رفتن به مطلب

افزایش ماندگاری عطر و ادکلن...


sAmaR!

ارسال های توصیه شده

از لوسیون بدون بو استفاده کنید:

بهتر است که بدانید هر چیزی که بتواند پوست شما را چرب کند باعث ماندگاری عطر خواهد شد. به همین منظور می توانید از مرطوب کننده و یا لوسیون های بدون بو استفاده کنید تا در نهایت عطرتان ماندگاری بیشتری داشته باشد و لوسیون ها نیز عطر را تحت تاثیر خود قرار نخواهند داد.

روش های کاربردی برای ماندگاری بوی عطر

بر روی محل استفاده از عطر وازلین بزنید:

توصیه می کنیم که عطر را بر روی نقاطی که دارای نبض هستند اسپری کنید و البته پیش از اسپری کردن آن نقطه را با کمی وازلین چرب کنید زیرا وازلین قادر به جذب عطر است و می تواند میزان ماندگاری عطر بر روی پوست را دو چندان کند.

پس از استحمام و پیش از لباس پوشیدن به خود عطر بزنید:

بهتر است بدانید رطوبت پوست باعث افزایش ماندگاری عطر خواهد شد به همین خاطر توصیه می کنیم که پس از حمام کردن که پوست کمی مرطوب است از عطر استفاده کنید. همچنین بهتر است پیش از پوشیدن لباس به خود عطر بزنید تا لکه های عطر بر روی لباستان باقی نماند.

ماندگاری بوی عطر با روش های ساده

نبض و نقاط گرم بدن را عطر بزنید:

برای اینکه عطر ماندگاری بیشتری داشته باشد توصیه می کنیم که آن را به نقاط گرم بدن خود بمالید یا اسپری کنید زیرا بخش های گرم بدن عطر را به سایر بدن نیز منتقل خواهد کرد. از دسته نقاطی که می توانید عطر اسپری کنید مچ دست،بالای شکم،گردن،آرنج،پشت زانو و پشت ران و حتی روی قوزک پا است. البته لازم نیست که به تمامی این نقاط عطر بزنید و تنها دو یا سه نقطه را برای عطر زدن انتخاب کنید.

روش های بالا بردن ماندگاری عطر

عطر را نمالید:

توجه داشته باشید که پس از اسپری کردن عطر بر روی مچ دست نباید آن ها را به یکدیگر بمالید. این اشتباهی رایج اسست که بسیاری آن را انجام می دهند اما بهتر است بدانید که انجام این کار باعث می شود تا رایحه اولیه و قویی عطر از بین رفته و در نتیجه ماندگاری عطر کاهش پیدا کند. پس از اسپری کردن عطر یا ادکلن بر روی مچ دست خود اجازه دهید تا خشک شود و هرگز مچ دست ها را به یکدیگر نمالید.

ماندگاری بوی عطر با روش های ساده

رابطه معکوس میزان ماندگاری عطر:

اگر می خواهید عطرتان عمر و ماندگاری طولانی داشته باشد بهتر است تا آن را در مجاورت نور،گرما و رطوبت قرار ندهید زیرا این عوامل می توانند باعث کاهش کیفیت عطر شوند. بنابراین بهترین مکان برای قرار دادن عطر ها اتاق خنک،نقاط خشک خانه و جایی دور از پنجره است.

عطر را به هوا اسپری کنید و از آن عبور کنید:

اگر می خواهید عطرتان لایحه ای ملایم داشته باشد بهتر است که عطر را به هوا اسپری کرده و بعد از آن عبور کنید و به این صورت عطرهای پخش شده بر روی تمام بدن شما می نشیند و در عین حال احساس ملایم و خوشایندی به شما دست خواهد داد.

هنگام عطر زدن پوستتان تمیز باشد:

همانطور که می دانید پوست سالم رمز موفق محصولات آرایشی و بهداشتی است. بهتر است پیش از عطر زدن از تمیزی پوست خود اطمینان حاصل کنید تا بوی عطر تحت الشعاع قرار بگیرد. همچنین قبل از اسپری کردن عطر مطمئن شوید که خراش و یا زخمی روی بازوی خود ندارید زیرا ترکیب مایعات بدن با عطر باعث ایجاد بویی نامطبوع خواهد شد.

رمز و راز ماندگاری بوی عطر

عطر را به شانه یا برس خود اسپری کنید:

اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به معطر کردن موهای خود دارید نباید عطر را به صورت مستقیم به موهای خود اسپری کنید زیرا عطر دارای الکل است و برای موها مناسب نیست. برای انجام این کار بهتر است تا شانه یا برس خود را آغشته به عطر کرده و بعد توسط شانه موهای خود را معطر کنید با این روش موها رایحه ملایمی به خود می گیرند و آسیبی نمی بینند. البته شما می توانید از عطر های مختلف مو در هر بار حمام کردن نیز استفاده کنید.

عطر بوی بدن را نمی پوشاند:

توجه داشته باشید که عطر یا ادکلن ها برای پوشاندن بوی بدن طراحی نشده است، بلکه تنها وظیفه آن خوشبو کردن بدن است. به همین خاطر اگر از دسته افرادی هستید که بدنتان به واسطه عرق کردن بوی بدی به خود می گیرد و با عطر نمی توانید آن را بپوشانید چون بوی بدن بر بوی عطر غلبه خواهد کرد اما شما می توانید برای پوشاندن بوی بدن خود از ماده های بو بر استفاده کنید البته لازم به ذکر است که هنگامی که از بو بر استفاده می کنید نباید از عطر هم استفاده کنید.

روش های افزایش ماندگاری بوی عطر

طریقه استفاده صحیح برای افزایش ماندگاری عطر:

بهتر است تا عطر را بر روی قسمت های نبض دار بدن خود اسپری کنید آن هم نه از فاصله خیلی نزدیک زیرا عطری که از فاصله نزدیک اسپری شود روی یک نقطه جمع خواهد شد و احتمال اینکه بوی آن به تلخی بزند بیشتر می شود. به همین خاطر توصیه می شود تا دست های خود را در فاصله ۱۰ الی ۱۵ سانتی متری نقاط نبض دار بگیرید و به آرامی اسپری کنید. اغلب افراد هنگام عطر زدن تنها به گردن خود اکتفا می کنند اما پیشنهاد می کنیم که تنها به گردن خود اسپری نزنید چون بخش زیادی از عطر ها روبه بالا خواهد رفت و کمرنگ خواهد شد و در نهایت انتخاب مچ دست نیز برای این کار عالی است و باعث افزایش ماندگاری عطر خواهد شد.

بوی هر عطر در افراد مختلف متفاوت است:

رژیم غذایی،ترکیبات شیمیایی بدن و سن اشخاص بر روی عطری که به پوست خود میزنند تاثیر می گذارد البته لازم است که بگوییم اغلب عطر دارای روغن اسانس دار نیز هستند.

بهترین روش های برای ماندگاری رایحه عطر

برخی از روغن های اسانس دار تاثیر متفاوتی را بر روی پوست خواهند گذاشت و احتمال دارد که برخی از آن ها جذب پوست شوند و همین موضوع باعث می شود تا بویی از پوست متصاعد و در نتیجه بوی عطر متفاوت شود.

 

منبع : میهن چت

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...