رفتن به مطلب

سم زدایی کبد با ترفندهای گیاهی و خانگی...


sAmaR!

ارسال های توصیه شده

 

سم زدایی کبد به چه معناست؟

پاکسازی کبد را در توضیحی ساده تر می توان این گونه بیان کرد؛ که باید روش و راه های قرار گیری در مقابل بیماری را جدی بگیرید و در رابطه با سلامتی نیز اقداماتی انجام دهید. عبارت گفته شده؛ جنبه تبلیغاتی ندارد و تنها حقیقتی است که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری، باید در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید.

عصر امروز دارای آلودگی های محیطی و هوایی بسیار است که افزودن مواد شیمیایی به مواد خوراکی نیز، در امان ماندن از بیماری را سخت تر کرده است. از این رو باید روش های سم زدایی کبد در منزل را به خوبی یاد داشته باشید، تا این عضو حساس در بدن را تمیز و سالم نگه دارید.

نشانه های کبد بیمار

هنگامی که کبد بیمار در مواجه با مشکل سعی به رفع آنان می کند، بیش از فعالیت طبیعی خود، واکنش نشان می دهد که در این شرایط نشانه هایی را جهت شناسایی از خود بروز می دهد. در ادامه این مطلب علائمی را مطالعه می کنید که در رابطه با پاکسازی کبد باید با آنان آشنایی داشته باشید.

علت نفخ و یبوست پس از سمی شدن کبد چیست؟

  • ابتلا به نفخ و یبوست

هنگامی که کبد با مشکلات بسیاری همچون رژیم غذایی ضعیف، قرص و دارو های تجویزی و سموم محیطی مواجه می شود، فشار بسیاری را احساس می کند که در این رابطه به دیگر نقاط بدن همچون سیستم گوارش تاثیر منفی می گذارد.

گفتنی می باشد که کبد به مرکز کنترل بدن نیز معروف می باشد و هنگامی که عملکرد های آن خیلی کند و یا آسیب دیده شود، مشکلاتی را همچون نفخ و یا یبوست را برای فرد به وجود می آورد.

  • خستگی مفرط

قابل به ذکر است که افرد مبتلا به آسیب های کبد، بیش از دیگران خسته و بی حوصله هستند. طبق مطالعات انجام شده در صورت بروز مشکل و تغییر، تکانه های عصبی در مغز به وجود می آید که به هنگام ترشح سم توسط عملکرد های ناقص کبد، به خون ورود پیدا می کنند. همچنین در این شرایط ممکن است تغییر در خلق و خوی و سردرگمی نیز در افراد به وجود آید که تمامی این نشانه ها به واسطه کبد سمی بروز پیدا می کند.

  • زردی پوست و ادرار تیره

زردی پوست هنگامی در افراد بروز پیدا می کند که سطح بسیاری از بیلی روبین در جریان خون راه پیدا کرده باشد، که نتیجه عملکرد های اشتباه کبد است. گفتنی است که در زمان عدم توانایی کبد در متابولیز سلول های خون، شرایطی که موجب افزایش بیلی روبین می شود در نهایت به زردی پوست و تیره شدن ادرار منجر می شود.

علت بی حوصلگی و خستگی مفرط در چیست

  • اختلال در هورمون های بدن

از دیگر وظایف کبد می توان به این مورد اشاره کرد که در تجزیه و پاکسازی هورمون های اضافی بدن، نقش به سزایی را ایفا می کند که این شرایط در به تعادل رسیدن هورمون های بدن تاثیر به سزایی ایفا می کند. به هنگام آسیب دیدگی کبد؛ ایجاد اختلال در هورمون های نیز افزایش می یابد که در این رابطه مشکلات بسیاری همچون ایجاد نوسان در خلق و خوی، افزایش کلسترول در بدن، پریودی های نا منظم بروز پیدا می کند.

سم زدایی کبد با تجویزات گیاهی

سم زدایی کبد را می توان با کمک روش و دستور العمل های گیاهی بسیاری رفع کرد که از قدیم تا به امروز، مورد استفاده بسیاری از عموم قرار گرفته است. جهت آشنایی با این خوراکی های گیاهی و موثر در رفع و درمان اختلالات کبد، در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

  • مصرف آرتیشو

در اصطلاحی دیگر به آرتیشو، کنگر نیز می گویند که در صورت مصرف به ترشح صفرا و در نهایت دفع سموم تجمع یافته در کبد منجر می شود. از عصاره این گیاه می توان به عنوان منبعی برای ذخیره چربی در کبد و کاهش جذب آن به دیگر بافت های بدن استفاده کرد. قابل به ذکر است که با کنترل یافتن آنزیم هیدروکسی متیل گلوتاریل، کو آنزیم A وردوکتاز، کلسترول بدن در سطح قابل توجهی کاهش می یابد. این معجزه گیاهی را می توانید به صورت دمنوش و به مدت ۴۵ روز برای تاثیر گذاری فوق العاده مصرف کنید.

