رفتن به مطلب

مس سونگون برای سومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر فوتسال شد


Maryam

ارسال های توصیه شده

مس سونگون برای سومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر فوتسال شد

تیم فوتسال مس سونگون با پیروزی مقابل تیم گیتی پسند در دیدار برگشت فینال لیگ برتر فوتسال، برای سومین سال متوالی به عنوان قهرمانی در لیگ رسید.

 تیم های فوتسال مس سونگون و گیتی پسند اصفهان امروز جمعه برگزار کننده دیدار دوم فینال لیگ برتر فوتسال بودند که این مسابقه در وقت های قانونی با نتیجه تساوی ۳ - ۳  به پایان رسید. در ضربات پنالتی تیم مس موفق شد ۶ بر ۵ (در مجموع ۹ بر ۶) به برتری برسد. 

در این بازی که از ساعت ۱۸ در سالن پورشریفی تبریز آغاز شد، میثم خیام (۲ بار) و مهدی جاوید برای مس و مرتضی عزتی، سعید احمد عباسی و علی اصغر حسن زاده در وقت های قانونی برای گیتی پسند گلزنی کردند.

در ضربات پنالتی برتری با تیم مس بود و این تیم موفق شد برای سومین سال متوالی به عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال برسد. مس در دو سال گذشته هم عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود.

بازی رفت دو تیم در اصفهان با نتیجه ۴ بر ۳ به سود مس تمام شده بود.

* برتری مس در نیمه نخست با چاشنی درگیری
این مسابقه همانطور که انتظار می رفت، با حملات و فشار تیم گیتی پسند آغاز شد. این تیم در دقایق ابتدایی سه بار با شوت های حمید احمدی، علی اصغر حسن زاده سعید احمدعباسی شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد ولی علیرضا صمیمی دروازه بان ملی پوش مس ستاره اصلی این نیمه بود. علاوه بر این موقعیت ها، صمیمی جلوی فرصت های بیشتری را برای گلزنی گیتی پسند گرفت.

خطای فرهاد فخیم کاپیتان مس روی محمدرضا سنگ سفیدی بازیکن حریف در این نیمه جرقه درگیری های مسابقه را زد. این خطا باعث درگیری نیمکت مس و گیتی پسند شد و مربیان و کار بین اعضای کادر دو تیم بالا گرفت. داوران و مسئولان برگزاری بعد از دقایقی موفق شدند اعضای کادر دو تیم را آرام کنند اما فخیم این بار با یکی از اعضای نیمکت گیتی پسند درگیری لفظی پیدا کرد. همین مسائل باعث شد تا بازی بیش از ۵ دقیقه متوقف شود و فخیم هم کارت زرد بگیرد.

در ادامه ابتدا تیم مس توسط خیام به گل اول رسید. دقایقی بعد، مرتضی عزتی کار را به تساوی کشاند. در دو دقیقه پایانی نیمه نخست هم مهدی جاوید توانست روی یک ضربه کاشته از راه دور گل دوم مس را به ثمر برساند تا شاگردان علیرضا افضل با برتری به رختکن بروند.

مس سونگون

* نیمه دوم و درخشش صمیمی
بازی در نیمه دوم هم هجومی آغاز شد اما بر خلاف نیمه نخست، این تیم مس بود که خیلی زود توسط میثم خیام به گل سوم رسید. هرچند حاشیه امنیت خوبی برای تیم مس با گل سوم به دست آمده بود اما سعید احمدعباسی یکی دیگر از گل های خورده گیتی را جبران کرد تا نتیجه بازی ۳ - ۲ بشود. بعد از گل دوم گیتی پسند، سرعت بازی به شکل قابل توجهی بالا رفت و هر دو تیم صاحب موقعیت های خوبی برای گلزنی شدند.

همانند نیمه نخست، علیرضا صمیمی دروازه بان مس بازهم ستاره بازی بود و حتی در یک صحنه سه توپ رفت و برگشت را مهار کرد. این نیمه هم بدون تنش و جنجال نبود بازیکنان دو تیم به خاطر خطاهایی که روی هم داشتند، به سمت یکدیگر حمله ور می شدند.

* ۲ دقیقه جنجالی و اخراج بازیکن مس
در دو دقیقه پایانی بازی و در حالی که تیم گیتی پسند به بازی پنج نفره (پاور پلیر) روی آورده بود، بازیکنان مس از فرصت استفاده کرده و توپ را در یک ضد حمله به سمت دروازه خالی مس شوت کردند. محمدرضا سنگ سفیدی بازیکن مس توپ را با دست خود به اوت فرستاد و باعث شد تا مجدداً درگیری و تنش بین بازیکنان و کادر فنی دو تیم بالا بگیرد. داور هم مسلم اولادقباد را از تیم مس اخراج کرد تا مسی ها با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه بدهند. البته مهدی جاوید بازیکن مس ضربه پنالتی نقطه دوم را از دست داد و مس عملاً بهترین فرصت خود را برای گلزنی هدر داد. همین مسئله و کمتر بودن یک بازیکن تیم مس باعث شد تا گیتی پسند در ثانیه های پایانی نیمه دوم به گل تساوی برسد.

* تساوی در وقت های اضافه و ضربات پنالتی
بازی در وقت های قانونی با نتیجه تساوی ۳ - ۳ تمام شد. طبق قانون در مرحله پلی آف، هر مسابقه باید برنده داشته باشد. بنابراین کار به وقت های اضافه کشید که تلاش دو تیم در این وقت ها هم برای گلزنی ثمری نداشت. در نهایت ضربات پنالتی تعیین کننده نتیجه بازی شد. برای مس نصیری، جاوید، فخیم، تقی زاده، آقاپور و شجری گلزنی کردند. سنگ سفیدی، احمدعباسی، حسن زاده، والکس و عزتی هم پنالتی های گیتی پسند را گل کردند اما میثم برمشوری پنالتی گیتی را از دست داد.

مس سونگون

حضور کادر فنی تیم ملی؛ نشانه ای از فاصله گذاری اجتماعی نبود!
در بازی امروز سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال به همراه دستیارانش در سالن حضور داشت. حسین شمس عضو کمیته فنی و داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال هم از دیگر حاضران در سالن بودند.

نکته عجیب و قابل تامل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی بود. این فاصله نه روی نیمکت دو تیم رعایت شده بود و نه در صحنه شادی های گل. همچنین درگیری های نزدیک و تن به تن بازیکنان و مربیان دو تیم هم باعث شده بود تا پروتکل ها نادیده گرفته شود. بی توجهی به پروتکل ها به حدی بود که حتی در یک صحنه بازیکن تیم گیتی پسند دست خود را جلوی دهان سرمربی این تیم گذاشته بود تا به درگیری لفظی او با تیم مقابل خاتمه دهد

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...