند. این روش های درمانی شامل آنتی بیوتیک ها ، ضدالتهاب ها ، تعدیل کننده سیستم ایمنی ، داروهای بیهوشی و داروهای جایگزین گیاهی است.

درمان آفت های دهان را می توان به پنج دسته تقسیم کرد: آنتی بیوتیک، داروهای ضد التهاب، تعدیل سیستم ایمنی، داروهای رفععلائم و داروهای جایگزین. عدم پیش بینی اثربخشی یک درمان خاص ، رمز و راز پیرامون علت بیماری را نشان می دهد.

درمان های موضعی و سیستمیک آنتی بیوتیکی تجربی هستند و به دلیل اعتقاد به اینکه برخی از عوامل عفونی هنوز کشف نشده باعث ایجاد زخم آفت می شوند ، مورد استفاده قرار می گیرند. تتراسایکلین و ماینوسایکلین عواملی هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. یک کپسول 250 میلی گرم آنتی بیوتیکی تتراسایکلین را می توان در 180 میلی لیتر آب حل کرد و به عنوان درمان به صورت قرقره کردن، چهار بار در روز به مدت چند روز در بیماران بزرگسال استفاده کرد که در نتیجه کاهش درد و مدت زمان زخم ممکن است منجر شود.

spacer.png

سوسپانسیون تتراسایکلین ، 250 میلی گرم در هر 5 میلی لیتر ، می تواند چهار بار در روز مورد استفاده قرار گیرد. (در كودكان و در زنانی كه ممكن است باردار باشند ، از مصرف تتراسایكلین به دلیل تغییر رنگ دندان باید خودداری شود.) از ماینوسیكلین نیز می توان به این طریق استفاده كرد ، یك قرص 100 میلی گرمی در 180 میلی لیتر آب حل شده و دو بار در روز استفاده می شود. همان احتیاطات برای کودکان و زنان اعمال می شود. علاوه بر این ، استفاده از ماینوسایکلین می تواند به جنین آسیب برساند. بنابراین ، زنان باردار حین مصرف آنتی بیوتیک باید از احتمال آسیب رساندن به جنین مطلع شوند.

استراتژی های دیگری برای تسکین علائم موضعی و سیستمیک در بیماران مبتلا به زخم آفت وجود دارد. تسکین درد ممکن است با لیدوکائین 2 درصدی ویسکوزیته که چند بار در روز با یک سواب پنبه استفاده می شود ، در صورت لزوم به دست آید . داروهای بدون نسخه بنزوکائین (به عنوان مثال ، Anbesol و Oragel) نیز ممکن است استفاده شود. نیترات نقره ممکن است باعث نکروز موضعی بیشتر و در نهایت بهبودی تاخیری شود. سرانجام ، ترکیبی از آنتی اسید هیدروکسید منیزیم و هیدروکلراید دیفن هیدرامین (5 میلی گرم در میلی لیتر) ، که نصف و نیمه مخلوط شده است ، باعث تسکین علائم می شود.

دکتر سمانه شیرانی

متخصص پاتولوژی دهان 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...