رفتن به مطلب

ماتیس ده لیخت | فوتبالیست


SARDAR

ارسال های توصیه شده

در ادامه سری مقالاتی که از چندی پیش در طرفداری آغاز شده، این بار به معرفی یکی از پدیده‌های فوتبال بازیکن ساز هلند خواهیم پرداخت؛ ماتیس ده لیخت.
طرفداری - ماتیس ده لیخت را تقریبا اکنون هواداران همه باشگاه‌های بزرگ اروپایی می‌شناسند. از بارسلونا گرفته تاتاتنهام و بایرن مونیخ همگی به جذب این بازیکن ابراز علاقه کرده و حتی مذاکراتی نیز با او یا ایجنتش داشته‌اند. ده لیخت 18 ساله می‌رود تا به یکی از ستون‌های خط دفاعی تیم ملی هلند تبدیل شود. او به طرز عجیبی مستعد نشان می‌دهد اما متاسفانه در جام جهانی روسیه حضور نخواهد داشت.
زندگی نامه
ماتیس ده لیخت، نام بازیکن 18 ساله‌ هلندی است که در روز 12 آگوست سال 1999 در منطقه لیدردورپ هلند چشم به جهان گشود. پدر او فرانک ده لیخت و مادرش ویویان ده لیخت نام دارند. بلافاصله پس از تولدش، خانواده او به شهر ابکود نقل مکان کردند. در ابتدا تنیس بازی می‌کرد اما فوتبال را دوستانش به او معرفی کردند! ماتیس خیلی زود استعدادش را در این رشته نشان داد و جایی برای خودش در تیم شهرش ابکود دست و پا کرد. ماتیس پیشتر با یک دختر رابطه عاشقانه داشت اما اکنون خبری از زندگی شخصی او در دست نیست.


مهارت های ماتیس ده لیخت
مشخصات

  • کشور: هلند
  • باشگاه کنونی: آژاکس
  • سن: 18 سال
  • قد: 1.88
  • پای تخصصی: راست
  • مدیر برنامه: بری هولشاف
  • اسپانسر و تولید کننده البسه ورزشی: آدیداس

کارراهه ده لیخت در عرصه باشگاهی
ده لیخت فوتبال را از 6 سالگی شروع کرد. سه سال در باشگاه ابکود بازی کرد و در 9 سالگی راهی آکادمی آژاکس شد. کارش را در تیم دوم زیر 11 ساله‌های این باشگاه آغاز کرد. در ابتدا او به عنوان یک هافبک ایفای نقش می‌کرد و اولین بار وقتی برای تیم دوم زیر 15 ساله‌ها بازی می‌کرد، موفق به گلزنی شد. استعداد ماتیس خیلی زود توسط مربی‌اش کشف شد که او را در پست مدافع میانی به بازی گرفت. 
نخستین درخشش ده لیخت که شروع روی زبان افتادن نامش بود، در سال 2015 رقم خورد. جایی که او با آژاکس در جام فیوچر - آینده - شرکت کرد. گرچه آژاکس موفق به قهرمانی در این جام نشد اما ده لیخت به عنوان بهترین بازیکن انتخاب گردید. در همان سال، ده لیخت یک بار دیگر جایزه بهترین بازیکن جام را این بار در کوپا آمستردام کسب کرد.

ماتیس ده لیخت

 
پس از اینکه در سال 2016 به عنوان استعداد آینده دار سال آژاکس معرفی شد، کارنامه فوتبالی‌اش با پیشرفت قابل توجهی رو به رو شد. در آگوست همان سال، ده لیخت اولین بازی‌اش برای تیم جوانان آژاکس را در مقابل امن انجام داد. در سپتامبر 2016 برای اولین بار در تیم اول آژاکس بازی کرد. در جام حذفی هلند مقابل ویهلم ب. او تنها پس از 25 دقیقه بازی، گلزنی هم کرد تا پس از کلارنس سیدورف به جوان ترین گلزن تاریخ آژاکس تبدیل شود. برای تکمیل شدن سال رویایی ماتیس، او در سال 2016 به عنوان جوان ترین بازیکن اروپایی تاریخ معرفی شد که در فینال یک تورنمنت اروپایی به میدان رفته است. عملکرد عالی او باعث شد تا جایگاهش در آژاکس تضمینی شود.
از دستاوردهای ده لیخت می‌توان به حضور در تیم منتخب فصل 2016/17 لیگ اروپا؛ برگزیده شدن به عنوان استعداد سال 2018 آژاکس - جایزه مارکو فان باستن - و توپ برنزی بازیکن سال هلند اشاره کرد. ده لیخت تا به امروز مجموعا 62 بار برای تیم اول آژاکس به میدان رفته و آمار 6 گل و 3 پاس گل را به ثبت رسانده است.
کارراهه ده لیخت در عرصه ملی
ده لیخت از زمانی که 14 سال داشت به عضویت تیم‌های پایه هلند درآمد. 8 فوریه 2014 بود که ده لیخت برای نخستین بار پیراهن تیم کشورش را بر تن کرد. او 5 بار برای تیم ملی زیر 15 ساله‌های هلند بازی کرد و سپس راهی تیم زیر 16 ساله‌ها شد. 8 بازی هم آنجا انجام داد و سال 2015 به تیم زیر 17 ساله‌های لاله‌های نارنجی رسید. 14 بازی و 1 گل هم عملکرد او در این تیم را ثبت می‌کرد. 1 سپتامبر 2016 بود که او اولین بازی‌اش را با تیم زیر 19 ساله‌های هلند انجام داد. پس از 6 بازی برای این تیم، ده لیخت سرانجام در ماه مارس 2017 اولین بازی ملی‌اش را تجربه کرد. 
اولین بار این دنی بلیند بود که به ده لیخت در تیم ملی هلند بازی داد. بازی مقابل بلغارستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه. ده لیخت در این بازی یک نیمه به میدان رفت. ماتیس در دومین بازی ملی‌اش اما اخراج شد! برابر مراکش در دقیقه 70 از زمین بازی اخراج شد تا بازی دوستانه هلند مقابل ساحل عاج را هم از دست بدهد. 

ماتیس ده لیخت

 
پس از ناکامی‌های هلند در صعود به یورو و به دنبالش، جام جهانی روسیه، رونالد کومان روی کار آمد تا نسل جدیدی را به تیم ملی تزریق کند. او حساب ویژه‌ای روی ده لیخت باز کرده و در خط دفاعی سه نفره مد نظرش، جایگاه مدافع سمت راست را برای او در نظر گرفته است. ده لیخت زیر نظر کومان در سه بازی دوستانه مقابل رومانی، انگلستان و پرتغال بازی کرده و موفق شد دو بار دروازه مدافع عنوان قهرمانی اروپا را باز کند. 
ده لیخت در مقایسه با بازیکنان همتراز

screenshot_117.jpg

 
در تصویر بالا مقایسه ای میان ده لیخت و دایوت اوپامکانو (لایپزیش) و پاناگیوتیس رتسوس (بایر لورکوزن) داشته ایم. شاخص های قطع توپ، درصد پیروزی در نبردهای هوایی، تعداد تکل های موفقیت آمیز، خطاهای تدافعی، خطاهای مرتکب شده و نمره کلی در این مقایسه معیار بوده اند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...