رفتن به مطلب

برگی تازه از تخلفات تاج در فدراسیون فوتبال رو شد​​​​​​​


Maryam

ارسال های توصیه شده

فدراسیون فوتبال بدون داشتن تایید هیات وزیران برای اساسنامه کنونی، اقدام به ارائه آن به سازمان ثبت شرکت‌ها کرده و تخلف قانونی را مرتکب شده که می‌تواند تبعات بدی را برای این نهاد به دنبال داشته باشد.

مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد - مشرق نیوز

در روزهایی که اساسنامه فدراسیون فوتبال روند اصلاحات را با سختگیری های فیفا طی می‌کند، تخلف دیگری از دوران مدیریت مهدی تاج و اعضای کنونی هیات رئیسه در این فدراسیون مشخص شده که می تواند موجب دردسر جدیدی برای فوتبال ایران شود. این تخلف مربوط به ثبت فدراسیون فوتبال در سازمان ثبت شرکت ها بدون داشتن صلاحیت قانونی است که طبق قوانین داخلی کشور و مصوب مجلس شورای اسلامی منجر به ابطال اساسنامه این فدراسیون خواهد شد!

ثبت فدراسیون فوتبال به عنوان موسسه غیرتجاری در سازمان ثبت شرکت ها از اقدامات مربوط به دوره مهدی تاج و همکارانش در این فدراسیون است که در گزارشی از سایت ایسنا با عنوان «تخلف آشکار در ثبت شرکت‌های فدراسیون فوتبال/ امضاهای غیرقانونی بهاروند + سند» به این موضوع پرداخته شد اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود.

مصوبه مجلس برای تایید اساسنامه در هیات وزیران

طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۶، فدراسیون های ورزشی جز نهاد های عمومی غیردولتی هستند و اساسنامه این فدراسیون ها حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از تصویب این قانون باید به پیشنهاد سامان تربیت بدنی (وزارت ورزش) به تصویب هیات وزیران برسد.

61650931.jpg

با توجه به اینکه اساسنامه کنونی این فدراسیون هیچ گاه از سال ۸۶ تاکنون به تصویب هیات وزیران نرسیده است و به خصوص بعد از اصلاحات سال ۹۰، به هیات دولت ارائه نشده است، این اساسنامه روند قانونی را طی نکرده است. به همین دلیل اساس نامه فعلی فدراسیون به جهت نداشتن تایید هیات وزیران، نباید به سازمان ثبت شرکت ها ارائه و این فدراسیون به عنوان موسسه غیرتجاری به ثبت می رسید!

صلاحیت دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به شکایات علیه فدراسیون فوتبال

این تخلفات در فدراسیون فوتبال و همین‌طور روند ثبت اساسنامه و همین‌طور ارائه آن به سازمان ثبت شرکت‌ها توسط مهدی تاج و هیات رئیسه وقت، خطر ابطال اساسنامه را قوت بخشیده و در صورتی که شکایتی از این فدراسیون انجام شود، دیوان عدالت اداری می‌تواند با بررسی اسناد و مدارک، اساسنامه را ابطال کند.

طبق ماده ۱۱ قانون دیوان عدالت اداری در رابطه با فهرست نهادهای عمومی غیردولتی، رسیدگی به شکایات علیه نهادهای عمومی احصاء شده در قانون فهرست نهادهای غیردولتی در صلاحیت دیوان عدالت اداری است.

61650932.jpg

یک شکایت تا ابطال اساسنامه فدراسیون فوتبال

با توجه به قوانین داخلی و اقدامات فدراسیون فوتبال، به نوشته ایسنا اگر هر شهروندی از فردا به دیوان عدالت عمومی شکایت کند که فرآیند قانونی ثبت اساسنامه در فدراسیون طی نشده و مصوبه هیات وزیران را ندارد ولی توسط افراد حقیقی به ثبت شرکت ها رسیده است، آن اساسنامه به طور صددرصد ابطال می شود!

در روزهایی که اعضای مجمع به علت اقدامات پنهانی هیات رئیسه در روند اصلاح اساسنامه ناراحت و ناراضی هستند، این اقدام می تواند یک چالش جدی برای فدراسیون فوتبال بحران زده باشد.

این اتفاقات در ارائه اساسنامه فدراسیون فوتبال به سازمان ثبت شرکت ها بدون داشتن تایید هیات وزیران، برگی دیگری از اشتباهات و تخلفات مهدی تاج و هیات رئیسه وقت بوده است که هیچ گاه به روشنی به این قبیل مسائل پرداخت نشده و به اعضای مجمع به عنوان بالاترین رکن فوتبال ارائه نشده است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...