رفتن به مطلب

نکاتی برای دویدن : چگونه بیشتر بدویم؟


ارسال های توصیه شده

آیا در حال تمرین برای یک ماراتون هستید؟ با نکاتی که به شما خواهیم گفت انگیزه‌ی بیشتری برای این کار کسب کنید. برای انجام ماراتون یک دلیل داشته باشید، می‌خواهید برای خودتان بدوین، برای کمک به یک خیریه، یا فقط برای سریع‌تر دویدن؟ یک دلیل قانع کننده پیدا کنید. دلیل شما، چیزی است که در یک صبح سرد و بارانی شما را از رختخوابتان بلند می‌کند و به سراغ تمرین می‌کشاند.

دویدن اول صبح

تمرینتان، باید اولین کاری باشد که در صبح انجام می‌دهید. در این صورت به احتمال خیلی بیشتری تمرینتان را انجام می‌دهید و دلایل و حواس پرتی‌های کمتری باعث نادیده گرفتن تمرینتان خواهد شد. پس از هر جلسه‌ی تمرینتان، حرکات کششی انجام دهید تا عضلاتتان انعطاف پذیر شده و از وارد شدن آسیب به آن‌ها جلوگیری شود.

کفش مخصوص

یک جفت کفش مخصوص دویدن که اندازه و مناسب پاهای شماست تهیه کنید تا از صدمات احتمالی جلوگیری کنید. پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه‌های ورزشی محله‌تان بروید تا در این مورد شما را راهنمایی کنند. قدرت استراحت و دوره‌های ریکاوری را دست کم نگیرید. همیشه پس از یک جلسه‌ی تمرینی سنگین، یک تمرین سبک داشته باشید و حداقل هفته‌ای یک روز کامل به خودتان استراحت بدهید.

استراحت بین تمرین

راه رفتن تقلب نیست! شما هنوز هم در حال پیشروی هستید. بهتر است بجای اینکه دویدنتان را قطع کنید، یک دقیقه به خودتان فرصت دهید و راه بروید، سپس دوباره تمرین را از سر بگیرید. اگر در آستانه‌ی تمرین بیش از حد هستید یا اینکه ناخوشید یا صدمه دیده‌اید، کلاً نباید تمرین کنید.

با دوستتان بدوید

کسی را پیدا کنید که با شما تمرین کند. اگر شما جلسه‌ی تمرینی خود با همراهی شخص دیگری را در برنامه‌ی روزانه‌ی خودتان گنجانده باشید، احتمال بیشتری می‌رود که تمرینتان را انجام دهید. البته وقتی کسی باشد که با او گفتگو کنید، جلسه‌ی تمرینی باحال‌تری نیز خواهید داشت و زمان زودتر می‌گذرد (البته توجه داشته باشید که در طول جلسات تمرینی سنگین، گپ نزنید!).

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...