رفتن به مطلب

بهترین لامپ رشد گیاه چیست؟


ارسال های توصیه شده

خب دوستان همون‌طور که می‌دونید نگهداری از گیاهان در محیط خانه از قدیم الایام یکی از علایق انسان‌ها بوده و تا حدی بهش می‌پرداختن که امروزه مسائل مربوط به نگهداری از گیاهان سبز در عناوین درسی تخصصی مطرح می‌شه. 

 

بنابر این احتمالاً دغدغه‌ای خیلی از ما هم نگهداری صحیح از گیاهان خانگیه. اما چطور می‌شه در آپارتمانی که نورگیر خوبی ندارن از گیاهانی که به نور احتیاج دارن مراقبت کرد و توی روزهای سرد سال باید چیکار کرد؟ 

یکی از ابزارهایی که به نگهداری از گیاهان آپارتمانی و همچنین نگهداری از گیاهان گلخانه‌ای کمک می‌کنه لامپ LED رشد گیاهه. 

 

لامپ LED رشد گیاه ابزاریه که نورپردازی مناسب گیاه شما رو با مصرف حداقل برق انجام می‌ده و انواع گوناگونی مناسب گیاهان و محیط‌های مختلف داره. پروژکتور رشد گیاه، وال واشر رشد گیاه، چراغ دور ستونی رشد گیاه،لامپ رشد گیاه فرابنفش UV و ... همه انواع گوناگون لامپ رشد گیاه هستن. معمولاً لامپ‌هایی کوچک برای محیط خانگی به کار می‌ره اما پروژکتورها و چراغ‌های بزرگ‌تر برای محیط‌ های گلخانه‌ای. 

البته لازم به ذکره که لامپ رشد گیاه لزوما مخصوص فضای بسته نیست بلکه بسیاری از افراد با این که گیاهان‌شون رو مقابل تابش مستقیم آفتاب قرار میدن اما باز هم نتیجه‌ی عالی نمی‌گیرن. چون که مثلاً توی فصل سرد سال قرار دارن یا به طور کل آفتاب تو اون منطقه کمه. قرار دادن لامپ رشد گیاه مناسب توی محل مناسبش توی یک باغ یا کشتزار هم می‌تونه بهبود رشد و کیفیت میوه، سبزیجات یا گیاهان تزئینی شما رو تضمین کنه. البته به این شرط که شما از یک مهندس کشاورزی یا متخصص این کار مشورت بگیرید و انتخاب درستی داشته باشید.

 

از طرفی حواس‌تون باشه که برای خرید لامپ رشد گیاه بی‌گدار به آب نزنید و حتما لامپ کم مصرف انتخاب کنید و از بهترین برندهای عرضه کننده لامپ رشد گیاه. ضمن این که یک لامپ رشد گیاه ۷ واتی ساده می‌تونه توی بیش‌تر اوقات کارتون رو راه بندازه پس اگر گلخانه ندارید یا توی خونه میوه و سبزی پرورش نمی‌دید گول تبلیغات رو نخورید که یه لامپ رشد گیاه حرفه‌ای و زیادی مجهز رو برای نوررسانی به کاکتوس خانگی تهیه کنید مثلاً. 

بعداً بیش‌تر براتون در مورد لامپ رشد گیاه می‌نویسم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...