رفتن به مطلب

درمان گرفتگی بینی با ۱۳ دستور خانگی


sAmaR!

ارسال های توصیه شده

رفع گرفتگی بینی با راهکار های طبیعی

اولین توصیه در این باره استفاده از محلول آب نمک می باشد و گزینه بعدی مصرف نوشدنی های گرم و یک حمام آب داغ است که در باز کردن راه های تنفسی بسیار موثر است، در ادامه مطلب شما عزیزان را با دیگر روش های مفید و موثر آشنا خواهیم کرد.

پیاز :

یک پیاز را از وسط دو نیم کنید و بو بکشید، در خواص پیاز آمده است که همانند یک کاتالیزر برای رفع گرفتگی دماغ عمل می کند. بو کردن یک تکه پیاز به مدت پنج دقیقه بینی شما را باز می کند.

دستگاه بخور :

استفاده از دستگاه بخور و یا قرار دادن سر بر روی یک کاسه آب جوش در حالی که یک پارچه بر روی سر و گردن شما است و بو کشیدن آن به باز شدن راه های تنفسی بینی کمک می کند و یک گزینه مناسب در این باره می باشد.

رفع گرفتگی بینی در منزل به آسانی

فلفل :

مصرف غذاهای ادویه دار و تند باعث باز شدن راه های بینی می گردد. فلفل یک ایده مناسب در این باره است.

چای و قهوه :

چای و قهوه زیاد بنوشید تا مجاری تنفسیتان باز شود و ورزش کنید، یک پیاده روی ملایم در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.

چای سبز :

نوشیدن چای سبز علاوه بر اینکه به تقویت سیستم ایمنی بدن می پردازد در باز کردن مجاری تنفسی و رفع گرفتگی سینوس ها و آلرژی بسیار مفید است. چون چای سبز حاوی ویتامین ث و آنتی اکسیدان می باشد تمام علایم سرماخوردگی را هم برطرف می کند.

گرفتگی بینی را با این روش ها رفع کنید

سرکه سیب :

دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب را با یک قاشق عسل در یک استکان آب گرم ترکیب کنید و روزی دو الی سه بار از آن بخورید تا گرفتگی بینیتان را رفع کند.

ویکس :

درون یک لیوان آب جوش کمی ویکس بریزید و یک پارچه روی سر خود بیندازید و به مدت چند دقیقه بو بکشید تا مجاری دماغتان باز شود.

سیر :

سه حبه سیر را با کمی پودر زردچوبه درون یک استکان آب بجوشانید و روزانه دو تا سه بار از آن بخورید، این کار در درمان گرفتگی بینی بسیار تاثیر گذار است.

روغن اکالیپتوس :

چند قطره روغن اکالیپتوس را درون یک ظرف آب جوش بریزید و با قرار دادن یک پارچه بر روی سرتان به مدت دو دقیقه از آن استنشاق کنید تا راه تنفسیتان را باز کند.

راه های درمان خانگی گرفتگی بینی

گوجه فرنگی :

یک لیوان آب گوجه فرنگی را با دو حبه سیر و کمی آبلیموی تازه و سس تند یا فلفل قرمز هندی بجوشانید و به مدت چند روز، روزانه دو بار از آن بنوشید تا در رفع گرفتگی بینی به شما کمک کند.
برطرف کردن گرفتگی بینی با روش های خانگی

زردچوبه :

این ادویه علاوه بر آشپزی در علم پزشکی نیز کاربرد فراوان دارد و برای درمان گرفتگی بینی بسیار مفید و موثر است، می توانید یک قاشق چای خوری زردچوبه به یک لیوان شیر بیفزایید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بجوشد سپس مخلوط به دست آمده را داخل یک لیوان ریخته و به آن مقداری عسل اضافه کرده سپس روزی دو بار مخلوط حاصل را بنوشید و یا می توانید داخل یک لیوان آب ریشه زردچوبه گذاشته سپس به آن یک قاشق غذا خوری عسل، یک قاشق غذا خوری آب لیمو، کمی فلفل کایین، مقداری آب و موز رسیده بیفزایید و مخلوط حاصل را هر روز استفاده کنید.

برطرف کردن گرفتگی بینی با راهکارهای طبیعی

برگ و روغن نعناع :

 استفاده از برگ و روغن نعناع به منظور درمان گرفتگی بینی گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، برگ های نعناع را شسته سپس به یک لیوان آب جوش بیفزایید و محلول حاصل را صاف کرده و به آن مقداری عسل اضافه کرده و روزی دو بار آن را مصرف کنید و یا می توانید چند قطره روغن نعناع را داخل یک کاسه آب جوش ریخته سپس روی سرتان را پوشانده و با بخار حاصل از آن نفس بکشید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه روزی دو بار از این روش استفاده کنید.

زنجبیل :

از دیگر راهکارهای طبیعی و مفید جهت برطرف کردن گرفتگی بینی استفاده از زنجبیل می باشد بنابراین زنجبیل تمیز شده را به تکه های کوچک ریز ریز کرده سپس یک قاشق چای خوری از تکه های زنجبیل را با دو فنجان آب جوش به یک قوری اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد سپس ترکیب حاصل را صاف کرده و مقداری آب لیمو به آن اضافه کرده و روزی دو لیوان از آن را مصرف کنید.

درمان گرفتگی بینی با روش های طبیعی

نکته : در مدتی که دچار گرفتگی بینی هستید از مواد قندی مانند شیرینی و شکلات استفاده نکنید زیرا، مواد فشرده قندی غشاء مخاطی را افزایش می دهد.

ویرایش شده توسط sAmaR!
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...