رفتن به مطلب

۷ نکته ضروری که باید قبل از بازی‌کردن PES بدانید


azadeh

ارسال های توصیه شده

 PES ۲۰۲۱ در قالب یک آپدیت فصلی عرضه شد تا یک تجربه واقع‌گرایانه‌تر نسبت به رقیب خود به بازیکنان ارائه دهد.

۷ نکته ضروری که باید قبل از بازی‌کردن PES بدانید

PES ۲۰۲۱ بازی‌ایست که برای پیروزی در آن، باید هوشمندانه عمل کنید و در این راهنما، می‌خواهیم ۷ نکته درباره بازی بگوییم تا سریع‌تر در مکانیک‌های آن استاد شوید.

استیک راست دوست شماست

۷ نکته ضروری که باید قبل از بازی‌کردن PES بدانید

به ندرت پیش می‌آید که بازی‌ها در PES ۲۰۲۱ به سرعت FIFA پیش بروند. کونامی بیشتر از یک گیم‌پلی سرعتی، روی استراتژی و بازی هوشمندانه تمرکز کرده است. یکی از بهترین ابزار‌ها برای رویارویی با سایر بازیکنان، استفاده از استیک راست برای دریبل کردن و فرار از دست مدافعان است. مثلا اگر آن‌ها به سرعت از سمت چپ می‌آیند، استیک راست را در جهت مخالف به کار ببرید تا با ایجاد فضای کافی، از آن‌ها عبور کنید. این مهارتیست که به مرور در آن استاد خواهید شد، پس زیاد با آن کار کنید.


از پاس عمقی استفاده کنید

۷ نکته ضروری که باید قبل از بازی‌کردن PES بدانید

کاربردی‌ترین پاسی که می‌توانید در اطراف محوطه جریمه بدهید پاس عمقی است. با زمان‌بندی درست، می‌توانید توپ را از میان مدافعان رقیب مستقیما در مسیر مهاجم خود قرار دهید. این کار با این که همیشه جواب نمی‌دهد، اما حداقل از فیفایی بهتر نتیجه می‌دهد. نگه داشتن LB یا L۱ هم توپ عمقی را به هوا می‌فرستد تا با زمان‌بندی درست، مهاجم را قادر به گلزنی با یک والی زیبا کند. پاس‌های عمقی برای رساندن توپ به وینگر‌ها هم بسیار کاربردی هستند.


به آمار بازیکنانتان دقت کنید

۷ نکته ضروری که باید قبل از بازی‌کردن PES بدانید

قبل از هر بازی، آمار بازیکنانتان را بررسی کنید. در FIFA، بسیاری از بازیکنان روی سرعت تمرکز می‌کنند. اما آمار PES کمی پیچیده‌تر است و به شما کمک می‌کند یک برنامه دقیق برای خود بچینید. دریبل و پاس دادن بالا با سبک بازی تاکتیکی‌تر PES خوب جور در می‌آیند، اما امسال تاکتیک لانگ بال بسیار خوب جواب می‌دهد و مهاجمان بزرگی همچون رابرت لواندوفسکی را به اندازه واقعیت مرگبار می‌کند. فقط انتظار نداشته باشید که یکی مثل اندی کارول بخواهد مثل این مهاجم لهستانی در ۴۷ بازی ۵۵ گل بزند.


فقط وقتی که نیاز داشتید با سرعت بدوید

۷ نکته ضروری که باید قبل از بازی‌کردن PES بدانید

در ادامه همان بحث تاکتیکی‌تر بودن PES، بازیکنان این سری به اندازه مخاطبان FIFA عشق اسپرینت کردن ندارند، اما همچنان این یک مشکل شایع است. در PES ۲۰۲۱، اسپرینت بیش از حد سریعا بازیکنان را خسته و شما را مجبور به تعویض زودهنگامشان می‌کند. سریع دویدن در وینگ خیلی کاربردی است، چرا که آنجا معمولا چندان شلوغ نیست، اما اسپرینت کردن از میان یک خط هافبک مرکزی احتمالا به از دست دادن توپتان منجر می‌شود. هنگام دفاع، به جای دویدن سمت بازیکنی که صاحب توپ است، روی نزدیک‌ترین بازیکن به توپ تمرکز کنید.


با ساعت بازی کنید

۷ نکته ضروری که باید قبل از بازی‌کردن PES بدانید

اگر تیمتان جلو است، بهتر است هنگام داشتن توپ محتاط‌تر بازی کنید. شاید تماشای این نوع بازی کسل‌کننده باشد، اما پاسکاری مکرر بین هم‌تیمی‌ها وقت تلف می‌کند و در بازی‌های آنلاین هم می‌تواند اعصاب حریف را خرد کند و یک خطا تحویلتان بدهد. اگر در موقعیت مناسبی ندارید، توپ را نزدیک تاچ لاین کنترل کنید تا بتوانید یک اوت یا کرنر به دست آورید. سعی کنید تا حد امکان خطا نکنید تا وقت تلف شده زیادی اضافه نشود و حریف موقعیت کمتری برای گلزنی داشته باشد.


با آرامش دفاع کنید

۷ نکته ضروری که باید قبل از بازی‌کردن PES بدانید

شاید وسوسه شوید که بازیکن رقیب را با یک تکل وحشتناک بزنید، یا با کله به سمتشان بدوید و امیدوار باشید آن‌ها کنترل را از دست بدهند. مشکل این روش این است که اکثر اوقات به ضررتان تمام می‌شود و بازیکنانتان کارت خواهند گرفت. با آرامش بازی کنید و صبر کنید حریف به سمتتان بیایند. تنظیم تیم برای بازی به شکل All Out Defence یا Frontline Pressure به این کار کمک می‌کند. شاید دیدن کریستیانو رونالدویی که با سرعت به سمت خط دفاعتان می‌دود ترسناک باشد، اما هرچه بازیکن بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای دفع شوت او یا تکل زدن خواهید داشت.


زوری حمله نکنید

۷ نکته ضروری که باید قبل از بازی‌کردن PES بدانید

یکی از شعار‌های کلاسیک لیورپول «پاس بده و حرکت کن» است، که در استراتژی شما برای حمله بسیار کاربردی است. پاس‌های دقیق و حرکت کردن برای عبور از خط دفاع حریف ضروری است و استفاده از آن با آرامش فرصت‌های فوق‌العاده‌ای نصیبتان می‌کند. ضد حمله‌ها کار آمد هستند، اما همیشه جواب نمی‌دهند. یک استراتژی پیدا کنید و با آرامش انجامش دهید. هیچ وقت عجله نکنید.

ویرایش شده توسط azadeh
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...