تاثیر مصرف کنگر در سم زدایی کبد

جهت تهیه این دمنوش می توانید ۱۰ الی ۲۰ برگ از آرتیشو را در نیم الی ۱ لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. بهتر است مصرف این دمنوش پس از سرو غذا صورت گیرد تا تاثیر فوق العاده خود را در رابطه با سم زدایی کبد قائل شود.

  • مصرف چایی زرد چوبه

چاییی زردچوبه نیز از دیگر دمنوش های موثر در پاکسازی کبد است که روش عملکرد های آن به این صورت است، که ترکیبات موجود در کیسه صفرا برای تولید صفرای بیشتر تحریک می شود. قابل به ذکر است که کبد مایع بسیاری را برای پاکسازی از صفرا دریافت می کند که در نهایت به سم زدایی این عضو حساس در بدن منجر می شود.

علت زرد رنگ بودن زردچوبه، وجود کورکومین در ترکیبات آن است. همچنین گفتنی است که برای تهیه چایی زردچوبه می توانید از زردچوبه تازه، زنجبیل تازه، فلفل سیاه، دارچین، شیر نارگیل و عسل استفاده کنید که هر یک از این مواد خوراکی تاثیر به سزایی در عملکرد های بدن به ویژه کبد دارد.

  •  عرق کاسنی

قابل به ذکر است عرق کاسنی در رفع بسیاری از بیماری های پوستی و اختلالات مربوط به کبد تاثیر به سزایی می گذارد. برای مصرف این عرق به  صورت تاثیر گذار تر، می توانید ۳ استکان عرق کاسنی را به همراه ۳ استکان عرق شاه تره ترکیب کنید و سپس در وعده های؛ صبح، ظهر و شب به میزان ۱ استکان و قبل از سرو غذا میل کنید.

تاثیر مصرف آبمیوه های طبیعی سم زدایی کبد

  • میوه و سبزیجات تازه

گوجه فرنگی با دارا بودن گلوتاتیون، لیکوپن را نیز دارا است که در تصفیه کبد و در نهایت افزایش سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری های سرطانی نقش به سزایی را ایفا می کند. همچنین مصرف سزیجاتی همچون کلم بروکلی و گل کلم به آزاد شدن آنزیم هایی همچون گلوکوزینولات منجر می شود که در نهایت به تحریک آنزیم های هضم و خارج کردن سموم از کبد می پردازد.

چغندر و هویج نیز در این رابطه با دارا بودن فلانوئید و بتاکاروتن، کارایی کبد را افزایش می دهند و به تقویت و پاکسازی آنان از سموم منجر می شوند.

  • عرق شاهتره

در بین عرق های گیاهی از شاهتره می توان به عنوان معجزه ای شفا بخش یاد کرد که برای دفع سموم از کبد و کیسه صفرا، تاثیر گذاری فوق العاده ای دارد. همچنین عرق شاهتره در درمان و رفع اختلالات کبد بسیار تاثیر گذار است، به این صورت که با تصفیه خون و رقیق کردن آن، به کاهش فشار خون و کلسترول در بدن منجر می شود.

برای سم زدایی کبد می توان به مصرف ۲ استکان عرق شاهتره در طی روز بپردازید.

تاثیر مصرف آبلیمو روغن زیتون در سم زدایی کبد

  • ترکیب آبلیمو و روغن زیتون

از دیگر ترکیبات منحصر به فرد برای پاکسازی کبد از سموم می توان به روغن زیتون و آبلیمو تازه اشاره کرد. برای تهیه این معجون می بایست؛ ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون را به همراه ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو ترکیب کنید و سپس به مصرف آن به صورت ناشتها در قبل از سرو صبحانه بپردازید.

  • نوشیدنی های مناسب برای سم زدایی کبد

برای تهیه نوشیدنی های منحصر و طبیعی برای پاک کردن کبد از سموم؛ می توانید ۱ عدد چغندر را به همراه ۱ عدد هویج و سیب درون میکسر ریخته و به خوبی با یک دیگر ترکیب کنید. در آخر به ترکیبات ۱ لیوان آب اضافه کنید و برای تاثیر گذاری بیشتر، این نوشیدنی را ۳۰ دقیقه قبل از سرو صبحانه میل کنید.

