رفتن به مطلب

نوشیدنی هلو (رانی هلو)


ŦŁФШ  ΞTłHШ

ارسال های توصیه شده

نوشیدنی هلو (رانی هلو)

نوشیدنی هلو (رانی هلو)آشپزی و شیرینی

اگر شما هم طرفدار انواع اسموتی و آبمیوه های خانگی هستید در این مطلب طرز تهیه نوشیدنی با تکه های هلو را برایتان آماده کرده ایم

 
 

همه ما کم و بیش با خواص میوه و آبمیوه طبیعی آشنا هستیم بهتر است که با استفاده از میوه های طبیعی در خانه خودتان دست یه کار شوید و انواع آبمیوه های طبیعی درست کنید ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم به شما بگوییم با هلو چی میشه درست کرد ؟

با هلو چی میشه درست کرد

مواد لازم :

هلو……….. یک کیلو

آب………… ۴ لیوان ( یک لیتر)

شکر…….. به مقداری که شیرینی اونو دوست داشته باشید (حدود یک پیمانه) ….

نصف یک عدد لیمو ترش

طرز تهیه:

پوست هلو ها را بکنید… هسته آنها را هم جدا کنید (هر هلو را به چند قسمت تقسیم نمایید)

آب را روی حرارت بجوش آورده و هلوها را در آن بیندازید و بگذارید نرم شوند (حدود ۱۰ دقیقه زمان میبرد)… حرارت را خاموش کرده شکر و آب نصف لیمو ترش تازه رو اضافه کنین و هم بزنید تا شکر خوب حل شود.

بگذارید تا مخلوط کمی خنک شود…

حالا توی مخلوط کن یا غذاساز خوب مواد رو میکس کنید. نوشیدنی را توی فریزر بگذارید تا خوب تگری شود… توی هر لیوان یک تکه یخ انداخته و نوشیدنی رو اضافه کنیدو از طعم اون لذت ببرید…

این نوشیدنی واقعا باید تگرگی خورده شود که خیلی عالی است و مزه رانی هلو را میده .

بیشتر بدانید از خواص هلو

ارزش غذایی هلو

بنابر پایگاه اطلاعاتی تغذیه‌ای کتابخانه ملی کشاورزی آمریکا (USDA)، هلو، منبع وسیعی از مواد مغذی است که برای عملکرد مناسب بدن حیاتی است. هلو، سرشار از پتاسیم، ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C (اسکوربیک اسید) است. همچنین منبع خوبی از ویتامین E (آلفا-توکوفرول)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6 و فولات است. هلوها منبعی غنی از کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی (زینک) و مس هستند و درعین حال کالری کمی دارند و فاقد کلسترول اند.

با هلو چی میشه درست کرد

با هلو چی میشه درست کرد

خواص هلو برای سلامتی بدن

بنابر بررسی‌ها، مشخص شده که هلو، خواص حیرت‌انگیز بی‌شماری دارد. مصرف هلو فشار خون را در شرایط مطلوبی قرار می‌دهد و موجب سلامت قلب می‌شود. هلو چه تازه و چه به‌صورت فراوری‌ و کمپوت‌شده، برای بدن مفید است. بنابر تحقیق جی. مکینی، محققی در دانشگاه کالیفرنیا، مشخص شد که هلو سرشار از کاروتنوئید است. کاروتنوئیدها، دسته‌ای از رنگدانه‌های آنتی اکسیدانی هستند که در جذب نور در گیاهان نقش بسیار مهمی دارند و برای بدن مفیدند.

پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که هلو سرشار از ترکیبات فنولی و کاروتنوئید است و این مواد ضدتومور و ضدسرطان هستند. در تحقیقی دیگر آمده است، این میوه می‌تواند در مبارزه با انواع سرطان ها مانند سرطان سینه، سرطان ریه و سرطان روده، مؤثر باشد. بنابر مطالعات دیگر، اسید کلروژنیک و اسید نئوکلروژنیک موجود در هلو، جلوی رشد سلول‌های سرطانی سینه را بدون تخریب سلول‌های عادی می‌گیرند. این ویژگی برخلاف شیمی درمانی است که سلول‌های سالم را هم ازبین می‌برد. علاوه‌بر این موارد، تحقیقات نشان داده است که میوه‌های خانواده رزاسه مانند هلو، حاوی بتاکاروتن فراوانی‌اند و می‌توانند از انسان در برابر سرطان ریه مراقبت کنند.

 

منبع : میهن چت

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...