برای تصفیه و پاکسازی کبد از سموم فقط کافی است که در طی ۵ روز به مصرف روزانه ۱ لیوان از نوشیدنی گفته شده بپردازید. پس از سپری ۱۰ روز می توانید دستور العمل گفته شده را دوباره تکرار کنید.

نکاتی که در رابطه با سم زدایی کبد باید رعایت کنید

عملکرد کبد در بدن به چه صورت است

در ابتدای مطلب با نشانه هایی که در صورت عملکرد نادرست کبد برای فرد بروز پیدا می کند، آشنا شدید. از این رو به افرادی که با این چنین نشانه ها مواجه هستند و در معرض مصرف قرص و دارو های تحریک کننده، آلودگی محیطی و هوایی، سموم کبد قرار دارند؛ می توانند با رعایت نکاتی که در ادامه گفته شده و معجزه های گیاهی که برای درمان ذکر شده است، این اختلال را در خود با روشی ساده درمان کنند.

  • پیروی از برنامه غذایی متناسب

قابل به ذکر است که مواد گفته شده در ادامه به شدت کبد را تحریک می کنند که در این رابطه باید از برنامه غذایی حذف شوند.

  1. مصرف غذا های فرآوری شده
  2. غذا و نوشیدنی های بسیار شیرین
  3. فست فود
  4. استفاده از روغن های هیدروژنه
  5. مصرف نوشیدنی های الکلی
  6. غلات پالایش شده
  7. میوه و سبزیجات اسپری شده از مواد سمی

توصیه ما به شما برای درمان سریع تر و پیشگیری از ابتلا به این چنین موارد، گنجاندن خوراکی هایی است که در ادامه مطلب نام برده شده است.

پیروی از سبک غذایی مناسب برای سم زدایی کبد

  1. پیروی از برنامه غذایی مناسب و سبک زندگی سالم
  2. مصرف سبزیجات برگ دار و طبیعی
  3. گیاهان دارویی تازه
  4. سبزیجات چلیپایی
  5. روغن نارگیل
  6. سرکه سیب
  • مصرف آبمیوه و سبزیجات تازه

قابل به ذکر است که مصرف آب سبزیجات تازه به تقویت کبد و در نهایت بهبود بخشیدن به عملکردهای کبد منجر می شود. همچنین با مصرف آب میوه های تازه و سبزیجات می توان عملکرد های سیستم گوارش را بهبود بخشید و آسیب کمتری به کبد وارد کرد تا در نهایت مواد مغذی فراوانی به بافت های بدن جذب شود.

  • مصرف خوراکی های دارای پتاسیم

پتاسیم نیز در پاکسازی کبد از سموم تاثیر گذاری فوق العاده ای دارا است. از این رو مصرف مواد غذایی دارای پتاسیم همچون سیب زمینی شیرین، اسفناج، آواکادو، ماهی سالمون، موز، لوبیا سفید بسیار توصیه شده است.

  •  تنقیه قهوه

تنقیه قهوه از روش های تاثیر گذار برای رفع سموم از کبد است که در طب سنتی بسیار توصیه شده است. این روش در رفع خستگی، یبوست و عملکرد های نادرست کبد تاثیر به سزایی ایفا می کند. برای انجام این روش می بایست ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه طبیعی را به همراه ۳ فنجان آب تصفیه شده ترکیب و سپس به خوبی بجوشانید. پس از سپری ۱۵ دقیقه خوب است که آن را از شعله بردارید و اجازه خنک شدن به آن دهید. پس از سرد شدن نوشیدنی آن را از صافی عبور دهید و سپس در کیت های تنقیه به استفاده از آن بپردازید.

تاثیر مصرف مکمل های غذایی در سم زدایی کبد

  • مکمل های غذایی

برخی از مکمل های غذایی همچون خار مریم، زردچوبه، ریشه قاصدک می تواند به سلامت بافت ها و در نهایت سلامتی کبد منجر شود. با مصرف این مکمل ها می توان دیواره سلولی کبد را به خوبی تقویت و در نهایت عمل سم زدایی را به خوبی انجام داد.

  • مصرف جگر ارگانیک و قرص های آن

چگر گاو و مرغ از مواد مغذی بسیاری غنی است که تاثیر به سزایی در سلامت کبد ایفا می کند. اگر به مصرف این مواد مغذی به صورت ارگانیک تمایلی ندارید می توانید از قرص های مکمل جگر گاو استفاده کنید.

 

منبع : میهن چت

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...